درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 16:38   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35977صفحه نخست » پنجشنبه، 27 آبان 1400 - 08:14
سرمایه گذاری روی تبلیغات با هدف کسب سود و کاهش هزینه ها
چگونه با افزایش بودجه تبلیغاتی امکان جلوگیری از مرگ برندمان را داریم؟
همانطور که دشواری های مدیریت و توسعه یک کسب وکار بیشتر از هر زمانی شده، هزینه های امور تبلیغاتی نیز افزایش چشمگیری یافته است. متاسفانه براساس تحلیل وضع موجود روند افزایش هزینه های تبلیغات در سال های آینده ادامه خواهد یافت. افزایش هزینه تبلیغات شاید گامی به سوی بررسی استراتژی های طبیعی (ارگانیک) در حوزه تبلیغات به منظور استفاده بیشتر از بودجه مان باشد.
  



 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همانطور که دشواری های مدیریت و توسعه یک کسب وکار بیشتر از هر زمانی شده، هزینه های امور تبلیغاتی نیز افزایش چشمگیری یافته است. متاسفانه براساس تحلیل وضع موجود روند افزایش هزینه های تبلیغات در سال های آینده ادامه خواهد یافت. افزایش هزینه تبلیغات شاید گامی به سوی بررسی استراتژی های طبیعی (ارگانیک) در حوزه تبلیغات به منظور استفاده بیشتر از بودجه مان باشد.

درست در اینجا بازاریابی محتوایی و استراتژی شبکه های اجتماعی پا به عرصه نمایش می گذارند. من در گوشی های هوشمند بسیاری از افراد محتوای های مختلف بازاریابی دارای کیفیت بالا را مشاهده کرده ام. در صورت طراحی یک محتوای باورپذیر در شبکه های اجتماعی شانس برندتان برای جذب مشتری تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. در حقیقت مردم نگاه مثبتی به مفهوم بازاریابی محتوایی دارند. همین امر برگ برنده برندهای کوچک و بزرگ در بازار برند محسوب می شود. به این نکته توجه داشته باشید که در صورت شکست در انطباق با الزام های بنیادی بازاریابی محتوایی محبوبیت و شهرت برندتان روز به روز کاهش خواهد یافت.

بودجه تبلیغاتی مرگ برند
شرکت های بزرگ چند سالی است که شروع به استفاده از مزیت بارگذاری آگهی در شبکه های اجتماعی کرده اند. پیش بینی ها حاکی از پرداخت هزینه های بیشتر از سوی شرکت های بزرگ برای تبلیغات در پلتفرم های اجتماعی است. چنین عملی موجب افزایش قیمت تبلیغات در شبکه های اجتماعی خواهد شد. اکنون زمان شروع نقش آفرینی شما و شرکت تان در عرصه شبکه های اجتماعی است. در حقیقت پیش از اشغال همه جایگاه های ممکن از سوی برندهای بزرگ باید برای خودمان جایگاه مناسبی دست و پا کنیم. در غیر این صورت با افزایش مداوم هزینه تبلیغات آنلاین عملا برند ما بودجه کافی برای این بخش مهم از تبلیغات نخواهد داشت.

من به خوبی از دشواری صرف نظر از سود شرکت به منظور سرمایه گذاری بیشتر آگاه هستم. به ویژه وقتی که به تازگی برندمان را تاسیس کرده و دنبال استفاده از منافع فعالیت سخت و بی وقفه مان هستیم. با این حال اگر به دنبال اجرای یک بازی بلندمدت در عرصه کسب وکار هستید، به سرمایه گذاری بر روی بازاریابی محتوایی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی به عنوان ضرورت نگاه کنید. فقط در این صورت برند شما در درازمدت توان رقابت با دیگر شرکت ها را خواهد داشت. به علاوه در این صورت شما کسب وکار خود را از افزایش هزینه تبلیغات در سال های آتی حفظ می کنید.

اگر شما روی بازاریابی محتوایی و تبلیغات سرمایه گذاری نکنید، پول زیادی را بر روی میز بازی بر جای خواهید گذاشت. هدف من در اینجا نمایش شیوه های جلوگیری از هدررفت بودجه شرکت تان و تضمین رشد و آینده باشکوه کسب وکارتان است.

3 توصیه برای بازاریابی کسب وکارتان به سوی توسعه
با توجه به گزارش Hubspot.com، 47درصد از مشتریان پیش از صحبت با فروشنده یک محصول بین سه تا پنج محتوای بازاریابی را مشاهده می کنند. همچنین پس از مشاهده یک ویدئوی آنلاین بازاریابی 64درصد از مشتریان علاقه بیشتر به خرید آنلاین دارند. به طور مشابه، موسسه بازاریابی محتوایی (Content Marketing Institute) براساس مطالعات خود ادعای ثمربخشی سه برابری بازاریابی محتوایی در مقایسه با تبلیغات پولی مبتنی بر جست وجو را دارد.

مشتری امروز بیش از هر زمان دیگری مورد بمباران اطلاعاتی از سوی کانال های مختلف قرار دارد. به همین دلیل برای جلب نظر آنها باید دست به تولید محتوایی شاخص، جذاب، بیانگر مزیت های شرکت و محصول شما نسبت به رقبا و همچنین نمایشگر خواسته های مورد نیاز آنها زد. پس از این مرحله باید محتوای تولیدی را به شیوه ای درست در دستان مخاطب قرار دهیم.

کسب وکار شما به تبلیغات اجتماعی به عنوان وسیله ای برای رساندن ارزش محتوای تان به مخاطب نیازمند است. چنین کاری نه تنها اعتبار شما در میان مشتریان را به طور جالبی افزایش می دهد، بلکه هزینه های تبلیغاتی تان را نیز کاهش خواهد داد. همچنین سود شما در مقیاسی قابل تامل افزایش محسوسی می یابد.

پرسش اصلی و مهم در اینجا معطوف به کارهایی است که شما در ماه های آتی به منظور بهبود وضعیت برندتان می توانید انجام دهید. هدف اصلی شما در ماه های آینده باید افزایش شهرت برندتان در کنار کسب اعتبار باشد. با چنین توضیحاتی اجازه دهید به سراغ بررسی سه توصیه مقاله مان برویم.

 

حتما بخوانید: تبلیغات چیست؟

1. خلق آمار محتوایی ارزشمند و تشکیل تیم
در ابتدا چهار مقاله نوشته، هشت عکس و تعدادی متن تفصیلی برای تصاویر تهیه کنید. سپس هر ماه به سراغ یک شرکت برای به اشتراک گذاری محتوای تان بروید. یکی از راهکارهای جالب و تاثیرگذاری که من برای موفقیت برندم از آن استفاده کردم، همکاری با برندهای تازه تاسیس دیگر بود. در زمینه انتخاب این برندها هماهنگی حوزه فعالیت شان با برند من در اولویت نخست قرار داشت. به این ترتیب من پست های آنها و آنها پست های من را به اشتراک می گذاشتیم. در این زمینه من حواس خود را به طور دقیق برای انتخاب محتوای مرتبط با فعالیت برندم جمع می کردم. به این ترتیب علاوه بر تبلیغ دیگران به فکر شهرت و اعتبار برند خود نیز بودم. حدس بزنید این شیوه تبلیغاتی چقدر هزینه روی دست من گذاشت؟ درست است، صفر دلار. این شیوه یکی از بهترین راهکارهای تبلیغاتی رایگان قلمداد می شود.

2. ایجاد محتوای ویدئویی برای کسب وکارتان
ایجاد مرحله ای است که امکان صرف نظر از آن وجود ندارد. به این ترتیب دو گزینه پیش روی ما خواهد بود. نخست تهیه ویدئو با استفاده از امکانات موجود و مهارت خودمان و دوم همکاری با آژانس های تبلیغاتی و آتلیه های حرفه ای. در این زمینه برند Red Wolf Entertainment (برند من) توانایی ارائه کمک های بسیاری به شما را خواهد داشت. اکنون نوبت بیان داستان برندمان در قالب شار بالایی از ویدئوهای 60 ثانیه ای است. در هر کدام از این ویدئوها ما باید داستان منحصر به فرد برند خود را شرح دهیم. به این ترتیب مخاطب علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برند و محصولات ما خواهد شد. اگر به فکر تولید شخصی چنین ویدئوهایی هستید، استفاده از دوربین اینستاگرام گزینه منطقی خواهد بود. این دوربین به شما فرصت ضبط ویدئوهای مناسب با پلتفرم اینستاگرام را خواهد داد. به این ترتیب دیگر نیازی به ویرایش ویدئوها پیش از بارگذاری در اینستاگرام نخواهد بود. در حقیقت بسیاری از برندها با استفاده از دوربین های دیگر عملا به هنگام بارگذاری ویدئوی خود در اینستاگرام مجبور به ویرایش کلی محتوای شان می شوند. بی تردید این فرآیند زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد. به موازات سرگم سازی مخاطب با ویدئوی تان فرآیند جذب آنها به برند شما ادامه خواهد یافت. توصیه منطقی من به شما ضبط ویدئوهای شش ماه آینده برندتان به صورت یکجاست. به این ترتیب در فواصل زمانی معین هر کدام از ویدئوها را در اکانت های رسمی تان در شبکه های اجتماعی بارگذاری خواهید کرد.

براساس تجربه شخصی من هنگامی ویدئوها بهترین عملکرد را دارند که به سه پرسش ذیل پاسخ دقیق دهند:
- بیننده من چه مشکلی دارد؟
- برند من چه اطلاعات کاربردی دارد که امکان حل مشکل مخاطب را فراهم می کند؟
- مخاطب با چه اقدام یا مجموعه اقداماتی موفق به حل مشکل خود (خرید محصول ما) خواهد شد؟

ویدئوها باید پاسخ های ارزشمندی را در مورد سرویس های مختلف برند ما فراهم سازد. همچنین نحوه سفارش محصولات و مشاهده ویژگی های جزئی ترشان در سایت رسمی برندمان باید همیشه به طور کاملا شفاف و ساده معرفی شود. در اینجا طراحی یک سایت رسمی زیبا در کانون توجه قرار دارد. به هر حال وقتی قصد اطلاع بیشتر پیرامون یک برند را داریم، سایت رسمی اش نخستین منبع معتبر به شمار می آید.

علاوه بر تولید و بارگذاری محتوای ویدئویی در سایت رسمی شرکت، ما امکان همکاری با 15 الی 20 شرکت و فرد تاثیرگذار دیگر در شبکه های اجتماعی را داریم. به این ترتیب در این شرایط با انتشار متقابل محتوای یکدیگر بدون پرداخت هرگونه هزینه اضافی مشتریان تازه جلب خواهیم کرد. در غیر این صورت باید برای انتشار مطالب مان در صفحه دیگر افراد مقدار مشخصی هزینه پرداخت کنیم.

3. ایجاد اجتماع تعاملی
با ایجاد یک اجتماع تعاملی در مورد موضوع یا محصولی خاص شما فعال ترین و بهترین شیوه تبلیغاتی را به کار خواهید گرفت. این شیوه می تواند با ساخت یک برند شخصی به منظور توسعه هرچه بیشتر برند اصلی تان به اوج بازدهی برسد. به این ترتیب شما فرصت تعامل و گفت وگوی مستقیم با مشتریان تان در پلتفرم های آنلاین را خواهید داشت. در مورد این استراتژی پایداری رمز اصلی موفقیت به حساب می آید.

ایجاد یک برند شخصی فرصت تعامل بیشتر با مخاطب ها را به طور چشمگیری افزایش می دهد. در حقیقت افراد در شبکه های اجتماعی تشنه شناخت برندها براساس شخصیت های کلیدی شان هستند. با ایجاد یک برند شخصی پیرامون خود به طور مناسب این خواسته مخاطب پاسخ داده می شود. درست است که بسیاری از افراد مشاهده صورت های انسانی در همه جای کسب وکار را دوست ندارند، اما اغلب افراد علاقه زیادی به شناخت برندها براساس افراد کلیدی شان دارند. به این ترتیب همیشه استراتژی فوق را به عنوان راهبردی اساسی در نظر داشته باشید.

در طول سال های اخیر، من روی صفحه اینستاگرام خود تمرکز زیادی کرده ام. صادقانه بگویم، بیشتر مشتریان من در این صفحه حضور دارند. همچنین مشتریان تازه اغلب از طریق اینستاگرام با من ارتباط برقرار می کنند. برای نمونه همکاری اصلی من با برندهای رولز رویس، Jacoby & Meyers و NBCUniversal از طریق اینستاگرام رقم خورد. نکته جالب در مورد استفاده از اینستاگرام به عنوان پایگاه تبلیغاتی و ارتباطی با دیگران عدم نیاز به پرداخت هرگونه هزینه است. مگر آنکه قصد توسعه مطلب تان از طریق تیم فنی این پلتفرم را داشته باشید که هزینه های خاص خود را دارد. اکانت من در اینستاگرام فالوورهای بسیار زیادی مانند برندهای مشهور ندارد. با این حال مطالب من در طول 24 ساعت به دست تقریبا 500 نفر از مشتریان ثابت ام می رسد. این آمار برای من بسیار مطلوب است. بی تردید شما نیز با فعالیت مناسب در این شبکه اجتماعی و سایر پلتفرم ها نتیجه مناسبی کسب خواهید کرد.

حرف زدن کافیه، بیایید عمل کنیم
هرچه زودتر شما توصیه های مقاله حاضر را وارد فاز اجرایی کنید، مقدار پول بیشتری را برای برندتان ذخیره خواهید کرد. همچنین مقدار سود بلندمدت شما نیز افزایش چشمگیری می یابد. اگرچه در ابتدا هزینه های بازاریابی شما افزایش می یابد، اما به موازات آن در بلندمدت مقدار سود و فرصت های تبلیغاتی و بازاریابی شما وضع بهتری خواهد یافت.

در مورد پلتفرم فیس بوک اخیرا بسیاری از کارشناس ها از افزایش بی رویه هزینه تبلیغات در کنار کاهش بازدهی محتوای تبلیغاتی خبر داده اند. در پاسخ فیس بوک دلیل این اتفاق را تکمیل ظرفیت این پلتفرم و ناتوانی در مکان یابی برای تبلیغاتی جدید عنوان کرده است. به این ترتیب برای بهبود وضعیت تبلیغاتی و بازاریابی برندمان باید فعلا دور فیس بوک را خط بکشیم.

اگر امروز به سراغ سرمایه گذاری روی بخش بازاریابی و تبلیغات برویم، در آینده ای نزدیک هزینه های برندمان کاهش و سود آن افزایش چشمگیری خواهد یافت.

مترجم: علی آل علی, لوئیس گارسیا
منبع: entrepreneur- فرصت امروز
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد