درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 09:47   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35179صفحه نخست » گفتگوشنبه، 5 آبان 1397 - 08:08
تصمیم تاریخی سازمان بنادر در ارتقای روابط عمومی؛ زمینه ساز "توسعه فرهنگ دریا محور در کشور"
در گفتگو با مجید فدایی رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی - این بخش ابتدایی از سخنان مجید فدایی؛ معاون اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل و رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با اهمیت و جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه ها و سازمان های مختلف اعم از دولتی و خصوصی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی و اطلاع رسانی ششمین فعالیت سخت دنیا شناخته شده است و روابط عمومی ها جایگاه خاصی در سازمان های مختلف دارند، چرا که می توانند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مسوولان، تاثیر بسزایی داشته باشند. یک روابط عمومی حرفه ای، باید مسلط به تمامی ابزارهای اطلاع رسانی، تبلیغاتی و تشریفاتی باشد و به درستی از آن ها در راستای اطلاع رسانی به مردم در جهت تحقق اهداف، مأموریت ها و اقدامات سازمان متبوع خود بهره ببرد.


اهمیت، نقش و تاثیر روابط عمومی در ارتقای جایگاه سازمان ها و نحوه اطلاع رسانی به جامعه مخاطب آن بر کسی پوشیده نیست و اگر یک روابط عمومی قصد داشته باشد به صورت حرفه ای کار خود را دنبال کند باید از ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی به خوبی برخوردار باشد و با فعالیت نیروهای متخصص بتواند سازمان خود را در معرض دید و قضاوت افکار عمومی قرار دهد.


امروزه تبلیغات یکی از ۴ اصل بازاریابی در دنیا است، بنابراین با استفاده از پتانسیل روابط عمومی ها می توان فعالیت بنادر را به درستی و به طور دقیق تشریح کرد تا مردم، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با عملکرد بنادر آشنا شوند و زحمات صورت گرفته در این حوزه ابتر نماند، در عین حال باید بدانیم که منظور از تبلیغات، فروش کالا به منظور درآمدزایی نیست بلکه بدین معناست که سازمان مربوطه بیش از پیش به مردم شناسانده شود و مردم بتوانند با ماموریت ها و اهداف آن دستگاه آشنا شوند.


این بخش ابتدایی از سخنان مجید فدایی؛ معاون اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل و رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با اهمیت و جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه ها و سازمان های مختلف اعم از دولتی و خصوصی است. در ادامه متن کامل این گفت و گو با شارا آورده شده است که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

در زمان حضورتان در سازمان بنادر و دریانوردی وضعیت روابط عمومی به چه صورت بود و در راستای ارتقای ساختار و تشکیلات روابط عمومی این سازمان چه اقداماتی انجام داده اید؟
تا پیش از این روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی در سطح مشاور و رییس اداره خلاصه می شد و با امکانات و نیروی انسانی محدود فعالیت می کرد و همین مسئله موجب شده بود که در زمینه معرفی فعالیت های این سازمان، ظرفیت های بندری کشور، اشاعه فرهنگ دریایی و برقراری ارتباط با ذی نفعان خاص که شامل دست اندرکاران بندری و دریایی هستند و نیز مخاطبان عام و افکاری عمومی آنگونه که باید و شاید تعامل لازم برقرار نشود، که در نهایت و پس از مذاکرات انجام شده و با توجه به اهمیت فعالیت روابط عمومی در معرفی سازمان بنادر و دریانوردی و اشاعه فرهنگ دریایی و ارتباط مناسب با مخاطبان داخلی و خارجی، تصمیم به ارتقا این بخش به عنوان اداره کل گرفته شد.


در جلساتی که با محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی داشتیم، مسائل و ماموریت های سازمانی خود را بررسی کردیم و تفاوت نگاه مدیرعامل و موضع اصولی، حرفه ای و آینده نگر وی به این بخش موجب شد تا دستور تاریخی تبدیل روابط عمومی به اداره کل صادر شود، مسئله ای که مهمترین انگیزه ما برای پذیرش این مسئولیت بود.


با توجه به اینکه مشخص بود با ادامه رویکرد سنتی نمی توان پاسخگوی نیاز جامعه هدف سازمان بنادر و دریانوردی بود، بنابراین تحول و ارتقا جایگاه روابط عمومی بعد از چند دهه فعالیت با توجه به نگاه ویژه و رسانه ای مدیرعامل در دستور کار قرار گرفت تا انقلابی در حوزه روابط عمومی رخ دهد و شاهد توسعه همه جانبه و متمرکز فعالیت های روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی که تا پیش از این به عنوان بخشی مهجور و نادیده گرفته می شد باشیم.


در حوزه روابط عمومی در کنار وظایف و برنامه های روزانه، تاکید و اولویت اصلی بر اجرای موارد ۱۷ گانه ابلاغ شده از سوی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی است و با توجه به حجم فعالیت ها و لزوم معرفی پتانسیل های بندری و دریایی کشور کار دشواری پیش رو داریم و در ادامه این مسیر به پشتیانی مدیرعامل، همراهی تمام معاونان، مدیران و همکاران ستادی و استانی خود برای دستیابی به اهداف تببین شده نیازمندیم و باید بدانیم که علی رغم اهمیت و جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی همچنان این سازمان به خوبی به مخاطبان عام معرفی نگریدیده و فرهنگ دریایی و ماموریت ها آنگونه که باید تعریف نشده اند و عموما با سازمان های مشابه اشتباه گرفته می شود.

نگاه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جهت توسعه و ارتقا فعالیت های روابط عمومی این سازمان چگونه است؟
برای این که بتوانیم به خوبی نگاه مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی را در سطح کلان ارزیابی کنیم می توانیم به حکم انتصاب وحید رحمتی؛ مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین الملل توسط مدیرعامل اشاره کنیم. حکمی 17 بندی که به خوبی سیاست های مربوطه را تشریح کرده و به عنوان منشور راه روابط عمومی مدنظر قرار گرفته و بر اساس یک برنامه ریزی زمان بندی شده در حال اجراست.


برقراری ارتباط هدفمند و برنامه ریزی شده با رسانه های جمعی در جهت معرفی وظایف و ماموریت های سازمان، اهتمام ویژه جهت اطلاع رسانی فعالیت های سازمان از طریق رسانه ها، برقراری تعامل مناسب با مدیران ستاد و بنادر و ایجاد حلقه ارتباطی قوی با روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی و روابط عمومی معاونت ها مختلف وزارت خانه و نیز روابط عمومی نهادهای همکار، راه اندازی بخش بین المللی پایگاه اطلاع رسانی سازمان و توجه جدی به مقوله روابط عمومی الکترونیک و تلاش در جهت استفاده موثر و خلاقانه از شبکه های اجتماعی از جمله ماموریت هایی است که از سوی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای روابط عمومی تعریف شده است.


علاوه بر این اقدام عملی در جهت شناسایی و تفکیک مخاطبان اصلی و عمومی سازمان و تولید بسته های متنوع محتوایی، تدوین دستورالعمل و خط مشی رسانه ای سازمان، نظارت مستمر و برنامه ریزی شده بر عملکرد روابط عمومی های بنادر کشور، نهادینه سازی گفتمان توسعه دریا محور، اشاعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی، تببین نقشه راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور، معرفی هرچه بیشتر فعالیت ها و توانمندی های بنادر کشور، برجسته سازی فعالیت های عمرانی سازمان، تهیه گزارش های منطم ماهانه از عملکرد روابط عمومی ها، تحلیل اخبار، گزارش ها و محوای مرتبط با سازمان، معرفی جذابیت های مشاغل دریایی و بندری و بازنگری در نحوه جذب نیروی انسانی روابط عمومی دیگر مواردی است که از سوی محمد راستاد به اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ابلاغ شده است.


در گام اول استقرار و ایجاد واحدهای تخصصی در روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفته و واحدهای سمعی و بصری، تولید خبر و محتوا، امور فرهنگی و مناسبت ها، پایگاه اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی از جمله بخش هایی است که در اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد و سعی بر این شد تا با اولویت قرار دادن موارد 17 گانه تبیین شده از سوی مدیرعامل فعالیت کنیم.

پیش از حضور شما در اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوری ساختار و فعالیت ها بر چه منوالی بود؟
به دلیل اینکه روابط عمومی سازمان از امکانات لازم و در سطح انتظار برخوردار نبود، خواسته ها نیز محدود بود و به همین دلیل نیز ماموریت ها و وظایف روابط عمومی نیز مصادره شده بود و هر معاونت برای خود فعالیت های خبری، اطلاع رسانی و تبلیغاتی انجام می داد.


در ابلاغیه ای که در راستای تمرکز فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی صادر شده است، خواستار متمرکز شدن کلیه فعالیت های مربوط به اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی شدیم و این مسئله مدنظر مدیرعامل نیز قرار گرفت. معرفی ظرفیت های بندری و دریایی سازمان در گرو تحقق ماموریت ها و اهداف روابط عمومی است، بنابراین سعی بر این شد تا با همکاری بدنه سازمان اعم از معاونت ها و مدیران کلستادی و استانی بنادر نسبت به تحقق این هدف اقدام کنیم و همسو و هم صدا با یکدیگر گام برداریم.


سازمان بنادر و دریانوردی طیف وسیعی از مخاطبان را در بر می گیرد و باید خواسته تمامی این اقشار در نظر گرفته شود، ما معتقدیم که باید از نظرات تمامی نخبگان رسانه و روابط عمومی به نحو مطلوب استفاده کنیم و به خوبی از افرادی که در حوزه بندر و دریا فعالیت می کنند و از تجربه های لازم و کافی برخوردارند بهره گیریم تا فعالیت های خود را با تحول و ابتکار دنبال کنیم و در سطح معیارهای بین المللی رویکرد متفاوت و حرفه ای داشته باشیم.


در حال حاضر و بر اساس بخشنامه های صادر شده تمامی فعالیت های مربوط به انتشار، تبلیغات، برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها، تولید برنامه و محتوا و ارتباط با رسانه ملی توسط اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی انجام می شود و برای اینکه روابط عمومی بتواند به گونه ای حرفه ای فعالیت کند باید لوازم و ابزار فعالیت در حوزه خبر و بخش سمعی و بصری را در اختیار داشته باشد که این اداره کل با خرید ابزار و لوازم مختلف چه در حوزه سمعی و بصری و چه در حوزه تولید محتوای خبر، واحدهای مختلف خود را تجهیز کرده و با ملزم کردن نیروهای انسانی خود به گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی مختلف در جهت عملکرد هرچه بهتر گام برداشته است.


علاوه بر این اداره کل روابط عمومی با به کار گیری نیروهای انسانی حرفه ای که در بخش تولید و محتوای خبر سابقه کاری مناسبی داشتند، در واحد تولید و محتوای خبر تحولی ایجاد کرد و اگر امروز شاهد تحول در حوزه اطلاع رسانی هستیم به دلیل تغییر در حوزه تولید و محتوای خبر سازمان بنادر و دریانوردی است چراکه سعی کردیم با تولید اخبار جدید و اختصاصی به رسانه ها در زمینه تولید خبر و معرفی هرچه بهتر سازمان به مردم کمک کنیم.

چه تغییرات دیگری در بخش اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است؟
در اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی صرفا به تغییرات اشاره شده بسنده نکردیم و سعی کردیم با ارتقا روابط عمومی در بنادر کشور و به ویژه بنادر بزرگ کشور و همراهی روابط عمومی سازمان در سطح صف و ستاد شاهد ارتقا سطح کلان روابط عمومی سازمان باشیم. در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر شاهد شکل گیری ادارات کل روابط عمومی و اطلاع رسانی هستیم و امیدواریم چنین اتفاقی به ارتقاء سطح کیفی عملکرد اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی بیانجامد.


در ابتدای امر یکی از فعالیت هایی که نیاز بود در جهت ارتباط با افکار عمومی توسط اداره کل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گیرد، پدید آوردن تصویری درست از این سازمان در ذهن مخاطبان خود بود تا با سایر دستگاه های مشابه از جمله شرکت کشتیرانی جمهوری ایران، شرکت ملی نفت کش، مناطق آزاد و مواردی از این دست اشتباه گرفته نشود و پس از آن با برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی مختلف به معرفی ظرفیت های بندری و دریایی کشور بپردازیم.


یکی دیگر از اقدامات بسیار تاثیرگذاری که توسط اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفت تهیه برنامه تلویزیونی فانوس دریایی با همکاری شبکه یک سازمان صدا و سیما بود که تا کنون نزدیک به 30 برنامه تلویزیونی پخش و این برنامه به برند جامعه دریایی و بندری کشور تبدیل شده است؛ برنامه ای که در آن به معرفی ظرفیت های بندری و دریایی، فعالیت ها و ماموریت های صورت گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر و سواحل کشور پرداخته می شود و ظرفیت های سرمایه گذاری به فعالان اقتصادی شناسانده می شود.


تقویت ارتباط سازمان بنادر و دریانوردی با رسانه ها در بخش های مختلف اعم از مکتوب، دیداری و شنیداری دیگر اقدامی است که توسط اداره کل روابط عمومی این سازمان مدنظر قرار گرفت و پس از مذاکره و برگزاری جلسات متعدد با متولیان رسانه ای از آن ها درخواست شد تا در حوزه حمل و نقل دریایی اخبار و برنامه های خود را تقویت کرده و در جهت معرفی پتانسیل ها و ظرفیت ها بندری کشور سازمان بنادر و دریانوردی را همراهی کنند. در کنار این مورد، با اعزام خبرنگاران رسانه ها به بنادر کشور به طور مستقیم آشنایی با ظرفیت های بندری و دریایی مدنظر قرار گرفت تا اطلاعات تخصصی آن ها در این حوزه ارتقاء یابد، ارتباطی که یکسویه نبود و با بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مسوولان اداره کل روابط عمومی سازمان از رسانه های مختلف در جهت هرچه بهتر شدن روابط دو طرف گام برداشته شد.


همچنین با هماهنگی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت کامل پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی را بر عهده گرفتیم و با اصلاح و بهسازی، حوزه خبررسانی را بروز رسانی کردیم تا مخاطبان بتوانند به آسان ترین شکل ممکن از اطلاعات مرتبط مطلع شوند و خدمات ارائه شده را دریافت کنند و در این راستا اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان پشتیبان فنی پایگاه اطلاع رسانی فعالیت می کند. یکی دیگر از برنامه های مدنظر اداره کل روابط عمومی، ایجاد پایگاه خبری در صفحه پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی است که با آغاز به کار آن، بخش خدمات الکترونیک از بخش اطلاع رسانی جدا خواهد شد.


هر مخاطب در حال حاضر برای خود یک رسانه است و ما سعی کرده ایم با بهره گیری از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی ارتباط مناسبی را با مخاطبان خود برقرار کنیم و نشریه خبری سازمان بنادر و دریانوردی دیگر پنجره ای است که موجب شده ارتباط جامعه بندری و دریایی کشور حفظ شود و با بهره گیری از نیروهای توانمند و حرفه ای خبری شاکله این نشریه را از یک نشریه سوخته به یک نشریه پویا و اثرگذار تبدیل کنیم تا به عنوان یک نشریه راهبردی در بین مدیران بندری و دریایی و نیز جامعه مخاطب سازمان بنادر و دریانوردی جای خود را باز کند. در دل این نشریه نیز، نشریه داخلی سازمان بنادر و دریانوردی به جهت اطلاع همکاران سازمانی دیده شده است تا بدین نحو از تمامی ظرفیت های رسانه ای خود برای اطلاع رسانی استفاده کنیم.


ایجاد و راه اندازی پورتال انگلیسی سازمان بنادر و دریانوردی هم که تا پیش از این به صورت فرمایشی و نمایشی فعالیت می کرد بروزرسانی شد و با اصلاح در بخش های مختلف و الگوبرداری از پورتال های مهم انگلیسی دنیا در حوزه بندری و دریایی، امروزه به جرات می توانیم ادعا کنیم که جدیدترین اخبار حوزه بندر و دریا در ایران و کشورهای بندری و دریایی در این پورتال بارگذاری می شود و مخاطبان خاص سازمان در کشورهای مختلف نیز می توانند از این پورتال استفاده کنند.

باید در نظر داشته باشیم که تقویت واحد سمعی و بصری نیز به این دلیل بود تا بتوانیم در اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی تولید تیزر کنیم و در حال حاضر همکاران ما پس از برگزاری مراسم از این توانایی برخوردارند که به تهیه تیزر و آیتم های تصویری در بخش های زمانی مختلف بپردازند و اینگونه امکان تولید و محتوای تصویری نیز فرآهم شود.

فعالیت رسانه ای سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه گردشگری دریایی در نوروز 97 بسیار مطلوب بود و شاهد پوشش جامع تصویری و خبری توسط عوامل این سازمان چه بخش معرفی پتانسیل های دریایی و چه در راستای اقدامات انجام شده در این زمینه بودیم تا جایی که تقدیر وزیر راه و شهرسازی را نیز به دنبال داشت.
هدف اصلی ما این بود که به مردم بگوییم قرار نیست صرفا با هواپیما و خودرو سفر کنید و می توانید از ظرفیت دریایی کشور بهره مند شوید، به همین منظور تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با شناساندن ظرفیت های دریایی و ساحلی کشور مردم را به بازید از دریا و ساحل ترغیب کنیم و این کمپین اطلاع رسانی موجب شد تا برای اولین سازمان بنادر و دریانوردی عضو ستاد مرکزی خدمات سفر شود و این افتخار بزرگی است که با همکاری ادره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی شکل گرفت و این اتفاق همانگونه که مطلع هستید تقدیر وزیر راه وشهرسازی را به دنبال داشت.

با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان بین المللی به شمار می آید در بخش تشریفات بین الملل چه اقداماتی انجام دادید؟
در بخش تشریفات بین الملل نیز شاهد تغییر و تحول اساسی در اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی بودیم و با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان بین المللی محسوب می شود در زمینه تبادلات بین المللی، سفرها، برگزاری مراسم های مختلف و تدارکات لازم جهت ورود و خروج مقامات و مسوولان به گونه ای تعریف شده و قانونمند مسئولیت ها مشخص شده است و با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از اعضای سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) فعالیت می کند، تمام سعی و تلاش اداره کل روابط عمومی بر این است که فعالیت ها در حوزه بین الملل نیز تقویت شود.

ملاک ارزیابی عملکرد اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی را چه می دانید؟
تقدیر وزیر راه و شهر سازی از عملکرد اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی به علت اطلاع رسانی و تبلیغات مؤثر اداره کل روابط عمومی این سازمان در توسعه فرهنگ گردشگری دریایی و سهولت و مدیریت سفرهای شهروندان در تعطیلات نوروزی یکی از مهم ترین اتفاقاتی بود که اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی را دلگرم کرد و این پیام را به همکاران رسانه ای و سازمان منتقل کرد که عملکرد مطلوب به خوبی دیده می شود و حتی از دیدگان سطح عالی وزارت راه و شهرسازی نیز پوشیده نمی ماند.


تحقق مسئولیت های اجتماعی در روابط عمومی، با دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و ارائه خدمات و ایجاد فرصت های برابر برای همه شهروندان محقق می شود و برای رسیدن به توسعه پایدار باید اطلاعات در اختیار همگان قرار گیرد. وزیر راه و شهرسازی در پیامی اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت ها و فرصت های دریایی کشور را در ایام نوروز بسیار مناسب ارزیابی و تصریح کرد که که اطلاع رسانی سفرهای نوروزی ١٣٩٧ در حوزه دریایی خاطره ای ماندگار در اذهان ملت ایران حک کرد و امیدوارم با توسعه امکانات، زیر ساخت ها و ایمنی سفرهای دریایی بتوانیم ملت های حوزه تمدنی ایران شهری را به یکدیگر وصل کنیم و رمز و نشانه ای از صلح و صفا و صمیمیت و دوستی در این منطقه باشیم.


علاوه بر این طبق اطلاعات و آمار استخراج شده و پایش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از فعالیت روابط عمومی سازمان های زیرمجموعه وزارت راه، اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی با اختلاف چشمگیری، حائز رتبه اول در میان تمامی زیرمجموعه های این وزارتخانه شد.


اما باید بدانیم که توسعه فرهنگ دریا محور، مباحث اجتماعی گسترده ای دارد که کمتر به آن ها توجه شده و با این رویکرد می توانیم طیف مخاطبان عمومی گسترده ای را در کنار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دهیم که البته کار دشوار و حرفه ای است و امیدواریم تصمیم تاریخی ارتقا روابط عمومی با تحقق این اهداف به نتیجه برسد. گفتنی است در راستای گسترش گردشگری دریایی و فرهنگ دریا محور و برای رسیدن به اهداف توسعه ای در بنادر و پسکرانه آن با رسانه ملی و سایر رسانه های کشور ارتباط بسیار خوبی پیدا کردیم و خوشبختانه ایده ساخت برنامه "فانوس دریایی" به درستی و دقیق پیاده سازی شد و امروز شاهد آن هستیم که این برنامه به عنوان برند سازمان بنادر و دریانوردی، شناخته شده است.


در کنار برنامه ها و مراسم مختلفی که طی مدت اخیر توسط روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شده است باید به برگزاری مراسم مهم روز جهانی دریانوردی که با هفتادمین سالگرد تاًسیس سازمان بین المللی دریانوردی مصادف شده بود اشاره کرد. این مراسم با حضور دبیرکل آیمو به نحوی مطلوب و شایسته برگزار و در نهایت نیز موجب شد تا کی تاک لیم پس از حضور در کشورمان و آشنایی با پتانسیل های مختلف بندری و دریایی کشور و ملاقات با مسوولان ارشد کشور و حضور در سازمان بنادر و دریانوردی به صراحت اعلام کند که سفر بسیار خوبی به ایران داشته است و این سفر موجب شده تا نگاه وی به کشورمان تغییر کند و از ظرفیت های بندری و دریایی ایران مطلع شود.

هرچند اقدامات مختلفی را انجام داده اید اما همچنان در ابتدای راه هستید. به نظر شما در ادامه مسیر با چه مشکلات و کاستی هایی همراهید؟
اهداف سازمانی در کلیه سازمان محقق نخواهد شد مگر با اعتماد و حمایت از مجموعه روابط عمومی دستگاه ها و تاکنون این حمایت از اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است و انتظار داریم که در بخش های مختلف پایین دست اعم از مدیریت های ستادی و استانی این حمایت بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در راستای تحقق سیاست های اطلاع رسانی سازمان بهتر از گذشته عمل کنیم و از فعالیت های کلیشه ای فاصله بگیریم و با ابتکار و خلاقیت فعالیت کنیم.

 













 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد