درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:43   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35979صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 28 آبان 1400 - 08:19
نتایج به دست آمده از بررسی یک میلیون تیتر و عنوان
مؤلفه های بهتر نوشتن تیترهای بهتر
پس از نزدیک شدن به یک میلیون تیتر ذخیره شده در سیستم، کنجکاو شدیم تا ببینیم چه مؤلفه هایی می توانند به نوشتن تیترهای بهتر کمک کنند. بیش از همه به دنبال آن بودیم که بفهمیم: چه چیزی باعث خواهد شد تا یک عنوان دفعات بیشتری به اشتراک گذاشته شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ما درCoSchedule، به مشتریان برای برنامه ریزی محتوای بلاگ ها و شبکه های اجتماعی به وسیله یک تقویم کاربردی کمک می کنیم. البته که این یک اتفاق خوشایند است، اما مفهوم اصلی آن است که ما به مقدار بسیار زیادی از اطلاعات تیترهای بلاگ ها و میزان اشتراک گذاری آنها دسترسی داریم.

پس از نزدیک شدن به یک میلیون تیتر ذخیره شده در سیستم، کنجکاو شدیم تا ببینیم چه مؤلفه هایی می توانند به نوشتن تیترهای بهتر کمک کنند. بیش از همه به دنبال آن بودیم که بفهمیم:

چه چیزی باعث خواهد شد تا یک عنوان دفعات بیشتری به اشتراک گذاشته شود.

 

حتما بخوانید: اصول تیتر نویسی در مطبوعات

داده ها
برای این مقاله، کار خود را با یک مجموعه داده، متشکل از نزدیک به یک میلیون تیتر مختلف شروع کردیم. پس از آن، تیتر ها را به پست هایی که فقط به زبان انگلیسی ارسال شده بودند، خلاصه کردیم. سپس پست هایی را در نظر گرفتیم که حداقل 100بار در تمام شبکه های اجتماعی معروف به اشتراک گذاشته شده بودند. در نهایت یک گروه دیگر از تیترها را به وجود آوردیم که بیش از 1000بار به اشتراک گذاشته شده بودند. این اتفاق باعث شد تا به اولین نتیجه قابل تأمل دست یابیم.

بیشتر محتوا چندان به اشتراک گذاشته نمی شوند.

 89درصد از تولید محتوای شده هیچ گاه بیش از 100 بار به اشتراک گذاشته نمی شوند! علاوه بر ناراحت کننده بودن این امر، شاید بتواند برای شما و در راستای تغییر رویه، انگیزه ایجاد کند.

در این مقاله، من به طور مشخص روی تیترهایی که در 11درصد بالای این داده ها قرار داشتند، تمرکز خواهم کرد. شما خواهید دید چه چیزی باعث عملکرد بسیار خوب پست های موفق می شود و می توانید این ایده ها را در محتوای خود به کار برید و در زمره بلاگ های تراز بالا قرار گیرید.

از چه کلمات و جملاتی در تیتر هایی با بسامد بالا استفاده شده است؟
برای شروع، چند عبارت و کلمه استفاده شده در تیتر هایی با بیش از 1000 بار اشتراک گذاری را بررسی کردم؛ نتایج کاملاً واضح بودند.

نتیجه شماره 1 پست های لیستی بسیار موفق هستند.
یکی از اولین موارد این بود که پست های لیستی بسیار موفق هستند و بیشترین احتمال برای بیش از 1000 و یا 100 بار اشتراک گذاری متعلق به این نوع پست هاست. جالب تر از آن، پست های لیستی تنها 5درصد پست های نوشته شده بودند؛ بدین مفهوم که ما به اندازه کافی به این نوع از پست ها توجه نمی کنیم. اولین نتیجه گیری این است که ساخت پست های لیستی بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.

نتیجه شماره 2 از کلمات «شما» و «تان» زیاد استفاده کنید.
پست هایی که از عباراتی مانند «شما» در تیتر های خود استفاده کرده بودند، عملکرد بهتری داشتند و دفعات بیشتری به اشتراک گذاشته شده بودند. در طرف مقابل، احتمال به اشتراک گذاری پست هایی که از عباراتی مانند «من» استفاده کرده بودند، سه برابر کمتر بود. این مشاهده بیانگر این است که پست هایی که در نوشتن از دوم شخص استفاده می کنند، از احتمال به اشتراک گذاری بیشتری برخوردار هستند. طبیعتاً خوانندگان دوست دارند تا با چیزی که می خوانند همذات پنداری کنند.

نتیجه شماره 3 به خوانندگان کمک کنید تا زندگی بهتری را تجسم کنند.
مردم محتوایی را دوست دارند که به آنها برای انجام کاری جالب کمک کنند؛ کارهایی مانند برنده شدن یک آیتم مجانی و یا یادگیری مطلبی جدید. این امر به سادگی در تکرر کلماتی مانند «مجانی»، «جایزه» و «چگونه» پیداست. از کلماتی نوید دهنده استفاده کنید تا احتمال به اشتراک گذاری محتوای شما توسط خوانندگان بیشتر شود.

چگونه کلمات استفاده شده در تیترهای عمومی، براساس شبکه اجتماعی تغییر می کنند؟
ما به دنبال پیدا کردن تعدد تغییرات کلمات کلیدی در تیترها براساس شبکه اجتماعی بودیم. نتایج ما را شگفت زده کردند.

حقیقت: فیس بوک و گوگل+ به صورت جالب توجهی خانگی هستند و کلماتی مانند «دستورالعمل» و «خانگی» در صدر جدول کلمات آنها قرار دارند. از طرفی دیگر تمرکز شبکه اجتماعی توییتر به تجارت و تکنولوژی معطوف شده است.

نتیجه شماره 4 پست های لیستی در فیس بوک، توییتر و لینکدین عملکرد بهتری دارند.
ما متوجه شدیم پست های لیستی در به اشتراک گذاری موفق هستند، اما کدام شبکه های اجتماعی به آنها بهای بیشتری می دهند؟ در یک لیست از بعضی عمومی ترین کلمات استفاده شده در شبکه، چندین کلمه به پست های لیستی اشاره داشتند. برای مثال در فیس بوک، توییتر و لینکدین، کلماتی مانند «چیزهایی، باید و دلایل» به وضوح به یک پست لیستی اشاره می کردند.

شما به راحتی می توانید تیترهای زیر را تجسم کنید:
5 کاری که می توانید برای نوشتن تیترهای بهتر انجام دهید.
4 دلیل که باید روزانه موهای خود را بشویید.
8 چیزی که هر مادری به فرزندان خود می گوید.

نکته جالب توجه این است که این کلمات لیستی، عباراتی بسیار احساسی هستند و یک سیگنال بسیار قوی را در مورد داده ها به مخاطب ارسال می کنند.

 

حتما بخوانید: یک ایده جالب دیگر برای تیتر

نتیجه شماره 5 ویدئو در فیس بوک پرطرفدارترین است.
فیس بوک پرطرفدارترین شبکه در زمینه محتوای ویدئویی بود و تنها شبکه ای محسوب می شد که کلمه ویدئو در بالاترین ورودی تیترهایش قرار داشت. احتمالاً دلیل این امر به قرار دادن ویدئوها در قسمت خبرها توسط فیس بوک مربوط می شود.

نتیجه شماره 6 برای هر شبکه اجتماعی، تیترهای خود را تغییر دهید.
هر شبکه مخاطبان خاص خود را دارد و محتوا باید براساس سلیقه آنها شکل بگیرد. برای مثال و در نتایج ما، فیس بوک و پینترست (Pinterest) بیشتر خانگی و شبکه های توییتر و لینکدین بر تجارت متمرکز بودند. مخاطبان متفاوت نیازمند محتوای متفاوت نیز هستند.

یکی از راه های مقابله با این مسئله، تغییر تیترها برای هر شبکه اجتماعی و براساس خواسته های مخاطبان است و نباید از همان تیتر قدیمی در تمامی پلتفرم ها استفاده شود. ما با استفاده از CoSchedule و با علم بر اهمیت این موضوع، این گونه اشتراک گذاری های اجتماعی را راحت تر از همیشه خواهیم ساخت.

محبوب ترین تیترهای دنیا در چه مکان هایی به اشتراک گذاشته می شوند؟
برای پیدا کردن درک بهتری از اینکه چه تیترهایی به اشتراک گذاشته می شوند، فهم اینکه کاربران چگونه محتوای ما را به اشتراک می گذارند مهم است. وقتی به میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مختلف نگاه کردیم، نتایج جالب توجهی به دست آمد. پینترست در سطحی کاملاً متفاوت قرار داشت.

نتیجه شماره 7 اگر بتوانید مخاطبان را پیدا کنید، پینترست میزان بسیار بالایی از به اشتراک گذاری را ارائه می کند.
در میان تیترهایی که بیش از 1000 بار به اشتراک گذاشته شده بودند، پینترست میزان اعجاب آور 90درصد از کل اشتراک گذاری ها را در اختیار داشت. پینترست بسیار عظیم است! البته، شما باید محتوای متناسب با این شبکه را داشته باشید، اما اگر بتوانید این کار را درست انجام دهید، یک پلتفرم بسیار مناسب در اختیار شماست.

نتیجه شماره 8 در نهایت، پیشی گرفتن از فیس بوک بسیار مشکل است.
هنگامی که پینترست را از معادله حذف کنیم، فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتواست. سایت Upworthy نیز بر همین عقیده است. اگر به دنبال اشتراک های زیاد هستید، فیس بوک و پینترست گزینه های بسیار مناسبی هستند.

آیا می توانید محبوبیت یک تیتر را پیش بینی کنید؟ (بله!)
با تحقیق بیشتر، ما به دنبال یافتن یک راه ساده برای رتبه بندی تیترها و همچنین پیش بینی موفقیت آنها در به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بودیم.

بدین منظور، برخی از موفق ترین پست های به اشتراک گذاشته شده را به وسیله Emotional Marketing Value Headline Analyzer (یک برنامه که توسط Advanced Marketing Institute ساخته شده است) مورد آزمایش قرار دادیم. این برنامه سودمند با شمارش تعداد کلمات احساسی استفاده شده در تیتر، میزان «احساسی» بودن تیتر را مشخص می کند.

استفاده از این برنامه بسیار ساده است. شما باید تیتر مورد نظر را در قسمت تعبیه شده قرار دهید و در ادامه یک نمره EMV برای تیتر ذکرشده مشخص می شود. نتیجه تیتر این مقاله در این برنامه را در عکس زیر ببینید:

هرچه میزان نمره به دست آمده بالاتر باشد، میزان کلمات احساس برانگیز بازاریابی در آن بیشتر است. همچنین، نمره 100 بالاترین میزان ممکن و امکان وقوع آن فقط در تیتر های کمتر از 5 کلمه امکان پذیر است.

سؤال اصلی این است که آیا این برنامه می تواند موفقیت یک تیتر را پیش بینی کند؟ برای آزمایش آن، ما یک میانگین از نمونه های تیترها در سه گروه مختلف تعیین شده را در نظر گرفتیم.

1. پست هایی که بیش از 1000 بار به اشتراک گذاشته شده بودند
2. پست هایی با 500 بار اشتراک گذاری
3. پست هایی با 100 بار اشتراک گذاری

نتایج به دست آمده بدین صورت بودند:
پست هایی که تعداد اشتراک گذاری بالایی داشتند، به صورت مکرر به نمره 30 تا 40 EMV می رسیدند که بالاتر از گروه های دیگر بود.

نتیجه بسیار مهم شماره 9 تیترهای احساسی بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.
نتایج ما نشان دهنده آن بود که نمره EMV برای تیترهایی که در به اشتراک گذاشته شدن موفق بودند، بیشتر است. یعنی احتمال به اشتراک گذاری تیترهایی که نمره EMV بالاتری دارند نسبت به بقیه تیترها بیشتر است. در اصل، میان تعداد کلمات احساسی استفاده شده در تیتر ها و احتمال به اشتراک گذاری آنها بیش از 1000 بار، ارتباطی مستقیم وجود دارد. این یک نتیجه گیری بسیار بزرگ است که می توانیم در اسرع وقت در پست های مان از آن استفاده کنیم.

طبعاً و به دلیل اهمیت این موضوع، ما به دنبال اثبات داده های مان بودیم و می خواستیم بدانیم اگر 5 تیتر موفق را با 5 پستی که کمترین میزان به اشتراک گذاری در بلاگ های محبوب دارند مقایسه کنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا در این صورت نیز نمره EMV یک روش مناسب خواهد بود؟
جواب این سؤال آری است.

 

حتما بخوانید: مصاحبه با مولف کتاب تیتر نویسی

نتیجه شماره10 شما می توانید به راحتی میزان احساسی بودن یک تیتر را اندازه گیری کنید.
با بررسی سه بلاگ که میزان بالایی از به اشتراک گذاری را داشتند پی بردیم که پست هایی با نمره EMV بالاتر، در به اشتراک گذاری نیز موفقتر بودند. شگفت انگیز است! براساس این نتایج، ما باید به دنبال نمره EMV بالاتر از 30 باشیم.

طبیعتاً نمره EMV بالاتر از 40 شانس ما را برای 1000 بار اشتراک گذاری افزایش خواهد داد.

در انتها، میزان اشتراک گذاری پست های شما به میزان قابل توجهی افزایش خواهند یافت، اما راه های دیگری نیز برای کمک به این اتفاق وجود دارند. یکی از راه های خوب می تواند آنالیز میانگین نمره EMV برای برخی از پست های محبوب شما باشد. شما می توانید از این روش ساده برای کسب اطلاعات بدون هزینه اضافی استفاده کنید.

مترجم: اشکان کوشش
منبع: okdork - forsatnet





 

 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد