درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 1 بهمن 1400 - 09:46   

برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا

  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا


ادامه ادامه مطلب یک

بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم

  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها
  فناوری
  تحول دیجیتال
  دیجیتال
  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا
  4 نکته روابط‌عمومی برای استفاده در تجارت خود
  برنامه ریزی در روابط عمومی
  خردگرایی ارتباطی
  برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی‌های یزد
  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34777صفحه نخست » روابط عمومی بحرانیکشنبه، 7 آذر 1400 - 08:18
نقش فناوری در مدیریت بحران
فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی بشر، انجام امور بدون درنظرگرفتن فواصل جغرافیایی و محدودیت‌های زمانی را امکانپذیر کرده است. اما ضرورت استفاده از این نوع فناوری در مدیریت بحران سرنوشت‌ساز و حیاتی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی بشر، انجام امور بدون درنظرگرفتن فواصل جغرافیایی و محدودیت‌های زمانی را امکانپذیر کرده است. اما ضرورت استفاده از این نوع فناوری در مدیریت بحران سرنوشت‌ساز و حیاتی است.
 
 ایران در زمرۀ 10 کشور بلاخیز جهان قرار دارد. از میان 41 بلای طبیعی ثبت‌شده، بیش از 30 مورد در ایران به وقوع پیوسته است. در حالی که ایران تنها یک درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهد، بیش از 6 درصد از سهم تلفات ناشی از وقوع بلایای طبیعی را دارا است. در میان تمام بلایای طبیعی، احتمال بروز زلزله در ایران بیشتر از سایر موارد است. کشور ما به دلیل موقعیت ویژه‌ جغرافیایی خود و قرارگرفتن روی کمربند آلپ-هیمالیا جزء کشورهای زلزله‌خیز جهان به حساب می‌آید.
 
 به‌طور کلی بلایای طبیعی در جهان دلیل آوارگی میلیون‌ها نفر و ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی است. آمریکای شمالی و آسیای جنوبی مناطقی زلزله‌خیز هستند، آفریقا طعمه قحطی است و تغییرات آب و هوایی تقریباً روی همه نقاط کره زمین تأثیر گذاشته است. از سال 1970، تعداد بلایای طبیعی در سراسر جهان بیش از 4 برابر شده و به 400 بار در سال رسیده است. در این میان با وجود آن‌که برای مدیریت بحران در هنگام وقوع حوادث طبیعی هنوز هم راهی سریع و ساده وجود ندارد، اما تکنولوژی می‌تواند دریچه‌ای امیدبخش باشد.
 
 ربات‌ها و پهپادها در مواقع اورژانسی و بحرانی، با قابلیت‌های بسیار خود می‌توانند امدادرسانی کنند. ربات‌ها به قسمت‌های تخریب شده و تحت خطر وارد می‌شوند و عملیات‌ امداد و نجات را تسریع می‌کنند. پهپادها هم می‌توانند برای ارسال کمک‌های امدادی به مردم و نقاط دور از دسترس به کار بیایند.
 
 همچنین ابزارهایی مثل MicroMappers قادرند در زمان بروز بحران، اطلاعات دریافتی از شبکه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنند و از این طریق به آسیب‌دیدگان کمک کنند.
 
 در پی زلزله اخیری که در مرز ایران و عراق رخ داد و باعث ایجاد خسارات جانی و مالی بسیاری شد نیز سازمان مدیریت بحران اعلام کرده است که با هدف ایجاد یک ارتباط پایدار برای مدیریت بحران، بالون مستقر برای ارائه سرویس ارتباطی و اینترنتی زائران اربعین در مرز مهران، به منطقه زلزله‌زده اعزام شد.
 
 بدون شک هنوز تأثیرات واقعی و گستردۀ این فناوری‌های نوین در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی به درستی درک نشده است، اما در آینده یکی از اصلی‌ترین بخش‌های عملیات‌ امداد و نجات خواهد بود و به کمک دولت‌ها و سازمان‌های بشردوستانه خواهد آمد.
 
 گزارش: غزال غضنفری- سیناپرس
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه ریزی در روابط عمومی


  برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها


  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا


  3 روند روابط‌عمومی قابل انتظار در سال 2022


  ۳جی در پایان راه؛ فقدان نسل سوم اینترنت همراه چه تاثیری بر زندگی ما می‌گذارد؟


  4 روند مهم بازاریابی دیجیتال برای خرده‌فروشان در سال 2022


  ارایه مقاله «سواد روابط‌عمومی و استراتژی مدیریت شایعه» در نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی


  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


  روابط‌عمومی و فضای مجازی


  شهردار شهرکرد: روابط عمومی‌ جهادگر آتش ‌به اختیار است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود