درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:04   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35647صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 25 مهر 1400 - 10:18
برخی بهترین تکنیک های روابط عمومی
زمانی که شرکت ها در لیست Fortune 500 قرار می گیرند، انتظار می رود که تلاششان برای ارتقاء روابط عمومی از طریق کمپین های خلاقانه و مؤثر افزایش پیدا کند. در ادامه، پنج کمپین روابط عمومی که در سال های اخیر در این لیست قرار دارند و مسلما به دلیل روش های استادانه استفاده شده در فرمول بندی و اجرای استراتزی های روابط عمومی، جالب توجه هستند را معرفی می کنیم:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکت های معرفی شده در لیست Fortune 500 به دلیل منفعت زایی (درآمد) زیاد شناخته شده هستند در حالی که تلاش می کنند تصویر عمومی که بازتاب کننده اصول اخلاقی، رفاه و برتری یافتن مثبت (توسعه مثبت) است را حفظ کنند.

 

به عبارت دیگر، زمانی که شرکت ها در لیست Fortune 500 قرار می گیرند، انتظار می رود که تلاششان برای ارتقاء روابط عمومی از طریق کمپین های خلاقانه و مؤثر افزایش پیدا کند. در ادامه، پنج کمپین روابط عمومی که در سال های اخیر در این لیست قرار دارند و مسلما به دلیل روش های استادانه استفاده شده در فرمول بندی و اجرای استراتزی های روابط عمومی، جالب توجه هستند را معرفی می کنیم:


Visa
 

از سال 2010، این شبکه مربوط به کارت های اعتباری و بدهی، جذابیت برند خود را به شکل قابل توجهی از دست داد تا زمانی که مأموران روابط عمومی آنها یک کمپین رسانه ای اجتماعی موفق و خلاقانه را به راه انداختند. در نتیجه این تلاش، Visa به تم ساده ای رسید: عدد شش. با برجسته کردن سری ویدیوهای شش ثانیه ای، عبارات شش لغتی و داستان های شامل شش عکس، ویزا توانست تا ارتباط دوباره ای با مشتری ها در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام برقرار کند.

 


Southwest Airlines
 

همانند سایر خطوط هوایی که در ایالات متحده کار می کنند، به سمت تقویت نیروی کار برای مدیریت روابط عمومی کشیده شد. این شرکت هواپیمایی مفتخر است در دلپذیر کردن تجربه کاری و بنابراین کارمندان در به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان با مسافران در وبلاگ Nuts About Southwest و کانال های رسانه ای دیگر، مختار هستند. بسیاری از ارتباطات در زمان حاضر اتفاق می افتند و بر اعتبار کمپین می افزایند.

 

Purina
 

این برند شناخته شده مواد غذایی و خدمات نگهداری برای حیوانات خانگی، دوره دشواری را برای حفظ رهبرای برندش گذراند و بنابراین تصمیم گرفت یک صفحه از Southwest PR book را به قرض گرفته و کمپین به راه بیندازد که باعث شادی نه تنها کارمندان بلکه حیوانات خانگی آنها شود! کمپین اعتماد این شرکت، بر ایده های کارکنان متکی است و یک ایده خاص این بود که این شرکت اسپانسر (حامی) تدارک یک پناهگاه برای قربانیان خشونت خانگی که توسط گروه های حیوان دوستانه مورد دلجویی واقع می شوند، شود.

 

Honda
 

این برند ژاپنی قابل احترام خودروهای سواری، رویکرد سنتی به روابط عمومی را اتخاذ کرده و به دنبال فرصت هایی برای تعامل مستقیم با جامعه از طریق حمایت از لیگ های جوانان وابسته به NHL (سایت رسمی مربوط به لیگ هاکی ملی) است.

 

General Motors
 

این خودروساز آمریکایی به دلیل شکست در کمپین تبلیغاتی Chevy Tahoe که در سال 2006 به طور گسترده ای مورد تمسخر واقع شد، روابط عمومی ضعیفی داشت. چند سال بعد شرکت نیازمند گرفتن کمک مالی از دولت ایالات متحده شد و نام این برند لکه دار شد. این روزها، به لطف کمپین روابط عمومی قوی و متمرکز روی ماشین الکتریکی Chevy Bolt شرکت بازگشت قدرتمندانه ای داشته است. این کمپین توسط افراد آگاه از تکنولوژی روز آغاز شد و در حال حاضر به سمت حمایت از گروه های حفاظت از محیط زیست حرکت می کند.


به عنوان مشتریان و ارباب رجوع های این برندهای مشهور، اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی دقیقا استراتژی PR این شرکت ها را برنامه ریزی می کند، نداریم. تنها چیزی را می بینیم که چشممان می بیند و در مورد اینکه آن را دوست داریم با نه قضاوت می کنیم.

 

 تمام چیزی که ما به دنبال آن هستیم به واسطه اهدافی است که آنها دارند و تخمین ها و محاسباتی که آنها انجام داده اند تا مطمئن شوند پیام آنها به درستی به دست ما رسیده است؟! در واقع، تیمی از افراد متخصص و لایق برای ایجاد کمپین های روابط عمومی مشابه 5 شرکت نامبرده کار می کنند.


بدون یک روابط عمومی خوب، موفقیتی وجود ندارد و شرکت های لیست Fortune 500، موفقیت بسیار کمتری خواهند داشت. اگر چه در اینجا تنها به 5 شرکت از این لیست اشاره کردیم. اطمینان دارم که سایر شرکتها نیز کمپین های مشابهی را اجرا کرده و به همان اندازه کار سخت برای اجرای آن صورت گرفته است.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد