درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:35   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35701صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 30 آبان 1397 - 23:36
امکان انقراض نسل انسان در صورت ادامه روند کنونی در قبال سایر موجودات
جاناتان واتس- گاردین - کریستانا پاسکا پالمر تنوع- زیست شناس ارشد سازمان ملل متحد، و دبیر اجرایی پیمان تنوع- زیستی این سازمان است. پیمانی که مسئول نگهداری سیستم حمایت از حیات طبیعی می باشد، که زندگی انسان به آن بستگی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کریستانا پاسکا پالمر تنوع- زیست شناس ارشد سازمان ملل متحد، و دبیر اجرایی پیمان تنوع- زیستی این سازمان است. پیمانی که مسئول نگهداری سیستم حمایت از حیات طبیعی می باشد، که زندگی انسان به آن بستگی دارد.

 

خانم نامبرده در آستانه نشست مربوطه سازمان متبوع خود هشدار داده در صورتی که روند کنونی از بین رفتن تنوع موجودات روی زمین و انقراض نسل حیوانات ادامه یابد، در دو سال آتی انسان نخستین نوع از موجودات خواهد بود، که سند انقراض خویش را امضاء می کند.

 

 به همین سبب از مردم همه کشورها خواسته تا به دولت های خویش فشار بیاورند، تا پیش از نشست مربوطه در سال 2020 برای حفاظت از حیات حشرات، پرندگان، گیاهان و پستانداران که برای چرخه تولید غذای جهانی حیاتی هستند، و همچنین آب پاکیزه و تجزیه کربن، طرح های عملی چشمگیر ارائه دهند. او در این پیوند به گاردین می گوید: از بین رفتن تنوع موجودات روی زمین قاتلی خاموش است. این مساله با تغییرات آب و هوا تفاوت دارد. زیرا مردم تاثیرات این تغییر را در زندگی روزمره خود احساس می کنند. اما از بین رفتن تنوع مورد اشاره برایشان محسوس نیست. زمانی هم که بتوانند آن را احساس کنند، امکان دارد دیگر خیلی دیر شده باشد.


اعضای سازمان ملل متحد از نوزدهم ماه جاری در شرم الشیخ واقع در مصر گردهم می آیند، تا چهارچوب نوینی برای مدیریت بوم سازگان (اکوسیستم) و حیات وحش به وجود بیاورند. این نشست آغازی برای گفت و گوهایی دوساله خواهد بود، که خانم پاسکا پالمر امیدوار است در کنفرانس بعدی که در سال 2020 در چین برگزار خواهد شد، به یک پیمان فراگیر جهانی نوین منجر گردند. در مجموع نیز طرفداران حفظ منابع طبیعی مشتاقند، که در مورد تنوع- زیستی نیز پیمانی مشابه توافق آب و هوایی پاریس به امضاء برسد. با این همه گرچه بسیاری از دانشمندان خاطرنشان کرده اند که بی توجهی به زندگی سایر موجودات کره زمین تهدیدی دست کم یکسان برای انسان هم به شمار می رود، اما مساله عقد پیمانی نوین در این مورد تاکنون توجه اندکی را به خود جلب کرده است.


فراتر اینکه دو توافق مربوطه پیشین به دست آمده در سال های 2002 و 2010 نیز، در عمل با موفقیت روبرو نشده اند. همچنین برخلاف نشست های در پیوند با تغییرات مذکور، در جلسات مربوط به مسایل تنوع- زیستی شمار اندکی از رهبران سیاسی کشورها حضور پیدا می کنند. آمریکا هم حتی در دوران پیش از ریاست جمهوری دانلد ترامپ از تصویب پیمان مربوطه خودداری کرد، و تنها ناظری برای جلسات اعزام می نماید.

 

حتما بخوانید: نمایش نابودی زیستگاه حیوانات وحشی در قالب بدن آنها

البته هنوز برخی نقاط روشن و دلگرم کننده وجود دارند. کمااینکه به گفته پاسکا پالمر گرچه شمار بیشتر انواع موجودات رو به کاهش دارد، اما چندین نوع از آنها در آسیا و آفریقا از مخاطره در معرض انقراض بودن نجات یافته اند. همچنین گرچه سطح جنگل ها در سایر نقاط جهان رو به کاهش داشته، اما در آسیا شاهد افزایش 2.5 درصدی آنها بوده ایم. با این همه براساس اظهارات این خانم تصویر کلی نگران کننده است. چراکه روند از بین رفتن گسترده انواع موجودات روی زمین بر اثر تخریب زیستگاه ها، آلودگی شیمیایی و… که از هم اینک نیز وجود دارد، در 30 سال آتی به سبب تغییرات آب و هوایی و افزایش شمار انسان شتاب بیشتری خواهد گرفت. بگونه ای که انتظار می رود، آفریقا تا سال 2050 شاهد از بین رفتن 50 درصد از پرندگان و پستانداران خود باشد. ماهیگیری آسیا نیز کلا نابود خواهد شد. فراتر اینکه از بین رفتن گیاهان و حیات دریایی سبب کاهش قدرت جذب کربن زمین می شود، و چرخه ای خطرناک ایجاد می کند.


البته در این میان برخی از رخدادها سبب امیدواری هستند. مثلا ماه گذشته نهادهای سطح بالای در پیوند با تغییرات آب و هوا و تنوع- زیستی سازمان ملل متحد و دانشمندان مربوطه، نخستین نشست مشترک خود را برگزار کردند. آنها در این نشست دریافتند که راه حل های طبیعت-مدار مانند حفاظت از جنگل ها، کاشت درخت، بازسازی زمین و مدیریت خاک، می توانند تا یک سوم جذب کربن لازم جهت حفظ کنترل گرمایش موردنظر پیمان پاریس راعملی کنند. در عین حال ضرورت دارد که در آینده نیز، دو بازوی آب و هوایی و تنوع- زیستی سازمان مورد اشاره ارزیابی های مشترک ارائه دهند.


همچنین بر مبنای اظهارات خانم نامبرده گرچه سیاست های برخی از کشورها در سمت و سوی غلط در حرکت بوده اند، تغییرات مثبتی نیز وجود داشته اند. برای نمونه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اخیرا نخستین رهبر سیاسی جهان شد، که خاطرنشان نمود که بدون توقف از بین رفتن تنوع- زیستی نمی توان مساله تغییرات آب و هوا را حل کرد. این پیشنهاد در دستورکار آتی نشست کشورهای گروه 7 در فرانسه مطرح خواهد شد. پاسکا پالمر  در این مورد می گوید: خوشبختانه تحرکاتی به چشم می خورند، و نیت های خوبی وجود دارند. البته ما باید از خطرها آگاه باشیم، اما از بی عملی فلج نشویم. چراکه هنوز مشکل قابل حل است. ولی زمان دارد از دست می رود. بنابراین به سطوح بالاتری از سیاستمداران و شهروندان نیار داریم، تا از طبیعت پشتیبانی کنیم.

منبع: iranjavan


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد