درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 شهریور 1402 - 08:46   

فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد

  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی

  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی، پاشنه آشیل اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی است
  شرکت‌های بزرگ فناوری می گویند مقررات هوش مصنوعی لازم است
  اهمیت پذیرش و یادگیری از اتفاقات ناگوار زندگی/ آنچه که انکار می‌کنید، شما را شکست می‌دهد
  PR Newswire اولین محصول اشتراک‌گذاری اجتماعی را منتشر کرد
  روابط‌عمومی‌ ورزشی و پتانسیل حضور رونالدو در ایران
  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند
  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی
  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور
  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402
  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3593صفحه نخست » جمعه، 17 خرداد 1392 - 10:06
یادداشت/ مراحل کاربردی تدوین برنامه‌ی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی
  

هنگا‌می‌که ارزش‌ها و رسالت‌های سازمان، نقاط قوت و ضعف آن، مخاطبان مطلوب، اهداف و پیامهای روابط عمو‌می‌مشخص شدن، اینک آمادگی آن را یافته‌اید که برنامه بنویسید. برای این کار احتمالا بارها ضرورت در مشورت و کسب اطلاعات از مشتری پیش ‌می‌آید. به طور معمول، پیش از تهیه و آماده کردن نسخه‌ی نهایی، پیش نویس آن باید چندین بار بازخوانی و اصلاح شود. هرچند برنامه‌های روابط عمو‌می‌از چارچوب کلی که در این جا ارائه شد پیروی می‌کند، اما برای اینکه امکان ترکیب بیشتر بر مباحث خاص وجود داشته باشد می‌توان عناوین تازه ای به هر بخش افزود. برای مثال توصیف مخاطب مطلوب معمولاً در مقدمه برنامه یا در مبحث اهداف روابط عمو‌می‌گنجانده ‌می‌شود، اما اگر اختصاص دادن بخشی جداگانه برای توصیف مخاطب مطلوب جهات پیشبرد برنامه و توجیح آن ضروری به نظر می‌رسد، می‌توان به این کار مبادرت ورزید.‌

پیام‌های روابط عمو‌می‌نیز به همین ترتیب، معمولا در راهبردهای گنجانده می‌شوند؛ اما گاهی اوقات به ویژه وقتی که این پیام‌ها صورت آشکار یا شعار یا مضموم به خود می‌گیرند ممکن است در بخش جداگانه‌ای ارائه شوند.

 

قالب‌ریزی و طراحی محتوای برنامه ی ارتباطی

برای ارائه و طراحی یک برنامه ارتباطی ویژه در قالب‌های برنامه سالانه، یا برنامه‌های ارتباطی و اطلاع رسانی مواردی مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

روابط عمو‌می‌باید به صورت سالانه و یا در روابط با هر موضوع ارتباطی و در راستای عملیاتی شدن گام‌های فوق‌الذکر برنامه‌های ارتباطی خاصی را با در نظر گرفتن مراحل ذیل ارائه دهد:

 

1. خلاصه برنامه:

این قسمت شامل خلاصه‌ی فصل‌ها و عناوین اصلی برنامه است و تنها برای برنامه‌های بسیار طولانی تهیه می‌شود.

روشن است که این بخش در انتهای برنامه تنظیم می‌شود.

 

 

2. مقدمه (استدلال وضرورت‌ها):

این بخش شامل بررسی پیشینه‌ی کار و ضرورت‌های تدوین برنامه ‌می‌شود. در این مقدمه می‌توان به مسائل روابط عمو‌می‌و اموری که پیرامون موضوع، تحت مطالعه قرار دارد پرداخت. مقدمه باید ترجیحاً در دو پاراگراف خلاصه شود. در این قسمت به موارد زیر اشاره می‌شود:

ارزیابی محیط خارجی:

·        فرصت‌ها

·        تهدیدها

·        ارزیابی محیط داخلی

·        نقاط ضعف

·        نقاط قوت سازمان

·        براین اساس پس زمینه، ارزیابی و تشریح مشکل حقیقی و وضعیت باید در یک پاراگراف آورده شود.

·        پاراگراف دوم، باید به مشکلات مرتبط با هر  مسأله ای که به نحوی به بحث مربوط می‌شود اشاره شود.

·        به طور صادقانه، تعریف مشخصی از موانع بالقوه برای دست‌یابی به موفقیت ارائه گردند.

·        این تقریباً مهم است که مشکلات بالقوه، در زمانی که شما با یک مشکل در محیطی غیرقابل پیش‌بینی که با آن مواجه می‌شوید، مورد آزمون قرار گیرند.

·        شناسایی هسته مرکزی و موضوعات پیرامونی آن با انجام نظرسنجی‌ها و تحقیقات افکار عمو‌می‌و... میسر می‌شود.

·        حال که شما مشکل را به پاراگرافی از وضعیت موجود محدود کرده‌اید، هسته مرکزی مشکل را نیز در یک جمله توصیف کنید.

·        شناسایی اولیه گروه‌ها و منابع، حول و محور مسأله ارتباطی؛ به ویژه کسانی که تحت تأثیر مستقیم مشکل به وجود آمده، قرار می‌گیرند.

·        مسأله چیست؟

·        چه عواملی(دستورها،رسالت سازمان،عوامل داخلی و خارجی)سبب ‌می‌شوند مسئله صورت راهبردی پیدا کند؟

·        در صورت کوتاهی در توجه به مسأله، چه نتایجی حاصل خواهد شد؟

·        چه مسأله یا تعارض یا معمایی پیش روی قرار دارد؟

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌: تا 10 مهر فرصت ارسال آثار باقی است


  رونالدو و دیپلماسی ورزشی


  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  تکرار یک تحدید؛ «پروانه روزنامه‌نگاری»


  حامد بلخاری مدیر روابط‌عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران شد


  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور


  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402


  ‍ انتشار شماره ۱۶۰ «مدیریت ارتباطات»


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات