درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:26   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34934صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 19 آبان 1400 - 13:29
راهکارهایی برای روابط عمومی جدید در بستر رسانه های اجتماعی
دکتر سعید رضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران - در فضای ارتباطی سازمان ها و شرکت هایی که دارای جامعه ارتباطی گسترده به هم پیوسته است، اخبار جعلی می تواند فضای ارتباطی سازمان ها را گرفتار اغتشاش، بی اعتمادی و گره های ارتباطی پیچده کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فضای متصل ارتباطی، تعاملی و شبکه ای جدید، سرعت جریان اطلاعات را افزایش داده است. در فضای ارتباطی سازمان ها و شرکت هایی که دارای جامعه ارتباطی گسترده به هم پیوسته است، اخبار جعلی می تواند فضای ارتباطی سازمان ها را گرفتار اغتشاش، بی اعتمادی و گره های ارتباطی پیچده کند. برای مواجهه با اخبار جعلی و با توجه به فضای "ارتباطی همزمان پیوسته" راهکارهای ذیل می تواند موجب کاهش اختلال های ارتباطی شود:


 ارتقا سواد اینترنتی همه ارتباط گران سازمان اعم از اعضاء اصلی، ذی نفعان و علاقمندان به سازمان که در بستر شبکه های ارتباطی سازمان های قرار دارند.


 مدیریت سریع و ضربتی رسانه های رسمی در مواجهه با اخبار جعلی و تقویت ذهنی اعضاء در مراجعه به منبع خبر و ارزیابی اصالت اخبار.


 مهندسی و طراحی پیام به شیوه ای که زمینۀ شایعه¬پراکنی را از بین ببرد: ایجاد فضای شفاف اطلاعاتی، دادن بیانیه های خبری به موقع، اطلاع رسانی دقیق و به موقع در خصوص مسائل و چالش های نیروی انسانی، امور مالی و اداری و همچنین امور مرتبط با آینده سازمان ها می تواند از ایجاد فضای ابهام آمیز و توسعه اخبار جعلی و غلط جلوگیری کند.


 افزایش اطمینان به رسانه های رسمی: راستگویی مهمترین عامل افزایش اطمینان به رسانه های رسمی و روابط عمومی سازمان است. در هر شرایطی باید بر این مبنای اخلاقی مسئولیت اجتماعی پایدار و وفادار بود.


 رصد و پایش رویدادهای رسانه های اجتماعی و ممانعت از انتشار اطلاعات نادرست راهکار دیگری است که روابط عمومی سازمان ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی باید بر آن اهتمام داشته باشند. بر همین مبنا گزارش تحلیلی روزانه؛ هفتگی و ماهیانه از محتوای رسانه های اجتماعی در ارتباط با سازمان ها می تواند نقش دانش افزایی تحلیلی مناسبی را برای جلوگیری از بسط اخبار جعلی داشته باشد.


 برطرف کردن کمبودها و ضعف قوانین مشخص برای پیگیری اخبار بدون سند و غیرموثق نیز راهکار دیگری است که می تواند مسئولیت پذیری را افزایش داده و هزینه اخبار جعلی را افزایش دهد.


 تعریف کدهای اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی و جدیت در اعمال ضوابط مربوط تصحیح کننده شرایط و روابط درون سازمان و بیرون سازمان است. خصوصا در شرایطی که فضا ارتباطی شبکه ای امکان ارتباط فرد با فرد، فرد با گروه و گروه با گروه را توسعه بخشیده است، ضرورت داشتن کدهای اخلاقی و مسئولیت اجتماعی بسیار بیشتر می شود و از اولویت های ارتباطی به حساب می آید.


موارد فوق کمک کننده و تقویت کننده روابط سازمان بر مبنای توسعه محتوای قابل اعتماد و جلوگیری از توسعه اخبار جعلی در بستر رسانه های جدید ارتباطی و اجتماعی به حساب می آید. بطور حتم برگزاری کارگاه های آموزشی و برجسته سازی پیامدهای ناگوار اخبار دستکاری شده و جعلی می تواند نقش بازدارنده ای را ایفاد کند و فضای "اعتماد درون سازمانی و برون سازمانی" را تقویت کند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد