درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 06:04   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

احضار و بازداشت یک روزنامه‌نگار در کامرون

  احضار و بازداشت یک روزنامه‌نگار در کامرون


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نخستین نشست "صبحانه کاری روابط‌عمومی" با حضور مدیران روابط‌عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد

  نخستین نشست "صبحانه کاری روابط‌عمومی" با حضور مدیران روابط‌عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه
  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان
  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه
  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی
  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی
  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه
  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال
  کاربردهای مختلف کتاب‌ها در روابط‌عمومی
  جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی، بستری برای تبادل تجربیات روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35097صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 13 مهر 1397 - 22:52
عصر تلویزیون در ایران/ تلویزیون در ایران شصت ساله شد.
شب ۱۱ مهر ماه ۱۳۳۷ چراغ تازه‌ای در تهران روشن شد. رسانه تازه‌ای آغاز به کار کرد که آغاز عصر تازه‌ای را نوید می‌داد: عصر تلویزیون.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شب ۱۱ مهر ماه ۱۳۳۷ چراغ تازه‌ای در تهران روشن شد. رسانه تازه‌ای آغاز به کار کرد که آغاز عصر تازه‌ای را نوید می‌داد: عصر تلویزیون.

در سال ۱۳۳۷ پس از چند سال بحث بی‌نتیجه در دولت و مجلسین، کار تأسیس تلویزیون به علت ناآشنایی سیاستمداران روز با این رسانه جدید به جایی نرسید. تا آنکه مرد خودساخته کارآفرینی به نام حبیب‌الله ثابت در این زمینه پیشقدم شد و تجهیزات پخش تلویزیونی را وارد کرد و در مدتی کوتاه آنچه را بعدها «تلویزیون ایران» نام گرفت به راه انداخت.


«تلویزیون ایران» که بعدها برخی آن را «تلویزیون ثابت» می‌نامیدند و عامه مردم آن را با نام «کانال ۳» می‌شناختند عمدتاً به پخش برنامه‌های سرگرم‌کننده می‌پرداخت و سعی می‌کرد همه قشرهای جامعه آن روز تهران را راضی نگه دارد. برای نخبگان، تئاترهای علی نصیریان و عزت‌الله انتظامی و برای عوام کمدی‌های علی تابش و عزت‌الله مقبلی را پخش می‌کرد و در زمینه موسیقی نیز حد بالای فرهنگی آن اجراهای هنرمندان سازمان هنرهای زیبا یا وزارت فرهنگ و هنر بعدی بود.

مسابقه‌های متعددی نیز از آن کانال پخش می‌شد که نمونه بارز آن، مسابقه مارگارت آستور با اجرای تأثیرگذار عزت‌الله متوجه بود که طرفداران بسیار داشت.

در همین حال سریال‌های تلویزیونی آمریکایی فراوانی نیز از قبیل فراری، روهاید، و نبرد با دوبله‌های درخشان به فارسی به بینندگان عرضه می‌کرد.

در زمینه خبر، یعنی تنها زمینه‌ای که دولت در آن دخالتی داشت، خبرها از اداره انتشارات و رادیو و خبرگزاری رسمی پارس به تلویزیون داده می‌شد. کار خبری تلویزیون ایران در مجموع مؤثر و حرفه‌ای بود و در مدتی کوتاه بینندگان، اخبار تلویزیون را به عنوان مهم‌ترین و معتبرترین خبرها پذیرفتند.

در سال ۱۳۴۵ حکومت رادیو و تلویزیون را ملی اعلام کرد و «سازمان رادیوتلویریون ملی ایران» را بنا نهاد هرچند که برای مدتی کوتاه «تلویزیون ایران» نیز در کنار تلویزیون ملی و تلویزیون آمریکا که انگلیسی‌زبان بود، وجود داشت. ساختمان تلویزیون ایران بعدها به کانال ۲ تلویزیون ملی رسید.

تلویزیون ملی را مدیری جوان سرپرستی می‌کرد که به کمک حدود پنجاه تن از حرفه‌ای‌های امور فرهنگی و رادیو تلویزیونی تشکیلات آن را در مدتی کوتاه شکل داد.

تلویزیون ملی ایران به هدایت مدیر کارآمدش رضا قطبی به سرعت دست در کار گسترش شبکه شد و در حالی که پوشش تلویزیون ایران تنها به تهران و آبادان منحصر می‌شد، تلویزیون ملی صدا و تصویرش را به تدریج ولی نسبتاً به سرعت در بیشتر نقاط کشور گسترش داد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  یوتیوب محصولات ویرایش با قابلیت هوش مصنوعی را برای سازندگان ویدیو معرفی کرد


  ولکر در آزمون ترامپ شکست خورد


  عربستان سعودی هوش مصنوعی را بومی می‌کند


  سومین گردهمایی آموزشی مسئولین روابط‌عمومی سازمان نظام مهندسی معدن


  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست


  قانون مکث سه ثانیه در روابط‌عمومی


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی، بستری برای تبادل تجربیات روابط‌عمومی


  اضطراب هوش مصنوعی برای کارکنان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات