درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:15   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34257صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 31 تیر 1397 - 20:36
از تیغ تیز روزنامه‌نگاری تا حرکت بر لبه تیغ روابط عمومی
با انتصاب تعدادی از روزنامه‌نگاران در روابط عمومی‌های سازمان‌ها بحثی در میان دست‌اندرکاران رسانه درخصوص حضور یا عدم حضور روزنامه‌نگاران در روابط عمومی دولتی درگرفته که موافق و مخالفانی دارد. نوشته زیر به این موضوع می‌پردازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با انتصاب تعدادی از روزنامه‌نگاران در  روابط عمومی‌های سازمان‌ها بحثی در میان دست‌اندرکاران رسانه درخصوص حضور یا عدم حضور روزنامه‌نگاران در روابط عمومی دولتی درگرفته که موافق و مخالفانی دارد. نوشته زیر به این موضوع می‌پردازد.
 
 ۱. در همه دانشگاه‌های معتبر دنیا رشته‌روابط‌عمومی کاملا مجزا و جدا از رشته ژورنالیسم و زیرشاخه‌های آن تعریف می‌شود. حتی گاهی اوقات روابط عمومی در دانشکده‌های مدیریت و در قالب متنوع ارتباطات سازمانی تعریف می‌شود. در کشور ما نیز در گروه تخصصی ارتباطات گرایش‌های روزنامه‌نگاری، تحقیق در ارتباطات و روابط عمومی به‌طور مجزا تعریف و هرکدام گروه علمی تخصصی مستقل خود را دارد.
 
 البته رشته مدیریت رسانه کاملا مستقل و در دانشگاه تهران و آزاد در دانشکده مدیریت به طور مستقل ارائه می‌شود.
 
 2. از لحاظ ماهیت هم به نظر این دو تخصص، ویژگی‌های مختص خود را دارند.
 
 روزنامه‌نگاری رکن چهارم دموکراسی، چشم بینا و صدای جامعه و در یک کلام موضع افکار عمومی است. یعنی وجدان بیدار مردم در مناسبات اجتماعی. اما روابط عمومی به عنوان یک عنصر از سازمان مربوطه در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان تعریف می‌شود.
 
 فرهنگ سازمانی حکم می‌کند روابط عمومی در راستای حفظ ارزش‌های سازمانی و منافع آن گام بردارد. به بیان دیگر روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با محیط بیرون سازمان است. علاوه بر وظایف ارتباطی درون‌سازمانی، روابط عمومی چشم بینا و گوش شنوای سازمان است تا تعامل بهتری در جهت حفظ منافع سازمان شکل بگیرد.
 
 با این توصیف در مواجهه منافع مردم و سازمان، روزنامه‌نگار صدای مردم و روابط‌عمومی در بهترین حالت شنونده خوب و ارائه دقیق خواسته به مدیریت سازمان است.
 
 ۳. شاید بیشترین اشتراک این دو در اطلاع‌رسانی و استفاده از ابزار رسانه باشد. باید توجه داشت که وظیفه روابط عمومی ارتباط با رسانه است و نه رسانه‌‌داری!
 
 روابط عمومی حرفه‌ای در تعامل با رسانه‌ها و اصحاب رسانه اقدام به انتشار اطلاعات و اطلاع‌رسانی می‌کند و نیازمند رسانه‌ها است. شاید این وجه اشتراک دلیل اصلی انتخاب مدیران روابط عمومی از میان روزنامه‌نگاران است تا ارتباط بهتری با رسانه‌ها ایجاد کنند.
 
 سخن آخر این‌که روابط عمومی ترکیبی از علم و هنر است، مثل مدیریت، وظایف چندگانه‌ای دارد و اصلا مدیریت ارتباطات است در ابعاد درون و برون‌سازمانی که مهارتی ظریف می‌طلبد. تقلیل آن تنها به انتشار اطلاعات و اطلاع‌رسانی خطای راهبردی برای هرنوع سازمان می‌تواند باشد. اما روزنامه‌نگاری، به قول یکی از بزرگان؛ هنری سخت پیچیده است، جان دادن به کلمات و تسخیر روح مخاطب بس فراتر از دایره علم و هنر است. روزنامه‌نگاری عشق است و دیگر هیچ!
 
 احسان پوری
 دکترا ی مدیریت رسانه، استاد دانشگاه
 
 http://press.jamejamonline.ir/Newspreview/3376567919920049372
 
 
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد