درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 12:20   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34817صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 14 شهریور 1397 - 22:31
«ایفا» ۲۰۱۸؛ تازه‌ترین محصولات دنیای فناوری
نمایشگاه «ایفا» یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری جهان است که در برلین آلمان از تاریخ ۳۱ اوت تا ۵ سپتامبر برگزار می‌شود. سابقه این نمایشگاه به دهه دوم سده گذشته باز می‌گردد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعتی، نوآوران و علاقمندان به جهان فناوری را به خود جلب می‌کند. امسال هم مثل سال‌های پیش بسیاری از محصولات جدید فناوری در این نمایشگاه معرفی شده‌اند؛ از سری جدید لپ‌تاپ‌ها گرفته تا نمایشگرهای خانگی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نمایشگاه «ایفا» یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری جهان است که در برلین آلمان از تاریخ ۳۱ اوت تا ۵ سپتامبر برگزار می‌شود. سابقه این نمایشگاه به دهه دوم سده گذشته باز می‌گردد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعتی، نوآوران و علاقمندان به جهان فناوری را به خود جلب می‌کند. امسال هم مثل سال‌های پیش بسیاری از محصولات جدید فناوری در این نمایشگاه معرفی شده‌اند؛ از سری جدید لپ‌تاپ‌ها گرفته تا نمایشگرهای خانگی.

تلویزیون هشت کی
۱۰ سال قبل بسیاری فکر می‌کردند فول اچ دی، تا سال‌های سال بزرگترین اندازه ممکن در زمینه تلویزیون خواهد بود. دلایل مختلفی هم می‌آوردند و مهم‌ترین آن پخش برنامه‌های تلویزیونی روی آنتن و قدرت پردازش اطلاعات بود. اما افزایش سرعت اینترنت همه چیز را تغییر داد. همچنان بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی حتی به قدرت پخش اچ دی هم نرسیده‌اند اما کاربران به‌راحتی با سیستم‌های نمایش خانگی یا نمایش آنلاین مثل یوتیوب می‌توانند تصاویر فور کی تماشا کنند. حالا شرکت‌های سازنده تلویزیون برای ساخت تلویزیون‌های ۸ کی (8K) دورخیز کرده‌اند.

ستاره نمایشگاه «ایفا»، تلویزیون
سامسونگ با کیفیت هشت کی بود. این به معنی چهار برابر رزولوشن بیشتر نسبت به فور کی است. در این نمایشگر سیستمی براساس هوش مصنوعی استفاده شده است که تصاویر را به صورت هوشمند، با رزولوشن هشت کی متناسب می‌کند.

ال‌جی هم تلویزیون اولد ۸۸ اینچی با قابلیت هشت کی معرفی کرده است. رزولوشن این تلویزیون ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ گزارش شده است. این تلویزیون ۳۳ میلیون پیکسل را در خود دارد که هریک مستقل، از خود نور انتشار می‌دهند.

ال‌جی می‌گوید تا سال ۲۰۲۲ این تلویزیون‌ها، همه‌گیر می‌شود و این شرکت تا آن سال برنامه فروش پنج میلیون دستگاه از این تلویزیون‌ها را دارد.

کرین ۹۸۰؛ نخستین تراشه هفت نانومتری برای موبایل
این روزها شرکت «هواوی» در حال شاخ و شانه کشیدن برای رقبا است. این شرکت چینی یکی از معدود سازندگان در جهان است که پردازنده خاص خود را می‌سازد. نام این پردازنده کرین است و این شرکت مدعی است عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارد. بیشتر سازندگان موبایل از تراشه‌های ساخت شرکت کوالکام استفاده می‌کنند اما در کنار هواوی، اپل و سامسونگ هم در برخی محصولاتشان از تراشه مخصوص خود استفاده می‌کنند.

در نمایشگاه امسال برلین، هواوی از کرین ۹۸۰رونمایی کرد که نخستین تراشه هفت نانومتری برای موبایل در جهان محسوب می‌شود.

هواوی مدعی شده این تراشه قدرتمندترین و هوشمندترین پردازنده‌ موبایل جهان است. این تراشه دارای واحد پردازش عصبی و واحد جداگانه ای برای پردازش‌های هوش مصنوعی است.

در این تراشه هشت هسته تعبیه شده است که دو هسته برای عملکرد توربو، دو هسته برای عملکرد طولانی مدت و ۴ هسته باقی‌مانده که ضعیف‌ترین هسته‌ها هستند، پردازش‌های معمولی را انجام می‌دهند. این روش سبب کاهش مصرف انرژی و دوام عمر باتری می‌شود.

هواوی می‌گوید کرین ۹۸۰، حدود ۷۵ درصد در عملکرد و ۵۸ درصد در بخش مصرف انرژی، بهتر از کرین ۹۷۰ کار می‌کند. این شرکت چینی مدعی است کرین ۹۸۰ نسبت به اسنپدراگون ۸۴۵ در زمینه عملکرد و مصرف انرژی، ۳۷ و ۳۲ درصد عملکرد بهتری دارد.

هواوی در این تراشه واحد پردازش عصبی دوگانه را به‌کار گرفته است. این سیستم می‌تواند در هر دقیقه ۴۵۰۰ تصویر را تشخیص دهد. این عدد برای اسنپدراگون ۸۴۵ به ۲۳۷۱ و برای تراشه ای-۱۱ اپل ۱۴۵۸ تصویر گزارش شده است.

لـنـوو محصولات جدید معرفی کرد
شرکت لنوو هم طی چند سال اخیر با توجه به خریدن شرکت‌هایی مانند موتورلا یا بخش ساخت لپ تاپ شرکت آی بی ام با نام تینک پد، رشد قابل توجهی داشته است و هم اکنون کاربردی‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان را با قیمتی مناسب تولید می‌کند.

از جمله مهم‌ترین لپ‌تاپ‌هایی که معرفی شده، یوگا سی-۹۳۰ است. این محصول از قلم پشتیبانی می‌کند و با لولایی ۳۶۰ درجه‌ای به‌راحتی به یک تبلت تبدیل می‌شود. این محصول از پورت یو‌اس‌بی معمولی تا پورت تاندربولت ۳ و یو‌اس‌بی سی پشتیبانی می‌کند. در این لپ‌تاپ از آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل استفاده شده است.

این محصول با پردازنده‌ نسل هشتم کور آی-۵ اینتل، هشت گیگابایت حافظه‌ رم، نمایشگر ۱۳.۹ اینچی فول اچ‌دی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ اس اس‌دی عرضه می‌شود. البته کاربران می‌توانند این محصول را با پردازنده‌ کور آی-۷ اینتل، صفحه فور کی، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ رم و دو ترابایت حافظه‌ اس اس دی هم سفارش دهند. این محصول قیمت پایه هزار دلاری دارد و وزن آن ۱.۳ کیلوگرم است.

این شرکت از نسل جدید تینک‌پد ایکس‌وان اکستریم هم رونمایی کرده است که رقیب مک بوک پرو است اما وزن کمتری دارد.

این لپ‌تاپ ۱.۷ کیلوگرمی با وجود باریک بودن قابلیت‌های سخت افزاری بالایی دارد؛ قابلیت‌هایی که پیش از این در این ابعاد در لپ تاپ‌های ویندوزی وجود نداشته است.

جدیدترین پردازنده‌ کور آی-۷ در این محصول استفاده شده است که می‌تواند تا پردازنده‌ کور ای-۹ اینتل ارتقا پیدا کند. ۶۴ گیگابایت رم و دو ترابایت حافظه‌ اس اس دی از دیگر مشخصات این غول باریک است.

لنوو برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپ‌تاپ از فن‌های دوگانه برای خنک‌سازی استفاده کرده است.

این شرکت همچنین سعی کرده است برای افرادی که کارهای سنگین با لپ‌تاپ خود انجام نمی‌دهند یک محصول با جدیدترین پردازنده شرکت کوالکام بسازد.

یوگا سی-۶۳۰ از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۰ استفاده می‌کند و عمر باتری ۲۵ ساعتی دارد. این پردازنده راه تازه‌ای را برای جدیدترین نسل لپ‌تاپ‌های ویندوزی که براساس معماری آرم کار می‌کنند، باز خواهد کرد.

گوشی‌های مختلف در برلین
برند بلک بری، قصد دارد همچنان از کیبرد‌های فیزیکی در برخی محصولات خود استفاده کند. از سوی این شرکت محصول «بلک بری کی-۲ ال‌ئی» با قیمت کمتر از ۴۰۰ دلار با کیبرد‌های فیزیکی در نمایشگاه معرفی شد.

این محصول از پردازنده اسنپدراگون ۶۳۶ بهره می‌برد و چهار گیگابایت حافظه رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

سونی اکس‌زد-۳ با نمایشگر «او ال ئی دی» از دیگر گوشی‌های معرفی شده در نمایشگاه بود. در این محصول نمایشگر شش اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۸۸۰ استفاده شده است. پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مشخصات فنی این محصول هستند. این محصول با اندروید ۹ عرضه می‌شود.

موتورولا هم دو گوشی جدید و شبیه به آیفون X را در نمایشگاه رونمایی کرد. موتورولا «وان» و «وان پاور» گوشی‌های میان‌رده اندرویدی جدید این شرکت هستند. در گوشی وان پاور که قوی‌ترین در بین محصولات معرفی شده است، پردازنده سال گذشته اسنپدارگون ۶۳۶ استفاده شده است.

شرکت اچ‌تی‌سی هم از «یو-۱۲ لایف» در نمایشگاه رونمایی کرد. این محصول از نمایشگر شش اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس استفاده می‌کند. در این محصول از پردازنده اسنپدراگون ۶۳۶، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ داخلی استفاده شده و قیمت آن حدود ۳۹۰ دلار است.

به گزارش radiofarda، زد‌تی‌ای هم در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸، اعلام کرد گوشی‌های فایو جی را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌کند.
 

 

 


 

 


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد