درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:43   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35361صفحه نخست » دوشنبه، 24 آبان 1400 - 09:08
آینده پلتفرم های رسانه های اجتماعی و استفاده از آنها در کسب و کار
از زمان رسوایی کمبریج آنالیتیکا (Cambridge Analytica) و واکنش رسانه ها در مورد تأثیرات منفی رسانه های اجتماعی در زندگی ما، کاربران دسته دسته از فیس بوک فاصله گرفتند. در واقع طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو (Pew Research)، تا 40درصد از کاربران ایالات متحده برای مدت ها –گاه تا هفته ها– حساب فیس بوک خود را چک نمی کردند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از زمان رسوایی کمبریج آنالیتیکا (Cambridge Analytica) و واکنش رسانه ها در مورد تأثیرات منفی رسانه های اجتماعی در زندگی ما، کاربران دسته دسته از فیس بوک فاصله گرفتند. در واقع طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو (Pew Research)، تا 40درصد از کاربران ایالات متحده برای مدت ها –گاه تا هفته ها– حساب فیس بوک خود را چک نمی کردند.


این کاربران نه تنها نگران سوءاستفاده از اطلاعات شان هستند، بلکه از تماشای نکات برجسته زندگی افراد دیگر خسته شده اند. این نکات برجسته اغلب به عنوان یک واقعیت ساختگی ایجاد و باعث می شوند بسیاری از ما به انتخاب های زندگی خود با شک و تردید بنگریم و دستاوردها و شادی های مان را با دیگران مقایسه کنیم.

مزاحمت سایبری تبدیل به یک نگرانی رو به رشد در میان نوجوانان شده است. مطالعات نشان داده اند استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی می تواند سبب «افسردگی فیس بوکی» شود. اگر تا به حال از دیدن یک دوست قدیمی که در حال صعود از قلعه ماچو پیچو بوده و یا در یک کلوب با دوستانش در حال تفریح است، احساس حسادت شدید داشته اید، به احتمال زیاد آن را با خود مقایسه می کنید.


زندگی شما که پشت کامپیوتر می گذرد، به نظر نامساعد می آید؛ حتی اگر به خودتان بگویید آنچه می بینید، واقعیت ندارد. شما دائماً با پست های بی پایان درباره فرزندان افراد، غذاهایی که می خورند و فعالیت های روزانه معمول آنها مواجه می شوید.


این منظره در میان ناامیدی های معمول در رسانه های اجتماعی بی هدف و بی تأمل اتفاق می افتد و افرادی که هزاران «دوست» دارند، اکثریت آنها را هرگز ملاقات نمی کنند. نتیجه این است که چشم انداز رسانه های اجتماعی به سرعت تغییر می کند که اتفاق بدی هم نیست؛ زیرا سبب می شود نسل جدید شبکه های اجتماعی طرح متفاوتی از ارزش ارائه دهند –طرحی شخصی تر و واقعی تر.

آینده وضع خوشایندی دارد
رسانه های اجتماعی ناپدید نمی شوند. در واقع طبق گزارش های جدیدی از سوی We Are Social و Hootsuitet، تقریباً 42درصد از جمعیت جهان حداقل یک حساب از رسانه های اجتماعی دارند، اما «اجتماع جدید» دیگر تمامی افراد را هدف نمی گیرد. در عوض آینده وضع خوشایندی دارد و شبکه های بیشتری برای جمع آوری افرادی که علاقه مشترک دارند ظهور می کنند –همسایگان، پدر و مادرها، زنان، خریداران، کارآفرینان و یا اعضای هر گروه دیگری.


شبکه های اجتماعی سنتی علی رغم آخرین تلاش ها برای مهار دسترسی برندها و بازاریابان، اقبال مردم را به میزان زیادی از دست داده اند. دلیل این امر فروش اطلاعات کاربران به تبلیغ کنندگان و به روز طیف گسترده ای از عواقب دیگر و اثرات جانبی طولانی مدت است.


شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید از این تغییرات آگاه باشید و محتوای خود را با این روند تطبیق دهید؛ به خصوص که پلتفرم های جدید اجتماعی نسبت به پیشینیان خود بیشتر کاربرمحور هستند.
وقت آن است که به ارتباط شخصی رجوع کنیم

هر پلتفرم رسانه اجتماعی که به کاربران خود تجربه ای شخصی تر ارائه دهد، بیشتر می تواند در زندگی آنها جایگاهی به دست آورد. موج جدید رسانه های اجتماعی آماده اند تا توجه کاربران اینترنت را جلب و فرصت های جدید کسب و کار را برای بازاریابان و تبلیغ کنندگان ایجاد کنند.


به عنوان مثال یک شبکه اجتماعی جدید مختص زنان به نام FindSisterhood به کاربران امکان می دهد مسائل شخصی را با حساب های کاملاً ناشناس مورد بحث قرار دهند. این پلتفرم زنان را تشویق می کند بدون هیچ گونه مانعی، هر سؤالی را بپرسند. این ویژگی باعث می شود این شبکه اجتماعی، منبعی ارزشمند از بینش را برای بازاریابان به وجود آورد.
مؤسس این شبکه، آنا پومپا آلارخون رالز (Ana Pompa Alarcon Rawls) می گوید، «نکته خاص در مورد برنامه ما همین ناشناس ماندن افراد است. ما از رمزنگاری یکطرفه استفاده و هر پست و نظری را غیر قابل شناسایی می کنیم. هیچ کس از جمله تیم ما نخواهد دانست چه شخصی، چه مطلبی را نوشته است».


ناشناس بودن به کاربران اجازه می دهد رک و راست باشند و این امر می تواند برای کسب و کارها بسیار سودمند واقع شود. برای مثال شرکت شما می خواهد بیشتر در مورد شیوه زندگی بازار هدف خود بداند. سؤالات درست را بپرسید و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی مؤثر دریافت کنید. این پلتفرم اجتماعی همچنین از تجزیه و تحلیل احساسات در جهت تجزیه و تحلیل محتوا استفاده می کند. بنابراین می توانید موضوعات بحث برانگیز و همچنین واکنش هایی که این موضوعات ایجاد می کنند را در یک منطقه جغرافیایی خاص ردیابی کنید.


به عنوان مثال زمانی که مادران از یک محله خاص در نیویورک درباره سختی کار و مراقبت از کودکان در کنار هم صحبت می کنند، این اطلاعات می تواند به یک کسب و کار روزمره محلی کمک کند و نگرانی های مخاطبان هدف را مورد توجه قرار دهد. همین اطلاعات ارزشمند هستند که می توانند به شما در ایجاد محتوای بسیار شخصی برای مخاطبان تان کمک کنند.


همسایه وار پیش روید
شرکت ها می توانند مشتریان بالقوه را از طریق شبکه نکست دور (NextDoor) پیدا کنند. نکست دور یک پلتفرم امن است که در آن کاربران به راحتی می توانند با همسایگان خود تبادل اطلاعات داشته باشند. این پلتفرم یک راه مؤثر برای قرار گرفتن در جریاناتی است که در یک محله خاص صورت می گیرد. از آنجایی که این برنامه از موقعیت جغرافیایی برای نمایش پست های کاربران در منطقه استفاده می کند، یک معدن باارزش برای یافتن افراد در نزدیکی شماست.


شاید کسب سرمایه با این برنامه برای بازاریابان در ابتدا دشوار باشد، زیرا این پلتفرم پیش از پذیرش حساب، از طریق روش مشابه با موردی که توسط Google My Business استفاده می شود، تمام آدرس ها را بررسی می کند. علاوه بر این صفحات مربوط به کسب و کار در حال حاضر در تمامی کشورها در دسترس نیستند.


با این وجود گزینه ای برای کاربران وجود دارد که بتوانند کسب و کارهایی را که تجربیات مثبت از آنها داشته اند، پیشنهاد دهند. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران سؤالاتی را مطرح می کنند که برای یک تازه وارد به محله مناسب است -مانند بهترین خیاطی یا رستوران خانوادگی- فرصت های فراوانی برای تبلیغات دهان به دهان وجود دارد که می تواند ده ها مشتری را به سمت یک کسب و کار هدایت کند.


هنگامی که کسب و کارها پایگاه خود را تحکیم کردند، می توانند بحث ها را در محله پیگیری و موضوعاتی را مشخص کنند که سبب ایجاد تعامل در منطقه می شوند. این پلتفرم همچنین می تواند ترافیک هدف را به وب سایت ها یا وبلاگ ها هدایت کند و آگاهی در مورد موضوعات خاص جامعه را افزایش دهد.


جوامع کوچک بهتر عمل می کنند
یکی از بزرگ ترین مشکلات رسانه های اجتماعی، اندازه و حجم آنهاست. طبق یک گزارش جمع آوری شده توسط Zephoria Marketing در هر دقیقه در فیس بوک حدود 300،000 آپدیت وضعیت (status) و نیم میلیون نظر ثبت می شود. هر ثانیه 6 هزار توئیت جدید نیز در توئیتر ایجاد می شود.


بسیاری از کاربران اینترنت برای انجام تعاملات معتبر با دوستان، خانواده و دنبال کنندگان خود به دنبال پلتفرم های کوچک تر هستند. کاربران پلتفرم هایی را می خواهند که هیچ الگوریتمی برای فیلتر اطلاعات نداشته و هدف بالاتری از ایجاد صرفاً یک مکان برای چت و اشتراک ویدئو های فراگیر داشته باشند.


Care2 چنین مکانی است. این انجمن حدود 30میلیون عضو دارد. این مقدار هشت برابر کمتر از اندازه فیس بوک در ایالات متحده است، اما لزوماً از قدرت آن به عنوان یک ابزار بازاریابی نمی کاهد. کاربران Care2 به دنبال راهی برای بهبود جهان هستند. موضوعات اصلی در آن عبارتند از دادخواهی ها (تقاضا)، انگیزه ها و زندگی سالم. Care2 همچنین برندهایی که مایل به حمایت از انگیزه ها هستند و در جوامع خود تعامل دارند را ترویج می کند.


این پلتفرم انواع مختلف فرصت های تجاری را برای برندهایی که به دنبال ایجاد ارتباط با اعضا از طریق ارزش های اصلی آنها هستند، ایجاد می کند. هدف این است که مسائل شخصی تر شوند. کاربران اینترنت نیز دقیقاً به دنبال همین امر هستند و از غول های این عرصه به رسانه های اجتماعی کوچک تر تغییر رویه می دهند.

کسب و کارها باید نوعی تجربه سرپرستی ارائه دهند
همانطور که از فیس بوک به رسانه های اجتماعی خوشایند مهاجرت می کنید، حتماً پیام خود را با انتظارات جدید مخاطبان تطبیق دهید. بدون اینکه برای مخاطب مزاحمتی داشته باشید، با یک رویکرد جدید مرتبط با مکالمات کاربرمحور آغاز کنید.


آینده رسانه های اجتماعی در مکالمات تک به تک با طرفداران و دنبال کنندگان قرار دارد؛ مبادلاتی که نه تنها مایل به شرکت در آنها هستند، بلکه می خواهند آنها را پیش ببرند. هرچه به عنوان یک کسب و کار کمتر مزاحم باشید، شانس بیشتری برای ایجاد یک جامعه قابل توجه در اطراف نام تجاری خود دارید؛ پیروان جدید جمع خواهید کرد و تغییر رویه ها را نیز افزایش خواهید داد.


مترجم: امین فرح بخش
منبع: entrepreneur - فرصت امروز

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد