
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پنج حوزه که به هوش هیجانی کمک میکنند را شناسایی میکند:
آگاهی از خود:
شخصیت برند خود را بدانید، آنچه را که پیشنهاد میکنید و آنچه مردم درباره شما به آن فکر میکنند را بشناسید.
انگیزه:
شما سعی دارید با بازاریابی خود به چه چیزی دست پیدا کنید؟
در مورد این که چگونه میخواهید مردم به بازاریابی شما پاسخ دهند صادق باشید.
همدلی:
در بازاریابی چگونه با افراد در ارتباط هستید؟
آیا شما علایق آنها را در نظر می گیرید یا فقط علایق خودتان؟
آیا آنها بیشتر از شما از ارتباط خارج میشوند؟
خود کنترلی:
آیا شما میتوانید عدم صمیمیت و صداقت، علایق شخصی و هر چیز دیگری را که باعث رنجش یا مزاحمت میشوند را فیلتر کنید؟
مهارتهای اجتماعی:
آیا میتوانید پیام خود با ملاحظه منافع مخاطب، معتبر و انسانی برقرار کنید؟
کتاب ایده هوش هیجانی
دانیل گلمن Daniel Goleman
|