درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 00:31   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35142صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 6 آذر 1400 - 15:15
پاره‌ای قواعد برای توسعه راه حل‌های ممکن
فاطمه شهرزاد بخشایش - اگر به خوبی ایده‌های دیگران توجه نکنید، قادر نخواهید بود، بخوبی آن ایده‌ها را ارزیابی کنید. همچنین ممکن است ایده‌های خود را که شاید دیگران الهام بخش آن باشند نیز از دست بدهید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای اطمینان از این که هر راه حل بطور منطقی بررسی شده است باید نکاتی مورد توجه قرار گیرند:


1. ابتدا بشنوید سپس صحبت کنید.

اگر به خوبی ایده‌های دیگران توجه نکنید، قادر نخواهید بود، بخوبی آن ایده‌ها را ارزیابی کنید. همچنین ممکن است ایده‌های خود را که شاید دیگران الهام بخش آن باشند نیز از دست بدهید.


2. ایده‌های دیگران را توسعه دهید.

 هر کس ممکن است بطور بالقوه ایده‌ای درخشان داشته باشد، که در آن شکافهای اساسی وجود دارد. در این حالت بجای کنار گذاشتن آن باید آن را مطرح کرد، به دلیل نامطلوب بودن، شاید با طرح و عرضه آن بتوان مقوله‌ای عملی را در آن آشکار نمود.


3. پرسش‌های دقیق طرح کنید
درست است که در این مرحله نمی‌توانید یک ایده را ارزیابی کنید، اما این به آن معنا نیست که نمی‌توانید پرسش‌های دقیقی در باره طبیعت کامل یک ایده مطرح کنید.


انتخاب بهترین راه حل
علت حذف ارزش‌یابی از روند خلق راه‌حل‌های بالقوه آن است که اگر ایده‌ها خیلی زود ارزش‌یابی شوند، خطر دو گانه قضاوت غیرمنصفانه و ارزیابی بسیار ذهنی وجود دارد. برای ارزش‌یابی و انتخاب راه حل مفید و مؤثر، باید منتظر شکل‌گیری کامل تمام راه‌حل‌های بالقوه شد.


در تصمیم‌گیری جهت آن که کدام گزینه انجام شود، باید به قبل یعنی اهداف "باید" و "مطلوب" برگشت. گزینه انتخاب شده باید، تمام اهداف "باید" و بسیاری اهداف "مطلوب" را در برگیرد.


با توجه به این نکات، می‌توان فهرستی از معیارها تنظیم و هر گزینه را با توجه به این معیارها ارزیابی کرد. مثلا برای سفر از یک شهر به شهری دیگر نمی‌توان فهرستی از معیارها و گزینه‌ها فراهم و سپس آن را وارد جدول کرد.


برای مثال بخشی از این روند شامل تصمیم‌گیری در این مورد است که میزان اهمیت سرعت نسبت به هزینه چقدر است. یک جدول مفید دیگر جدول پاداش/ خطر است.


بااستفاده از این جدول می‌توان انتخابی کرد که با پاداشی بالا توام باشد. تصمیمات مؤثر در محدوده مدیریت، مانند عملکرد کیفیت (چگونه یک تصمیم باید از نظر فنی درست باشد) و مقبولیت (چگونه موافقت افراد برای حرکت در این مسیر کسب شود) را نیز می‌توان با جدول مشابهی اتخاذ کرد.


3. برنامه‌ریزی و سازماندهی
در این مرحله باید یک دوره عملی و اجرایی تدوین و اجرا شود. برای این کار تنظیم پرسش‌های دقیق بسیار مناسب است نظیر:
- چه کسی باید درگیر آن باشد؟
- تایید چه کسی لازم است؟
- تقریبا چه مدت زمانی برای انجام کار لازم است؟
- هزینه احتمالی آن چقدر است؟
- چه موانعی برای انجام اقدامات، روش‌ها و... در سازمان وجود دارد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد