درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 19:55   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34971صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 1 آذر 1400 - 08:19
مهارت‌ها و الزامات یک مدیر روابط عمومی
شغل مدیر روابط عمومی یک نقش مدیریتی در سطح متوسط ​​برای کسی است که ۶ الی ۸ سال تجربه در این زمینه را داشته باشد. مدیر روابط‌عمومی باید بتواند یک تصویر مناسب از برنامه‌ها، دستاورد‌ها یا دیدگاه‌ها را برای کارفریان یا مشتریان ایجاد کرده تا ارتباط خوبی بین آنها و کسب‌وکار شما ایجاد شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از سطوح مهم مدیریتی سازمان‌ها، مدیریت واحد روابط‌‌عمومی است؛ در این مطلب به شرح شرایط، نیازها و وظایف مدیر روابط‌عمومی در یک سازمان می‌پردازیم.

شغل مدیر روابط عمومی یک نقش مدیریتی در سطح متوسط ​​برای کسی است که ۶ الی ۸ سال تجربه در این زمینه را داشته باشد. مدیر روابط‌عمومی باید بتواند یک تصویر مناسب از برنامه‌ها، دستاورد‌ها یا دیدگاه‌ها را برای کارفریان یا مشتریان ایجاد کرده تا ارتباط خوبی بین آنها و کسب‌وکار شما ایجاد شود.

مدیران روابط عمومی مسئولیت رسیدگی به سؤالات رسانه‌ای را بر عهده دارند و اخبار را به رسانه‌ها منتقل کرده و بسته‌های رسانه‌ای را آماده می‌کنند. سازماندهی کنفرانس‌های مطبوعاتی نیز بر عهده این افراد است. علاوه بر این تنظیم متن سخنرانی مدیران، بازاریابی محتوایی و دیده شدن در جوامع و رسانه‌ها از مسئولیت‌های واحد روابط‌عمومی است.

همچنین در مواقع حساس و بحرانی، این روابط‌عمومی یک سازمان است که می‌تواند با انتشار اطلاعاتی به مقابله با تبلیغات منفی و حواشی ایجاد شده بپردازد.

مدیران روابط‌عمومی بر کارمندان نظارت داشته و حتی می‌توانند برای انجام بعضی مسئولیت‌ها از طراحان گرافیک، نویسندگان ماهر و ... نیز کمک بگیرند. آنها همچنین مدیریت واحد روابط‌عمومی را بر عهده داشته و به عنوان یک واحد مستقل در سازمان، باید به مدیران شرکت گزارش فعالیت بدهند.

مهارت‌ها و الزامات یک مدیر روابط عمومی
یک مدیر روابط‌عمومی باید مهارت کافی در ارتباطات کلامی و نوشتاری داشته باشد تا بتواند یک ارتباطات موثر و پایدار برقرار کند. همچنین او باید توانایی سازماندهی و برنامه‌ریزی داشته باشد تا با سطح بالایی از خلاقیت و درک، با رویکردی مثبت و حرفه‌ای به کار خود ادامه دهد.

مدیر روابط‌عمومی باید نیازهای رسانه‌ای را شناخته و ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته باشد. او باید به جزئیات بیشتر توجه کرده و مسئولیت‌پذیر و با دقت باشد. همچنین قابل اعتماد بودن و توانایی حفظ اطلاعات محرمانه از دیگر الزامات این کار است.


معمولا فعالیت‌های روابط‌عمومی پرتنش بوده و وقت زیادی را از فرد می‌گیرد؛ مدیر روابط‌عمومی باید بتواند با این شرایط سازگار بوده و با انها مقابله کند.

همچنین شناخت درست شبکه‌های اجتماعی و استفاده مناسب از هر کدام از آنها، یکی از مسئولیت‌های مهم این واحد در سازمان است.

تحصیلات مورد نیاز یک مدیر روابط‌عمومی
بیشتر مدیران روابط‌عمومی حرفه‌ای بر اساس تجربه و فعالیت‌های گذشته خود شناخته می‌شوند اما معمولا انتظار می‌رود تا مدرک لیسانس روابط‌عمومی، روزنامه‌نگاری، ارتباطات، بازاریابی محتوایی و رسانه‌ای یا تبلیغات هدفمند را داشته باشند.

فرصت‌های شغلی یک مدیر روابط‌عمومی
فرصت‌های شغلی برای مدیران روابط‌عمومی در شرکت‌های روابط‌عمومی، سازمان‌های خصوصی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک و حتی سازمان‌های دولتی وجود دارد.

داشتن دانش کافی یک مدیر روابط عمومی
مدیران روابط‌عمومی باید با انواع مفاهیم، ​​شیوه‌ها و روش‌های این کار آشنا باشند. برای کمک به مدیران و کسب‌وکارها، فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و ارتباطات زیادی وجود دارد؛ پس فرصت برای رشد و حرفه‌ای شدن در این کار بسیار است.

پس اگر فکر می‌کنید که توانایی مدیر شدن دارید، مدیریت واحد روابط‌عمومی می‌تواند یک چالش جدید در پیشروی شما باشد.
 

منبع: نوپانا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  پنجمین همایش فرهنگی مطالعات انفورماتیک، ارتباطات و رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود