درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 07:10   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35915صفحه نخست » سه شنبه، 13 آذر 1397 - 18:23
9 توصیه برای خلق کمپین بازاریابی موفق در اینستاگرام
اکنون شما ایده های بسیار زیادی را در اختیار دارید. با این حال ایده مناسب فقط استراتژی مطلوب پشت کمپین است، بنابراین هنوز هم راه زیادی تا موفقیت در عرصه بازاریابی باقی مانده است. در اینجا ما به بررسی و ارائه برخی از ایده های مناسب برای راه اندازی کمپینی موفقیت آمیز در اینستاگرام خواهیم پرداخت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اکنون شما ایده های بسیار زیادی را در اختیار دارید. با این حال ایده مناسب فقط استراتژی مطلوب پشت کمپین است، بنابراین هنوز هم راه زیادی تا موفقیت در عرصه بازاریابی باقی مانده است. در اینجا ما به بررسی و ارائه برخی از ایده های مناسب برای راه اندازی کمپینی موفقیت آمیز در اینستاگرام خواهیم پرداخت.


1. تعیین اهداف هوشمندانه
هنگامی که نوبت به طراحی و برنامه ریزی پیرامون اهداف برندمان می رسد، همه ما تمایل بالایی به خلق اثری منحصر به فرد داریم. ویژگی های هدفی مناسب در این میان عبارت است از خاص بودن، قابل اندازه گیری، واقع گرا و مبتنی بر زمان.


به عنوان مثال، اجازه دهید افزایش شمار فالوورها را به عنوان هدف کمپین مان مد نظر قرار دهیم. با این حساب باید هدف مذکور را به بخش های ذیل تقسیم کنیم:


• ویژگی: شما قصد دستیابی به چه چیزی را دارید؟ دوست دارید مخاطب چه کاری را انجام دهد؟ شما باید به منظور دستیابی به اهداف تان ابتدا تعریف روشنی از هدف یا مجموعه اهداف تان به دست آورید. در غیر این صورت تمام اهداف شما برای مخاطب غیرواقعی و نامشخص تصویر خواهد شد.


• امکان اندازه گیری: معیار شما برای اندازه گیری میزان موفقیت تان چیست؟ کمپین های حرفه ای معمولا معیارهای مشخصی برای اندازه گیری میزان پیشرفت یا عدم موفقیت شان دارند. در صورت بی توجهی به این معیار جمع بندی نهایی کمپین شما هیچ گونه بازنمایی مشخصی از عملکردتان نخواهد داشت.


• قابل دستیابی: آیا هدف شما واقع گرایانه است؟ به عبارت ساده، هدف شما باید حداقل قابل دستیابی باشد. برخی از اهداف بسیار بزرگ با واقعیت های موجود شرکت ما هماهنگی ندارند. به همین دلیل هر چقدر هم که تلاش کنیم، بازهم در دستیابی به آن اهداف ناتوان خواهیم بود. به هنگام تعیین اهداف کمپین مان باید به توانایی شرکت مان توجه داشته باشیم. در غیر این صورت دسترسی به هدف مان بسیار دشوار خواهد شد.

 

حتما بخوانید: چطور کمپین تبلیغاتی موفق طراحی کنیم؟


• واقع گرایی: این بخش باید مبتنی بر بودجه برندتان باشد. پیش از اجرای کمپین تحقیقات خود را شکل دهید. سپس به سراغ اجرای کمپین تان بروید. به عنوان مثال تلاش برای دستیابی به 10هزار فالوور جدید در عرض یک هفته، صرف نظر از میزان اعتبار و توانایی برندمان، کاملا غیرممکن است. مگر اینکه به تمام فالوورهای مان یک سفر رایگان به هاوایی را پیشنهاد دهیم.


• زمان بندی: مدت زمان اجرای کمپین ما باید مبتنی بر اهداف مان باشد. هر بازاریابی درک واضحی از مدت زمان مورد نیاز برای کسب اهداف بازاریابی پروژه اش دارد. اگر در این بخش ناموفق عمل کنیم یا در مدت زمان طولانی به هدف می رسیم یا اینکه پیش از دستیابی به آن اهداف کار کمپین مان را تمام خواهیم کرد.


2. برنامه ریزی برای محتوای کمپین
پس از آنکه اهداف مان را مشخص کردیم، باید برنامه ای خاص برای هر کدام از پست های کمپین مان طراحی کنیم. در اینجا تهیه یک نقشه راه برای هر روز از کمپین مان بسیار راهگشا خواهد بود. به این ترتیب در هر لحظه به خوبی از کارهای ضروری مطلع خواهیم بود. بسیاری از برندها در زمینه اجرای کمپین بازاریابی با چنین مشکلی رو به رو هستند. به همین خاطر همیشه برای برداشتن گام بعدی دچار سرگیجه و بی هدفی هستند. با طراحی یک برنامه مدون و دقیق بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.


در یک کمپین تمام پست ها باید یک معنای مشخص را تداعی کنند. در این میان هر پست وظیفه ای ویژه را برعهده خواهد داشت. پیام جزئی هر پست علاوه بر اینکه در راستای پیام و هدف کلی کمپین است، باید به نوع خاصی مخاطب را با برندمان درگیر سازد. همچنین هیچ گاه نباید جلوه سرگرمی را از نظر دور داشت. این جلوه به ما برای داشتن مخاطبی شاد کمک خواهد کرد. صادقانه بگویم، هیچ کدام از ما علاقه ای به مشاهده و توجه به مطلب تبلیغاتی که جذاب و سرگرم کننده نیست، نشان نمی دهد.


مدیریت یک کمپین کار بسیار زیادی را نیاز دارد. به همین دلیل شما به عنوان برند مجری آن حتما قصد دستیابی به اهداف تان پس از طی مراحل دشوار آن را خواهید داشت. اگر برنامه ریزی درستی برای کمپین مان صورت ندهیم، در نهایت فقط بودجه ای کلان را بدون هیچ گونه دستاورد ارزشمندی صرف کرده ایم.


3. استفاده مناسب از استوری ها
اگر شما فقط تبلیغات خود را در سرویس پست های اینستاگرام نمایش می دهید، در حال از دست دادن فرصت های بسیار بزرگی هستید. مردم به طور روزانه 400 میلیون استوری مختلف را مشاهده می کنند. با این حال فقط 50درصد از کسب وکارها در حال استفاده از این سرویس مفید هستند.


استوری سرویس مناسبی برای انتشار پیش نمایش مطالب مان یا انتقال مستقیم مطالب فیس بوکی به اینستاگرام است. به عنوان مثال برند نشنال جئوگرافیک برای نمایش جلوه های زیبای طبیعی از سرویس اینستاگرام در کنار پست های معمولی اش استفاده می کند. در حقیقت چون این برند در پست های خود متن بسیار بلندی را تهیه می کند، استوری فرصتی برای نمایش تصاویر جذاب بدون نیاز به درج متن طولانی است.

 

حتما بخوانید: نکاتی در مورد راه اندازی اولین کمپین روابط عمومی


4. استفاده از آزمایش های هوشمند
آیا به دنبال بهره برداری حداکثری از کمپین تان هستید؟ خب، بسیاری از برندهای دیگر نیز دقیقا مانند شما هستند. با استفاده از آزمایش موسوم به A/B به راحتی از فرصت حدس و گمانه زنی های بی هدف در ابتدای کمپین مان جلوگیری به عمل خواهد آمد. با استفاده از این شیوه شما اقدام به چندرسانه ای سازی محتوای تبلیغاتی خود خواهید کرد. مزیت اصلی این روش امکان دستیابی به طیف وسیع تری از مخاطب هاست. این امر یکی از مشکلات اصلی بسیاری از کمپین ها به حساب می آید. با تولید چندگانه یک تبلیغ فرصت ما برای جلب نظر مخاطب های گوناگون افزایش چشمگیری خواهد یافت.


استفاده از آزمایش A/B تقریبا در مورد همه المان های کمپین ممکن است. از تصاویر و فیلم ها گرفته تا متن و پوسترهای مختلف، همگی توانایی اعمال تغییرات جزئی برای هماهنگی با سلیقه های مختلف را دارند. به علاوه پس از انتشار نسخه های گوناگون شما امکان دریافت اطلاعات مفیدی در زمینه طیف غالب مخاطب تان خواهید داشت. چنین اطلاعاتی در مورد طراحی کمپین بعدی مان کاملا کاربردی خواهد بود.


5. ایجاد زیبایی واحد
کمپین ما باید با ظاهر عادی برندمان نیز هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت مخاطب ارتباط مناسبی با آن برقرار نخواهد کرد. برخلاف یک تبلیغ واحد که در آن تلاش برندها نمایش صحنه های جذاب است، در یک کمپین دقت بیشتری باید خرج کرد. بر این اساس باید به سایر المان های تاثیرگذار نیز توجه کرد. یکی از این المان های عنصر زیبایی است. در تعریف زیبایی دو فاکتور بیش از همه اهمیت دارد. نخست قابلیت شناسایی از سوی مخاطب و سپس به یادسپاری. در مورد شناسایی باید صادقانه بگویم که بدون شناخت کمپین مان از سوی مخاطب هیچ پیشرفتی روی نمی دهد. در اینجا بازهم هماهنگی ارزش بالایی پیدا می کند. اگر قصد ما ایجاد هماهنگی واحد برای برندمان نباشد، در ایجاد قابلیت شناسایی راحت از سوی مخاطب موفقیت چندانی کسب نخواهیم کرد. در هر صورت مخاطب با نگاهی سطحی به کمپین ما باید هویت آن را تشخیص دهد.


به عنوان مثالی واضح کمپین «فقط انجامش بده» برند نایک را در نظر بگیرید. بدون هیچ گونه پیش زمینه ای از آن اغلب افراد توانایی شناخت برند نایک به عنوان مجری این کمپین را دارند. نکته جالب اینکه تقریبا همه ما آن را متعلق به برند نایک می دانیم. در حالی که حوزه ورزش برندهای دیگری نظیر آدیداس نیز دارد. نکته مهم در مورد کار نایک ایجاد تمایز میان خود و دیگر برندهاست. به این ترتیب به راحتی محتوای ویژه اش از سوی مخاطب مورد شناسایی قرار می گیرد.

 

حتما بخوانید:  به چه چیزی پیش از شروع کمپین بازاریابی نیاز دارید؟


6. استفاده از معیارهای مهم
در ابتدای این بخش در مورد برخی از معیارهای مهم در کمپین ها صحبت کردیم. بی شک به هنگام اجرای یک کمپین توصیه های زیادی در مورد توجه به آمارهای مختلف می شنویم. نکته مهم در این میان توجه صرف به مهم ترین توصیه هاست. به این ترتیب باید ابتدا شیوه ای برای شناخت مهم ترین معیارها پیدا کنیم. در این زمینه توصیه من کاملا ساده است: فقط به معیارهایی که تاثیر واقعی و قطعی بر روی کمپین مان دارند، توجه کنید.


به عنوان توصیه آخر این بخش باید ویژگی منحصر به فرد هر کمپین را نیز مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال در کمپین های رونمایی از محصولات نمی توان مانند کمپین های اطلاع رسانی عمل کرد. به همین خاطر معیارهای هر کدام از این کمپین ها تفاوت آشکاری با دیگری دارد.


7. همکاری با افراد تاثیرگذار
افراد تاثیرگذار به کاربرانی اطلاق می شود که فالوورهای زیادی دارند. به طور مشخص، منظور من از فالوور بالا در اینجا میزان فالوور واقعی است. برخی از کاربران با خرید فالوور تقلبی فقط بر روی کاغذ خود را فردی تاثیرگذار عنوان می کنند. مزیت اصلی همکاری با افراد تاثیرگذار امکان انتقال اطلاعات مورد نظرمان از زبان آنهاست. توجه داشته باشید که کاربران به طور معمول حرف های افراد تاثیرگذار را بهتر قبول می کنند. به همین خاطر هم بسیاری از برندها به سوی همکاری با آنها گرایش می یابند.


به هنگام همکاری با افراد تاثیرگذار اجازه دهید آنها شخصا اقدام به تولید محتوا کنند. در حقیقت محتوای یک شرکت به سادگی از سوی مخاطب مورد شناسایی قرار می گیرد. با این حال در مورد افراد تاثیرگذار ماجرا به گونه دیگری خواهد بود. همچنین ارائه اطلاعات مناسب به فرد مورد نظر به منظور پاسخگویی به مخاطب ضروری است.


8. اهمیت بودجه در موفقیت
بحث بودجه نکته مورد علاقه همه ما در زمینه استراتژی بازاریابی است. در هر صورت همه برندها باید فکری برای این بخش بکنند، بنابراین اجازه دهید فکری اساسی برای این بخش کنیم. به هنگام اختصاص بودجه ابتدا باید بخش های اساسی را مد نظر قرار دهیم. به عنوان مثال کیفیت تولید محتوا باید در درجه اول باشد. سپس به سراغ اعداد پست های تولیدی خواهیم رفت. لازم به ذکر است که همه ما توصیه های مربوط به ارجحیت کیفیت بر کمیت را بارها شنیده ایم. در اینجا فقط به ذکر اهمیت رعایت آن اکتفا خواهم کرد.


در یک دنیای ایده آل ما بودجه نامحدودی برای برندمان خواهیم داشت. با این حال دنیای واقعی محدودیت های خاص خود را دارد. به این ترتیب بودجه محدود همیشه انتخاب میان گزینه های دارای اولیت را مطرح می سازد. توصیه من به شما شناسایی بخش های مهم کسب وکارتان پیش از اقدام برای اجرای یک کمپین است. به این ترتیب در میانه راه با مشکلات مالی و در برخی از موارد ضرورت لغو کمپین مواجه نخواهید شد.

9. تامل پیرامون تجربه درج لینک در اینستاگرام
با توجه به اهداف شما در زمینه راه اندازی کمپین بازاریابی در اینستاگرام، شاید شما برخی از کاربران را با لینک های جانبی به سوی سایت یا آدرسی خارج از اینستاگرام هدایت کنید. به عنوان آخرین توصیه این مقاله باید به ضرورت استفاده از لینک های جانبی اشاره کنم. اینستاگرام برای مدت ها امکان استفاده از لینک های جانبی را محدود کرده بود. با این حال اخیرا کاربران فرصت استفاده از این سرویس جذاب را به دست آورده اند. یک سایت قوی برای کمپین مان همیشه کاربران زیادی را از اینستاگرام به خود جلب خواهد کرد.


مترجم: علی آل علی, میشله سیکا
منبع: hootsuite- فرصت امروز

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد