درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 - 11:01   

عکاسی مستند

  عکاسی مستند


ادامه ادامه مطلب یک

صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد دلاری گوگل از دورکاری

  صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد دلاری گوگل از دورکاری


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب سه

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد

  مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اپیدمی اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی
  حقیقت را مدیریت نکنید،‌ حقیقت را بگویید
  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400
  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی
  مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد
  چگونه بحران های روابط عمومی را مدیریت کنیم؟
  از روابط عمومی ‌چه می‌دانید؟
  واکسن روابط‌عمومی
  معرفی کتاب: اصول اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  عکاسی مستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35752صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 5 آذر 1397 - 14:32
شیوه های برندسازی برای خود به عنوان یک سخنران حرفه ای
یکی از راهکارهای مهم در توسعه کسب وکار، برند و افزایش نفوذمان بر مشتریان سخنرانی در حضور آنهاست. در چنین موقعیت هایی فرصت ما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب به شدت افزایش پیدا می کند. به علاوه با نمایش تصویر و سخنرانی تاثیرگذار موقعیت ما در بازار رقابتی کسب وکار حفظ خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از راهکارهای مهم در توسعه کسب وکار، برند و افزایش نفوذمان بر مشتریان سخنرانی در حضور آنهاست. در چنین موقعیت هایی فرصت ما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب به شدت افزایش پیدا می کند. به علاوه با نمایش تصویر و سخنرانی تاثیرگذار موقعیت ما در بازار رقابتی کسب وکار حفظ خواهد شد.


نکته مهم درخصوص سخنرانی عمومی نیاز به یافتن مخاطب است. در حقیقت ما به عنوان کارآفرین نمی توانیم منتظر تماس یک برنامه به منظور سخنرانی در سالن بزرگ شهر باشیم. به این ترتیب یافتن موقعیت مناسب تقریبا برعهده خودمان است. به علاوه نوع مخاطب ما نیز در این میان اهمیت دارد. سخنرانی برای افرادی که آشنایی و علاقه ای به کسب وکار ما ندارند، نتیجه دلخواه مان را پدید نخواهد آورد.

اجازه دهید یک سوال اساسی از شما بپرسم. تا به حال چند بار به کنفرانسی رفته و احساس داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه مورد بحث نسبت به سخنران را تجربه کرده اید؟ به چه دلیل شما به جای سخنران مورد نظر در میان مردم به ایراد سخنرانی نپرداخته اید؟ در حقیقت خیل عظیمی از اهالی کسب وکار با این پرسش که چرا آنها به جای دیگر افراد به سخنرانی مشغول نیستند، دست و پنجه نرم می کنند.
من به عنوان فردی که بیش از یک دهه در زمینه ترغیب مردم به توسعه برند و افزایش تاثیرگذاری کمپین تبلیغاتی فعالیت کرده ام، چند نتیجه کاربردی در مورد پرسش ها و مشکلات مطرح در سطرهای قبلی به دست آورده ام.
 

حتما بخوانید: نوشتن نطق یا سخنرانی


یکی از دلایل اصلی عدم بازاریابی مناسب افراد برای خود به عنوان سخنران است. بسیاری از برندهای امروزی یک سایت رسمی دارند. با جست وجویی ساده در گوگل این سایت پیدا خواهد شد. سپس در بخش مدیریت زیرشاخه ای تحت عنوان بیوگرافی وجود دارد. در این بخش توضیحاتی کوتاه یا بلند درخصوص ماهیت کسب وکار و تاریخچه برند مورد نظر یافت می شود. نکته مهم توقف فرآیند گفت وگو با مخاطب به همین بخش است. در حقیقت برندهای بزرگ به دنبال چیزی فراتر از اینها هستند. به همین خاطر اغلب آنها برنامه ای دقیق برای برگزاری کنفرانس ها یا ضبط ویدئوهای جذاب برای سخنرانی با مخاطب های شان هستند.
توصیه من به بسیاری از افراد در اینجا توسعه اقتدار شخصی شان به عنوان یک کارشناس و سخنران حرفه ای است. به این ترتیب شما در مقام یک کارآفرین شناسنامه ای فراتر از سایت رسمی تان خواهید داشت.


ایجاد وب سایت رسمی
در اینجا به سه نکته مهم که باید در سایت رسمی مان رعایت کنیم، اشاره خواهم کرد:
 

فایل ویژه سخنرانی: این فایل باید بین 2 تا 4صفحه باشد. به این ترتیب هر فرد یا سازمانی که علاقه مند به شناخت بیشتر شما در مقام سخنران است، به راحتی این فایل را دانلود و مطالعه خواهد کرد. در این فایل باید بیوگرافی، تحصیلات و بخش های مهم برخی از سخنرانی های شما درج شده باشد. به علاوه درج برخی نظرهای مثبت پیرامون سخنرانی های شما از افراد نسبتا مشهور گزینه مطلوبی محسوب می شود.


حلقه توسعه سخنرانی: این بخش شامل یک ویدئوی اصلی به منظور توسعه جایگاه شما به عنوان سخنران و کارشناس حوزه تخصصی کسب وکارتان است. چنین ویدئوهایی به طور معمول بین 2 تا 4دقیقه هستند. همچنین بخش اصلی این ویدئوها شامل نکات اصلی و جذاب سخنرانی های مختلف ماست. گاه شما به این ویدئو باید به عنوان حلقه توسعه سخنرانی های بعدی شما باشد.


ویدئوی 10 تا 20 دقیقه ای ویرایش نشده از شما در حین سخنرانی: اگر به دنبال دریافت درخواست های بیشتر برای ارائه سخنرانی هستیم، باید نمونه های عادی نیز از خود به عنوان سخنران در اختیار برنامه ریز ها قرار دهیم. بدون شک تهیه گزینشی از بهترین لحظات ما در سخنرانی کار آسانی است. با این حال قضاوت نهایی پیرامون ما به عنوان سخنران پس از مشاهده بخشی از سخنرانی معمولی ما (منظور بدون اعمال ویرایش و گلچین کردن) صورت خواهد گرفت.

 

حتما بخوانید: ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


گمان می کنم شما نکات مهمی را در این بخش فرا گرفته اید. در هر صورت سایت ما باید پایگاهی برای بازاریابی کارهای آینده مان به عنوان سخنران باشد. در غیر این صورت، راه اندازی و مدیریت یک سایت معمولی کار چندان دشواری نیست. البته چنین سایتی نتیجه دلخواه ما را نیز در پی نخواهد داشت.


برنامه ریزی برای نخستین سخنرانی
خب، اجازه بدید پیرامون این اتفاق اندکی صحبت کنیم. شما چگونه آن را صورت بندی خواهید کرد؟ چه محلی را برای سخنرانی انتخاب می کنید؟ چه مقدار پول دریافت خواهید کرد یا چقدر برای انجام سخنرانی هزینه می کنید؟ اجازه دهید با پرسش اخیر کارمان را شروع کنیم.


در این مورد هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد. در حقیقت شروع سخنرانی ما باید به صورت رایگان باشد. این کار به ما فرصت یادگیری و کسب تجربه را می دهد. به این ترتیب در طول زمان شهرت ما در عرصه سخنرانی بیشتر خواهد شد. سپس در مراحل بالاتر درآمدزایی به عنوان سخنران حرفه ای شروع می شود.

اکنون اجازه دهید به پرسشی دیگر بپردازیم: کجا باید سخنرانی کرد؟
اگر شما به عنوان یک کارآفرین حرفه ای نگران آینده تان در مقام سخنران هستید، باید اندکی نسبت به مکان برگزاری سخنرانی های خود وسواس به خرج دهید. این نکته از نخستین سخنرانی باید مد نظر قرار گیرد. بهترین کار در اینجا افزودن محل های مورد علاقه برای سخنرانی در همان فایل ویژه سخنرانی است. به این ترتیب برنامه ریزهای مراسم از سلیقه شما مطلع خواهند شد. اجازه دهید به بررسی بیشتر برخی از محل های مناسب برای سخنرانی بپردازیم:


• دانشگاه ها: برای شروع با برخی از دانشگاه ها تماس برقرار کنید. در حقیقت ارائه رزومه و پشنهاد برای ارائه سخنرانی به عنوان میهمان در همایش ها کاری رایج در میان کارآفرینان است. بنابراین چنین کاری به هیچ وجه جلوه حرفه ای شما را خدشه دار نمی کند.


• تالارهای اصلی شهر و باشگاه های ورزشی: بسیاری از تالارهای بزرگ شهرها و باشگاه های ورزشی هر ماه میزبان مراسم های متعددی هستند. مردم نیز به عنوان مخاطب های اصلی چنین مراسم هایی علاقه زیادی به حضور در چینن محیط هایی نشان می دهند. به علاوه در شهرهای بزرگ دسترسی به چنین محیط هایی بسیار راحت است.


• کسب وکارهای محلی: برخی از کسب وکارهای محلی در دفتر مرکزی شان اقدام به برگزاری همایش های کوچک می کنند. برای شروع حضور در چنین همایش هایی برای شما بسیار مفید خواهد بود. در هر صورت افزایش شهرت و نفوذمان به عنوان یک سخنران باید از سطح محلی آغاز شود.


• کتابخانه ها و مراکز پژوهشی: اگر حوزه کسب وکار شما با برخی از همایش های دولتی هماهنگی دارد، حضور در آنها بسیار مفید خواهد بود. چنین همایش هایی به طور معمول در کتابخانه ها یا مراکز پژوهشی برگزار می شود.


• مراسم های بازاریابی: حوزه بازاریابی برای همه کسب وکارها مهم است. بنابراین با حضور در چنین مراسم هایی به راحتی فرصت توسعه شهرت تان به عنوان بازاریاب را خواهید داشت.


• همکاری با سایر سخنران ها: یکی از کارهای جالب در این میان همکاری با سایر سخنران ها و برگزاری یک سخنرانی مشترک است. به این ترتیب مخاطب انگیزه بیشتری برای حضور در مراسم شما خواهد داشت.
 

حتما بخوانید: اصول مهم یک اجرای مناسب سخنرانی


پیش از سخنرانی فکر کنید
به عنوان بخش پایانی توصیه های ذیل را مد نظر داشته باشید:
• پژوهش کنید: پیش از حضور در یک مراسم و ایراد سخنرانی باید نسبت به موضوع بحث اشراف کامل پیدا کنید. پژوهش و مطالعه پیرامون موضوع اصلی یکی از توصیه های کاربردی و همیشگی من است. به این ترتیب دیگر به هنگام سخنرانی غافلگیر نخواهید شد.


• آگاهی از اهمیت زمان بندی درست: در بسیاری از مراسم ها به هر سخنران میزان محدودی زمان داده می شود. به این ترتیب پیش از آماده سازی متن سخنرانی باید از میزان وقت مان مطع شویم. به این ترتیب مدیریت زمان بسیار راحت تر صورت می پذیرد. این کار به طور معمول با طرح پرسش از مسئول کنفرانس صورت می گیرد.


• ارائه یک نسخه کامل: در بسیاری از سخنرانی ها تمرکز فرد ارائه دهنده بیش از حد بر روی یک بخش خاص است. به این ترتیب در نهایت سخنرانی وی مفهوم اصلی در بر ندارد. توصیه من در اینجا تلاش برای ارائه نسخه ای کامل پیرامون موضوع است. به این ترتیب باید به همه بخش ها توجه کافی را داشته باشیم.


• خود را متمایز جلوه دهید: هر سخنران باید ویژگی منحصر به فرد خود را داشته باشد. فقط در این صورت ما موفق به یافتن مخاطب خاص خود می شویم. متاسفانه اکنون بسیاری از سخنران ها نسبت به این نکته بی توجه هستند. به همین خاطر اغلب آنها مشتری چندانی برای ارائه سخنرانی پیدا نمی کنند.


• ضبط ویدئو از هر سخنرانی: به عنوان یک سخنران باید از همه سخنرانی های خود ویدئو داشته باشیم. این کار به ما در تهیه رزومه مناسب و همچنین تهیه کلیپ های تبلیغاتی و بازاریابی کمک شایانی خواهد کرد.


مترجم: آدام ویتی, علی آل علی
منبع: allbusiness - فرصت امروز
 

 



 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چه بایدکردهای "روابط‌عمومی دولتی" در ایران


  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی


  چگونه بحران های روابط عمومی را مدیریت کنیم؟


  5 کلید مهم روابط عمومی


  معرفی کتاب: اصول اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی


  حقیقت را مدیریت نکنید،‌ حقیقت را بگویید


  اپیدمی اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی


  عکاسی مستند


  گزارشگری از همه گیری بیماری های عفونی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400