درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:43   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35758صفحه نخست » شنبه، 15 آبان 1400 - 15:52
شش گام برای تولید پادکست شخصی خود
اجرای یک پادکست یک راه بزرگ برای ارتقای برند شما است، اما برای این کار لازم است که برنامه ریزی قبلی داشته باشید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اجرای یک پادکست یک راه بزرگ برای ارتقای برند شما است، اما برای این کار لازم است که برنامه ریزی قبلی داشته باشید.


پیش از شروع تولید پادکست خود اطمینان داشته باشید که 6 مرحله ذیل را طی خواهید کرد:

1- مفهوم خود را پیاده کنید
2- در تدارک یک استودیو باشید
3- اسکریپت بردارید
4- تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید – و بعد ضبط کنید
5- یک میزبان با حجم زیاد انتخاب کنید
6- توسعه را متوقف نکنید


اگر در صدد شروع تولید یک پادکست هستید باید بگویم که راه خوبی را انتخاب کرده اید. در سال 2018 تقریبا بیش از نیم میلیون پادکست فعال و بالای 18 میلیون اپیزود وجود دارند.


در یک دنیای چندرسانه ای پادکست ها چیزی متفاوت ارائه می دهند. آنها برای شنوندگانی که پیاده جایی می روند و به یک کاری مشغول هستند (مانند رانندگی و یا تمیز کردن) به سادگی قابل حمل هستند. پادکست ها یک نوع اعتماد و صمیمیت میان میزبان و شنونده ایجاد می کنند و این نوع از بازاریابی محاوره به وضوح تاثیر خود را گذارده است، زیرا 70درصد شنوندگان می گویند که محصولات و سرویس هایی که روی پادکست ها می شنوند برای آنها مفید بوده اند.

 

حتما بخوانید: چهار نکته برای تولید پادکست


اگر در فکر این هستید که آمیخته بازاریابی خود را با پادکست شخصی خود متحول سازید قبل از هر چیز می گوییم که آن را دنبال کنید! اگر تصمیم خود برای شروع یک پادکست را گرفته اید چیزهای زیادی هست که باید یاد بگیرید و به آنها توجه داشته باشید – مانند محتوا، بخش فنی ضبط و توزیع، چگونگی جذب مشتری و خیلی چیزهای دیگر.

بنابراین، اجازه دهید که این نمایش را با 6 مرحله آغازین شروع کنیم:
1- مفهوم خود را بسازید
پادکست ها هر چیزی را که فکرش بکنید پوشش می دهند! شما دارید در یک میدان بازی بسیار رقابتی گام می گذارید مگر اینکه در این حوزه بسیار حساس ماهر باشید. کار شما ایجاد یک پادکست است که یک مقدار متفاوت و یا منحصر به فرد است، جایی که می تواند شخصیت، احساس و چشم انداز شما را انعکاس دهد. موضوع پادکست خود را انتخاب کنید و یک تغییر اساسی در آن ایجاد کنید و شنوندگان را جذب آن بکنید.


همین طور لازم و مهم است که مخاطبان خود را تعریف کنید. چه کسانی به پادکست شما علاقه مند هستند و چرا؟ آنها در چه گروه سنی قرار دارند و ساکن کجا هستند؟ پادکست های مشابه را جست وجو کنید و به کاری که آنها انجام داده اند دقت کنید. شما چگونه می توانید یک کار متفاوت و یا بهتر انجام دهید؟


2- در تدارک یک استودیو باشید
برای آنهایی که نخستین بار می خواهند پادکست تولید کنند ممکن است از اینکه نتوانند لپ تاپ خود را روشن کنند و با هدست خود ضبط کنند قدری شوک وارد شود. برای یک پادکست خوب به تجهیزات صوتی خوب لازم است تا یک کیفیت صوتی حرفه ای ایجاد کرد و گوش کردن به آن راحت باشد.


بهترین محتوا در جهان هم شنیده نخواهد شد اگر که ضبط آن بسیار ضعیف باشد، صدای آن بیش از حد بلند باشد، مکث و توقف زیاد داشته باشد و یا یک نویز یکنواخت روی آن باشد. با این حال، لازم نیست که یک هزینه هنگفت تجهیزات پخش پادکست صرف کنید. در اینجا خلاصه ای جامع از تجهیزاتی که بدان نیاز دارید ارائه شده اند.

 

حتما بخوانید: پنج گام برای ایجاد پادکست‌ های موفق


برای مثال، اگر برای یک پادکست کوچک تر و یا متوسط برنامه ریزی کرده اید می توانید با ضبط صدا روی iPhone خود با میکروفون پلاگین یک کیفیت صوتی مطلوب داشته باشید.


نیازها، نتایج مطلوب و بودجه خود را بررسی کنید و براساس آن استودیوی خود را مجهز کنید.

3- اسکریپت بردارید
زمانی که صرفا کار خود را شروع کرده اید نخست یک مقدار ریتم پادکست را تمرین کنید. به ویژه اگر هیچ گاه قبلا یک چنین تجربه ای نداشته اید کار صحبت کردن با مخاطب، تنظیم سرعت پخش و استفاده از یک سبک ارائه مطلوب ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد. به این دلیل بهتر است که نخست روی یک اسکریپت کاملا ابداعی کار کنید. بعدا که در این زمینه اطمینان بیشتری به خود پیدا کردید بدون متن صحبت کردن را تمرین کنید و در پادکست خود یک مقدار آزاد عمل کنید، اما اکنون برای شروع کار با یک نوشته کامل و دقیق شروع کنید که کل پادکست شما از شروع تا پایان را پوشش دهد و شما را در حین کار سردرگم نکند.


در مورد توسعه اسکریپت خود به خاطر داشته باشید که یک پادکست خوب هرچند که یک طرفه است اما با یک گفت وگوی بزرگ وجه مشترک بسیار دارد. از داستان ها و نمونه های شخصی برای برداشت نکات مهم استفاده کنید. اطمینان داشته باشید که این نکات همیشه با نیاز مخاطب شما مرتبط هستند.


شما حتی می توانید یک مصاحبه ترتیب دهید و یا با همکار خود یک گفت وگوی تازه و جالب ایجاد کنید.

4- تمرین، تمرین، تمرین – سپس ضبط
اکنون اسکریپت شما کامل است و آماده ضبط هستید! اما یک مقدار دست نگهدارید و سریع عمل نکنید.


همان طور که بدون آمادگی قبلی حداقلی برای یک ارائه یک وبینار زنده شرکت نمی کنید پادکست خود را هم نمی توانید ضبط کنید مگر اینکه بارها و بارها تمرین کرده باشید. به ویژه در اپیزودهای اولیه که از لحاظ مسائل فنی و مسائل ارائه هنوز به فرآیند ضبط آشنایی ندارید هرچه بیشتر تمرین کنید کار شما در زمان ضبط راحت تر خواهد بود.

 

حتما بخوانید: پادکست ابزاری برای جذب مخاطب


طی اجراهای تمرینی، سبک ها و آهنگ های مختلف گفتار را تمرین کنید. به طور طبیعی اجرا کنید، گویا که با یک دوست صحبت می کنید. هیچ کس دوست ندارد یک صدای یکنواخت و خسته کننده را بشنود. از طرف دیگر، در اجرا یک سبک بیش از حد یکنواخت نداشته باشید، این سبک ممکن است آزاردهنده باشد و خیلی حرفه ای به نظر نرسد.

اگر از یک موسیقی متنی استفاده می کنید چند سبک معدود را امتحان کنید و تلاش کنید که آنها را متناسب با حسی که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید. از این مهم تر اینکه، زمان را مدیریت کنید. بهتر است زمان بیشتری را به تقویت اعتماد به نفس و دلگرمی خود اختصاص دهید و با این کار از سردرد احتمالی خود در اتاق ضبط جلوگیری کنید.


5- یک میزبان حجم زیاد را انتخاب کنید
اکنون که فایل های صوتی پادکست خود را تهیه کرده اید یک سرویس میزبان را انتخاب کنید که پادکست های شما را ذخیره سازی کرده و آنها را در دنیا پخش کند. سرویس های میزبانی پادکست بسیاری -در طیف رایگان تا پولی - وجود دارند که همه قابل دسترس هستند. شما می توانید یک فهرست نسبتا جامع از آپشن های میزبانی پادکست را در این پست مفید ببینید.


هر سرویس میزبانی مشخصه ها و مزایای مختلف دارد و شما باید یک مقدار راجع به آنها تحقیق کنید و متناسب با بودجه و کار خود یک سرویس میزبان مناسب پیدا کنید.


به خاطر داشته باشید که یک فیدRSS برای پادکست شما بهتر است. یک فید RSS شنوندگان شما را قادر می سازد که مشترک دریافت پادکست شما شوند و پس از ارائه فورا اپیزودهای شما را دریافت کنند. شما ممکن است بخواهید از یک سرویس میزبان استفاده کنید که یک فید RSS پادکست برای شما ایجاد کند؛ اغلب میزبان های بهترین پادکست این مشخصه را ارائه می دهند.


اگر سرویس میزبان شما این کار را برای شما انجام ندهد شما خود می توانید فید RSS پادکست خود را ایجاد کنید.


6- توسعه را متوقف نکنید

اکنون که شما یک پادکست فعال تولید کرده اید باید آن را بی وقفه توسعه دهید. اما قبل از این کار بایستی یک عنوان بسیار جذاب برای اثر هنری خود انتخاب کنید که شخصیت و خاص بودن پادکست شما را انعکاس دهد.

پس از این کار ظریف، آماده هستید که آن را ارتقا دهید. به روش های مختلف می توانید این کار را انجام دهید. نخست، لازم است که آن را روی iTunes و Google Play Stote ارتقا دهید. هر پادکست حرفه ای به یک وب سایت خاص خود نیاز دارد. این وب سایت صفحه ای است که پادکست شما را برای کل جهان ارائه می دهد. این وب سایت شامل اپیزودهای پادکست شما، یک وبگاه، اطلاعات بیشتر راجع به شما، بیزینس شما، محصولات و خدمات، یک مشخصه کامنت برای شنوندگان شما و بسیاری از مشخصه های دیگر است.


روش های مهم دیگر برای ارتقای پادکست شما رسانه های اجتماعی و پلتفرم های دیسکاوری محتوایی هستند. تولید پادکست کار یک شب نیست. اگر شما در این کار به لحاظ فنی ماهر نباشید ممکن است کیفیت ضبط صدا و میزبان پادکست بیش از حد ضعیف به نظر آیند. با این حال، اگر همین مراحل ساده را طی کنید قطعا خواهید توانست آنها را مدیریت کنید.
 


چالش واقعی در تولید پادکست این است که در یک موقعیت مناسب اقدام کنید، روی موضوعی تمرکز کنید که هیچ گاه قبلا روی آن کار نشده است و صدایی را ضبط و پخش کنید که شنوندگان با آن ارتباط برقرار کنند و بخواهند بارها و بارها به آنها گوش دهند.


زمانی که در این کار ماهر شدید برای تولید پادکست شخصی خود دیگر مشکلی نخواهید داشت.


مترجم: حسنعلی چرپانلو
منبع: outbrain- forsatnet
 

 


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد