درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:59   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35001صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 3 مهر 1397 - 19:59
گوگل پس از ۲۰ سال جستجو به آینده می‌نگرد
گوگل روز دوشنبه دوم مهر بیستمین سالروز تولد خود را جشن گرفت. در این دو دهه گوگل از یک روش بهتر استفاده از اینترنت به موتور جستجوگری بدل شده که جزیی از زندگی روزمره بسیاری از مردم است و نام آن به مصدر یک فعل بدل شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گوگل روز دوشنبه دوم مهر بیستمین سالروز تولد خود را جشن گرفت. در این دو دهه گوگل از یک روش بهتر استفاده از اینترنت به موتور جستجوگری بدل شده که جزیی از زندگی روزمره بسیاری از مردم است و نام آن به مصدر یک فعل بدل شده است.

گوگل بیستمین سالروز تولد خود را در مراسمی در شهر سانفرانسیسکو برگزار کرد که موضوع اصلی آن آینده جستجوی آنلاین بود و وعده داد در آینده نزدیک چند خبر جالب و غیرمنتظره را اعلام خواهد کرد.

لری پیچ و سرگئی برین بنیانگذاران گوگل در دوران تحصیل در دانشگاه استنفورد روش بسیار موثری برای طبقه‌بندی و جستجوی مطالب و محتویات شبکه اینترنت ابداع کردند.

آنها نرم‌افزاری طراحی کردند که علاوه بر تعداد کلمات کلیدی مورد استفاده، عوامل دیگری مثل رابطه بین صفحات اینترنت برای تعیین مرتبه آنها در هر جستجو را در نظر می‌گیرد.

گوگل در سپتامبر ۱۹۹۸ در یک گاراژ اجاره‌ای در شهر منلو پارک در شمال کالیفرنیا راه‌اندازی شد.

نام آن از کلمه «گوگول» که در ریاضیات اشاره به عدد یک و صد صفر است الهام گرفته است.

گفته می‌شود که در مقطعی بنیانگذاران آن قصد داشتند گوگل را به بهای یک میلیون دلار بفروشند ولی معامله به هم خورد.

بعدها گوگل دفتر مرکزی خود را به ماونتین ویو منتقل کرد و تا امروز در همان محل است.

در اوت ۲۰۰۴ گوگل به یک شرکت سهامی بدل شد و سهام آن به قیمت ۸۵ دلار در بازار سهام فروخته شد.

بهای سهام آن اکنون بالای هزار دلار است.

گوگل از ابتدای فعالیتش اعلام کرد که رسالت آن فراهم کردن دسترسی همگان به تمامی اطلاعات موجود در جهان است.

این شرکت با انتشار تبلیغات تجاری در وبسایت خود بر اساس اطلاعاتی که کاربران در مورد خود برملا می‌کنند و دریافت حق آگهی از شرکت‌هایی که کاربران به سایت آنها مراجعه می‌کنند درآمد خود را به شکل چشمگیری افزایش داد.

پس از آن ابزارها و خدمات متعددی را طراحی و عرضه کرده، از جمله نقشه و مسیریاب، جی‌میل، مرورگر اینترنت کروم و سیستم عامل اندروید که به طور رایگان در اختیار تولیدکنندگان تلفن موبایل و تبلت قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از محصولات موفق آن تلفن‌های هوشمند پیکسل است که با سیستم عامل اندروید کار می‌کند و بسیاری از تولیدکنندگان تلفن همراه از آن استفاده می‌کنند.

گوگل در سال ۲۰۰۶ یوتیوب را که فقط ۱۸ ماه از فعالیت آن می‌گذشت به بهای ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری کرد. این قیمت در آن زمان نجومی به نظر می‌رسید ولی با انتقال بخش اعظم صنعت سرگرمی به اینترنت ثابت شد که تصمیم گوگل بسیار زیرکانه بود.

این شرکت در عرصه‌های دیگر توسعه فناوری‌های جدید مثل خودروهای خودران و یا بالون بلند پرواز برای توسعه پوشش شبکه اینترنت در مناطق دورافتاده، سرمایه‌گذاری کرده است.

اما در عرصه‌های دیگر مثل عینک‌های گوگل و یا گوگل پلاس به عنوان رقیبی برای شبکه اجتماعی فیس‌بوک موفقیت چندانی نداشته است.

در اکتبر ۲۰۱۵ ساختار این شرکت تغییر کرد. شرکت جدیدی به نام آلفابت تاسیس شد و گوگل، وایمو و بخش علوم سلامتی به نام وریل و سایر دارایی‌های شرکت به زیرمجموعه آلفابت بدل شدند.

گوگل در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی در عرصه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی است. آمازون، اپل و مایکروسافت در این عرصه رقبای اصلی گوگل هستند.

با وجود تلاش برای تنوع بخشیدن به فعالیت اقتصادی خود بخش اعظم درآمد شرکت آلفابت که در سراسر جهان بیش از ۸۰ هزار کارمند دارد هنوز از محل آگهی‌های تجاری است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال جاری گوگل و فیس‌بوک روی هم رفته بیش از ۵۷ درصد از درآمد آگهی‌های تجاری دیجیتال در بازار آمریکا را به خود اختصاص خواهند داد.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ گوگل اعلام کرد که با وجود پرداخت یک جریمه ۴.۳۴ میلیارد یورویی به اتحادیه اروپا سود این شرکت ۳.۲ میلیارد دلار بوده است.

رشد گوگل باعث شده که دولت‌ها و نهادی‌های ناظر بر فعالیت شرکت‌های تجاری به خصوص در اروپا به احاطه این شرکت بر جستجوی اینترنتی، آگهی‌های دیجیتال و سیستم‌های عامل تلفن‌های موبایل حساسیت نشان دهند.

این نگرانی وجود دارد که برای شرکت آلفابت کسب درآمد از اطلاعات شخصی کاربران بر حفاظت از حریم خصوصی آنها ترجیح دارد.

گوگل در عین حال متهم شده که با انتشار اخبار و گزارشات سایر رسانه‌ها در موتور جستجو گر خود مخاطبان شبکه‌های خبری دیگر را جلب و درآمد آنها را به شدت کاهش داده است.

گوگل از جمله شرکت‌های اینترنتی است که برای حفاظت بهتر در برابر انتشار اخبار جعلی مورد انتقاد و تحت فشار قرار گرفته‌اند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز مثل بسیاری از جمهوریخواهان در آن کشور ادعا کرده است که گوگل دیدگاه‌های محافظه‌کاران را در موتور جستجوگر خود در رتبه‌های پایین قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه/ ش.ر/ ک.ر

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد