درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:44   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34787صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 12 شهریور 1397 - 14:59
گزارش حمله بی‌سابقه راستگرایان افراطی آلمان به نمایندگان رسانه‌ها در کمنیتس
در جریان تظاهرات شهر کمنیتس آلمان تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌ها از سوی گروه‌های نئونازی مورد حمله قرار گرفتند و دوربین‌های فیلمبرداری و تجهیزات آنان نابود شد. رسانه‌های آلمان به اقدامات پلیس شهر انتقاد کرده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در جریان تظاهرات شهر کمنیتس آلمان تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌ها از سوی گروه‌های نئونازی مورد حمله قرار گرفتند و دوربین‌های فیلمبرداری و تجهیزات آنان نابود شد. رسانه‌های آلمان به اقدامات پلیس شهر انتقاد کرده‌اند.

در حاشیه تظاهرات روز شنبه ۱۰ شهریور (اول سپتامبر) در شهر کمنیتس آلمان علیه نیروهای دست‌راستی افراطی و نئونازی‌ها در این شهر، به تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌های عمومی در آلمان حمله شد.

در این حملات که به گفته شاهدان عینی علاوه بر نئونازی‌ها، هواداران حزب راستگرای پوپولیست آلترناتیو برای آلمان AFD نیز در آن شرکت داشتند، دوربین‌های فیلمبرداری و ابزار صدابرداری خبرنگاران شکسته شد. این موضوع باعث اعتراض روسای هیئت تحریریه بسیاری از رسانه‌های آلمان شده است.

پلیس کمنیتس از خبرنگارانی که با موانعی در کار خود روبرو شده‌اند خواسته است که به شعبات پلیس مراجعه کنند و با پر کردن فرم ویژه، نوع حمله به خود را به اطلاع نیروهای امنیتی برسانند. سندیکای روزنامه‌نگاران آلمان DJV از اعضای خود خواسته است شکایت‌نامه‌های خود در این باره را ارائه دهند.

حمله به گروه‌های فیلمبرداری
گئورگ رستل، رئیس هیئت تحریریه برنامه انتقادی سیاسی اجتماعی "مونیتور" در شبکه اول تلویزیون آلمان از حمله یک گروه افراط‌گرایان راست به گروه فیلمبرداری این برنامه گزارش داده است.

رستل با انتشار توئیتی نوشته است که اعضای گروه فیلمبرداری توانستند در لحظه آخر خود را از دست نئونازی‌ها نجات دهند و به محل امن برسانند. او در توئیت خود نوشته است: «من تا به حال چنین حمله‌ای مانند حملات روز شنبه شهر کمنیتس به نمایندگان رسانه‌ها تجربه نکرده بودم.»

فیلمبرداران شبکه تلویزیونی مرکز آلمان MDR نیز از حملات مشابهی به این گروه خبر دادند. در گزارش مستند خبرنگار این شبکه تلویزیونی آمده است هواداران حزب آلترناتیو برای آلمان (AFD) مانع از ادامه کار او شده‌اند.

او در توئیتی نوشته است که شدت حمله اعضای این گروه‌ راستگرا به حدی بوده که "نیروهای پلیس باید دخالت می‌کردند و او را به محل امن می‌رساندند."

گروه دیگر فیلمبرداری این شبکه تلویزیونی که در حال تهیه برنامه در خانه‌ای شخصی بودند مورد حمله گروه‌های نئونازی قرار گرفتند و زخمی شدند.

آندره برتولد، خبرنگار شبکه MDR در توئیتی نوشته است که خبرنگاران این شبکه تلویزیونی اول از صاحبخانه می‌پرسند که اجازه فیلمبرداری از روی بالکن خانه او را دارند یا نه و سپس با موافقت صاحبخانه وارد خانه می‌شوند و در حال تهیه فیلم مردی وارد خانه می‌شود و به این دو خبرنگار حمله می‌کند.

یکی از این خبرنگاران از پله به پایین هول داده می‌شود و دوربین فیلمبرداریش می‌شکند. او به دلیل جراحات وارده به مرکز پزشکی نزدیک در محل منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار پورتال اینترنتی "بوتس فید" در آلمان، دوربین فیلمبرداری پاسکال مولر، خبرنگار زن این سایت را تظاهرکنندگان خشمگین حزب آلترناتیو برای آلمان از دست او می‌ربایند و می‌شکنند.

او نیز در توئیت خود نوشته است که به همراه خبرنگار دیگری در تظاهرات شهر کمنیتس مورد حمله واقع شده و راستگرایان افراطی با شعار "گم شوید، گم شوید" و حمله به این ژورنالیست‌ها مانع از کار آنان شده‌اند. او وضعیت را "بسیار جدی و خطرناک" توصیف کرده است.

خبرنگاران پروژه "آوای خیابان‌های درسدن" نیز از حمله به چندین خبرنگار در حال تهیه گزارش خبر داده‌اند. این خبرنگاران با انتشار فیلم ویدیویی نشان می‌دهد که چطور راستگرایان با عصای فلزی به یک فیلمبردار حمله می‌کنند و یا در صحنه دیگری تلاش می‌کنند خبرنگار دیگری را از ارتفاع ۵ متری به پایین پرتاب کنند.

یوهانا رودیگر، خبرنگار شبکه اول تلویزیونی آلمان ARD نیز از قربانیان دیگر حملات گروه‌های افراطی کمنیتس است. او در توئیتی توصیف کرده که چطور طرفداران حزب آلترناتیو برای آلمان به او حمله کردند و مانع از تهیه فیلم شدند.

گزارش مشابهی نیز از حمله به خبرنگاران شبکه تلویزیونی "اشترن" و "راشیا تو دی" منتشر شده است.

فراخوان سندیکاها در دفاع از "حق آزادی بیان"
سندیکای ژورنالیست‌های آلمان با انتشار توئیتی از همه اعضای خود و همچنین خبرنگاران رسانه‌ها خواسته است با تسلیم شکایت‌نامه به پلیس رسالت خود را در دفاع از "آزادی رسانه‌ها" انجام دهند. در توئیت سندیکای خبرنگاران آمده است: «برای ما حمله به انسان‌هایی که در حال انجام کار خود هستند، حمله به آزادی بیان و آزادی رسانه‌هاست.»

در این میان کار نیروهای پلیس مورد تحسین و هم‌چنین در مواردی مورد انتقاد قرار گرفته است. در گزارش سندیکای خبرنگاران آلمان در این باره آمده است که نیروهای پلیس نمی‌توانستند جلوی همه حملات را بگیرند، اما همزمان در گزارش آمده است که در موارد زیادی ماموران امنیتی می‌توانستند حین حمله به خبرنگاران مداخله کنند. یکی از خبرنگاران گزارش داده است که "نیروهای پلیس وقتی دیدند که دست‌راستی‌ها به من حمله می‌کنند از من خواستند که در محل دیگری به تهیه گزارش و فیلمبرداری ادامه دهم."

روسای هیئت تحریریه بسیاری از رسانه‌های آلمان نیز با انتشار توئیت‌هایی با توضیح "بی‌سابقه بودن حملات به نمایندگان رسانه‌ها"، کمبود اقدامات نیروهای امنیتی را در حمایت از خبرنگاران مورد انتقاد قرار داده‌اند.

کمنیتس سومین شهربزرگ ایالت زاکسن آلمان بعد از درسدن و لایپزیک است. این شهر ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود هشت در صد از آن هویت خارجی دارند. پیش از وحدت آلمان یعنی تا سال ۱۹۹۰ این شهر "شهر کارل مارکس" نامیده می‌شد.

ناآرامی‌ها در شهر کمنیتس در پی مرگ یک مرد ۳۵ ساله آلمانی در جریان دعوای گروهی از ملیت‌های گوناگون در جشنی خیابانی در این شهر در شامگاه شنبه سوم شهریور (۲۵ اوت) شروع شد. این مرد آلمانی به دلیل جراحات وارده در بیمارستان جان باخت.

در ارتباط با این قتل برای یک مرد ۲۳ ساله سوری و یک مرد ۲۲ ساله عراقی حکم بازداشت صادر شده است. بعد از این حادثه حزب آلترناتیو برای آلمان برای "مجازات خودسرانه" فراخوان داد.

نیروهای دست‌راستی از این زمان با بهره‌برداری از موقعیت تلاش کرده‌اند مردم شهر را علیه خارجیان بسیج کنند.

تظاهرات نئونازی‌ها در کمنیتس و درگیری‌های خشونت‌آمیز میان راست‌گرایان و چپ‌گرایان در شهر کمنیتس باعث واکنش سیاستمداران آلمان شده است.

به گزارش دویچه وله، وزیر امور خارجه آلمان در روز یکشنبه ۱۱ شهریور (۲ سپتامبر) راست‌گرایی افراطی را "نه تنها تهدیدی برای خارجی‌تباران، بلکه خطری برای انسجام کل جامعه" خواند و از همه شهروندان آلمان خواست با تمام توان "در دفاع از شان انسانی، دموکراسی و آزادی" تلاش کنند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد