درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:58   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35845صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیجمعه، 7 آبان 1400 - 08:26
چگونه برندمان را همچنان از نظر بازاریابی به روز نگه داریم؟
3 تغییر اساسی در دنیای بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی روز به روز در حال توسعه و رشد است. به همین خاطر همه دست اندرکاران این حوزه باید آمادگی لازم برای هماهنگی با دستاوردهای نوین بازاریابی را داشته باشند. همچنین توسعه فناوری های نوین نیز باید مد نظر قرار گیرد. دستگاه های تازه ای مانند دوربین های VR نقش انکارناپذیری در توسعه فرآیند بازاریابی ایفا می کنند. بدون توجه به آنها امکان پیگیری روند موفق برندمان در بازاریابی محتوایی وجود نخواهد داشت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شاید پیش از این بارها شنیده باشید که محتوا در بازاریابی امروز اهمیت بسیار بالایی دارد. بی تردید هنوز هم در عرصه کسب وکار نیاز به طراحی تبلیغات جذاب و تلاش برای جلب نظر مخاطب از طریق تولید محصولات باکیفیت احساس می شود. با این حال اتکای صرف بر روی تبلیغات و تولید محصول مناسب برای جلب نظر کاربران کافی نیست. بازاریابی محتوایی اکنون یکی از بخش های جدایی ناپذیر کسب وکار محسوب می شود.

 

نکته مهم اینکه صرف تاکید بر روی اهمیت بازاریابی محتوایی به معنای موفقیت در اجرای آن نیست. دلیل اصلی این امر تغییر و تحول مداوم بازاریابی محتوایی است. به این ترتیب کمتر برندی اکنون خود را بی نیاز از بازاریابی محتوایی حس می کند، اما در شیوه به کارگیری این مفهوم دچار مشکلات فراوانی است. به عنوان مثال طرحی که شما در سال گذشته برای برند خود اجرا کردید، در سال جدید به هیچ وجه کاربرد نخواهد داشت.


در اینجا ما با ضرورت به روز رسانی مداوم برنامه بازاریابی محتوایی مان مواجه هستیم. اگر قصد پیشتازی در زمینه بازاریابی محتوایی و جلب نظر مخاطب های متعدد را دارید، باید همیشه از تغییرات این حوزه اطلاع کافی داشته باشید. در غیر این صورت رقبا به راحتی جایگاه ما در بازار را تصاحب خواهند کرد.


در این مقاله هدف اصلی من بررسی دقیق سه تغییر عمده در دنیای بازاریابی محتوایی و چگونگی سازگاری با آنهاست. بی شک شناخت تغییرات یک بخش از کار و توانایی سازگاری با آنها بخش دیگری محسوب می شود. اجازه دهید در ادامه به بررسی هر کدام از این سه تحول بپردازیم.

 

حتما بخوانید: اصول بازاریابی محتوایی در توییتر


اطلاعات دقیق تر در مورد مخاطب محتوای تاثیرگذارتر به همراه دارد
نخستین نکته مهم به هنگام تفکر پیرامون کمپین های بازاریابی «مخاطب» است. همه صاحبان کسب وکار و مدیران بازاریابی در نخستین گام به مخاطب شان فکر می کنند. وقتی به وضعیت کمپین مان فکر می کنیم، استقبال و پذیرش یا رد محتوای مان از سوی مخاطب در ذهن پدیدار می شود. بهترین کار در این میان برای اطمینان از پسند مطالب مان از سوی مخاطب تلاش برای شناخت آنهاست. به این ترتیب با شناخت بهینه مخاطب تولید محتوای ما در راستای احترام به سلیقه آنها خواهد بود.


همانطور که بازاریابی محتوایی به توسعه خود ادامه می دهد، بازاریاب ها باید تمرکز بیشتری بر روی گردآوری اطلاعات پیرامون مخاطب هدف شان داشته باشند. این فرآیند برای شناخت بهتر مخاطب ضروری است. امروزه دیگر هدف گذاری برای تولید محتوایی عامه پسند به معنای استقبال از شکست و نابودی برندمان است. باید قبول کنیم که دنیای مدرن دیگر تولید محتوای یکسان برای همه را نمی پذیرد.

 

 به این ترتیب تنها راهکار ما توجه به تفاوت های مردم و تمرکز بر روی ویژگی های خاص مخاطب هدف مان است. یکی از منابع اصلی بازاریاب ها برای شناخت مخاطب سایت رسمی برندشان است. به این ترتیب با نحوه رفتار کاربران در سایت رسمی شرکت اطلاعات مفیدی از آنها به دست خواهد آمد. در مورد برندهایی که فروش آنلاین نیز دارند، میزان خرید از هر محصول در کنار نظرات درج شده منبع اطلاعاتی مهمی محسوب می شود. همچنین نظرات کاربران در مورد محصولات ما در فروشگاه های آنلاین بزرگ مانند آمازون و سایر نمونه های محلی برای ارزیابی میزان هماهنگی برندمان با سلیقه مخاطب مناسب خواهد بود.


نگاه دقیق به اطلاعات به دست آمده از سایت رسمی برندمان در کنار فروشگاه های آنلاین سرنخ مناسبی در راستای بهبود وضعیت بازاریابی محتوایی برندمان به ما می دهد. به عنوان یک برند معتبر هیچ گاه عذرخواهی از مخاطب را فراموش نکنید. این کار به ویژه هنگامی که به طور مداوم صورت گیرد، حس ارزشمندی مخاطب در نگاه برندمان را به مخاطب منتقل خواهد کرد.


به عنوان توصیه پایانی این بخش باید به ضرورت بررسی و تحلیل مناسب عملکرد رقبای مان نیز اشاره کنم. بر این اساس به هنگام طراحی برنامه بازاریابی محتوایی مان باید توجه کافی به المان های برتر و نقطه ضعف های رقبای خود نیز داشته باشیم. در غیر این صورت تلاش های ما در راستای تولید محتوای بازاریابی جذاب به سرانجام نخواهد رسید.

 

حتما بخوانید: درس های بازاریابی محتوایی از یونیلیور


اطلاعات بیشتر مسئولیت پذیری را تضمین خواهد کرد
یکی از واقعیت های انکارناپذیر در مورد بازاریابی تاثیرگذار اهمیت کیفیت و کمیت به صورت برابر است. اگر ما به دنبال تولید محتوای جذاب هستیم، باید کیفیت و کمیت را به طور مساوی مورد توجه قرار دهیم. یک برند موفق برای مدت طولانی و به طور مداوم محتوای جذاب و باب میل مخاطب تولید می کند. به این ترتیب مخاطب پس از گذشت زمان به برند مورد نظر اعتماد بالایی پیدا می کند. در بخش قبل راهکارهای مختلفی برای جمع آوری اطلاعات ارائه شد.

 

 با این حال بدون تحلیل اطلاعات استفاده از آنها بسیار دشوار خواهد بود. به این ترتیب بحث «ارزیابی و تحلیل اطلاعات» در اینجا اهمیت بالایی پیدا می کند. متاسفانه امروزه آنقدر بازاریاب ها به مفهوم خلاقیت و نوآوری توجه می کنند که دیگر جایی برای تحلیل اطلاعات باقی نمی ماند. نکته مهم در این میان نقش زیربنایی تحلیل اطلاعات در فرآیند خلاقیت و تولید محتوای جذاب است. به این ترتیب بدون در اختیار داشتن اطلاعات دقیق کار ما را برای تولید محتوای خلاقانه تسهیل خواهد کرد. به این ترتیب فرآیند جلب نظر مخاطب به صورت کامل و بدون خطا رخ خواهد داد.


در میان شمار بالای بازاریاب ها تعداد کی از آنها از معیارهای مناسب برای اندازه گیری میزان موفقیت شان در طراحی کمپین بازاریابی استفاده می کنند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت نرم افزارهای جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده کار بازاریاب ها بسیار ساده تر شده است. به این ترتیب با استفاده از ابزارهای مختلف ارزیابی اطلاعات حجم وسیعی از داده ها در زمانی بسیار کم مورد بررسی و توجه قرار خواهند گرفت.

 

 پیش از این تجربه بازاریاب ها براساس آزمون و خطای میان ابزارهای مختلف شکل می گرفت. در این فرآیند خواه ناخواه شمار بالایی از مخاطب های برندمان به دلیل ماهیت آزمون و خطای آزمایش های ما از برندمان ناامید می شدند. با این حال اکنون ماجرا کاملا فرق کرده است. دلیل اصلی آن نیز افزایش مسئولیت پذیری برندها به عنوان یک مولفه مهم برای خریداران است. اکنون در حیطه مسئولیت های برندها احترام به مشتری جایگاه ویژه ای دارد. بر این اساس ما به هیچ وجه نباید با طرح های آزمایشی موجب مزاحمت و اذیت مشتریان مان شویم.

 

حتما بخوانید: بازاریابی محتوایی با تصاویر با ۸ روش خلاقانه


محتوای مناسب سوختی برای تمام شرکت تان است
طی سال های اخیر تیم های بازاریابی همچنان توجه خاصی به ساخت وبلاگ های جانبی برای شرکت ها داشته اند. همچنین در زمینه توسعه محتوا مجلات فیزکی و شبکه های اجتماعی توجه زیادی را به خود جلب می کنند. اگرچه موفق ترین برندها در زمینه کسب وکار فقط به نگارش مطلب در وبلاگ و تولید محتوای آنلاین نمی پردازند. در حقیقت این برندها تولید محتوای مطلوب را امری فراتر از بخش بازاریابی قلمداد می کنند. به این ترتیب تمام بخش های این شرکت ها در تولید محتوای جذاب برای مخاطب دست دارند. در نگاه نخست به عنوان یک مدیر بازاریابی چنین تغییری یک خبر خوب برای شما محسوب می شود. با این حال تولید حجم بالایی از مطالب کار شما را برای دسته بندی و ارائه آنها به مخاطب نیز دشوار می کند. اکنون به عنوان یک بازاریاب تنها وظیفه شما تولید محتوا نیست، بلکه باید مطالب تولیدی سایر بخش های یک برند را نیز مدیریت کنید.


بسیاری از برندها در عصر جدید با تولید محتوایی فراتر از ساختارهای خاص شرکت شان در تلاش برای انطباق با تغییرات نوین عرصه بازاریابی هستند. به این ترتیب فعالیت بازاریابی دیگر فقط در جهت افزایش فروش نیست. در عوض تمام بخش های یک شرکت به سهم خود از بازاریابی سود می برند. به عنوان یک مثال واضح، تعامل با نسل جوان را در نظر بگیرید. بسیاری از برندها مشکلات زیادی در جلب نظر نسل جوان به ماهیت فعالیت خود دارند. بازاریابی محتوایی به چنین برندهایی کمک شایانی در راستای بهبود وضعیت شان خواهد کرد. کافی است جلوه های جوان پسندتری از برندمان را از طریق کمپین های بازاریابی برای مخاطب به نمایش در آوریم.


نتیجه گیری
بازاریابی محتوایی روز به روز در حال توسعه و رشد است. به همین خاطر همه دست اندرکاران این حوزه باید آمادگی لازم برای هماهنگی با دستاوردهای نوین بازاریابی را داشته باشند. همچنین توسعه فناوری های نوین نیز باید مد نظر قرار گیرد. دستگاه های تازه ای مانند دوربین های VR نقش انکارناپذیری در توسعه فرآیند بازاریابی ایفا می کنند. بدون توجه به آنها امکان پیگیری روند موفق برندمان در بازاریابی محتوایی وجود نخواهد داشت.
 

مترجم: برایان کینگ, علی آل علی
منبع: noobpreneur - forsatnet

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد