درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 9 آذر 1400 - 14:17   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند

  روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت


ادامه ادامه مطلب سه

تعریف جدید “سواد” از نظر یونسکو

  تعریف جدید “سواد” از نظر یونسکو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی
  اخبار را دریابید
  رییس اداره روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان قزوین: تعامل مستمر با رسانه ها، شفافیت و آگاهی بخشی، در اولویت برنامه های روابط‌عمومی استان قرار دارد
  انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  انتشار کتاب "مدیریت وب سازمانی"
  10 نقش و کارکرد روابط عمومی
  ابزارهای مفید در مذاکره های کوتاه مدت
  نشر، وظیفه ذاتی روابط‌عمومی‌هاست
  علوم اجتماعی و رسانه های جمعی
  تاکید معاون مطبوعاتی بر تدوین برنامه منسجم رسانه‌ای برای اصلاحِ مصرفِ انرژی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34003صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیشنبه، 16 تیر 1397 - 09:19
کمیسیون امنیتی و معاوضة کالا
کمیسیون امنیتی و معاوضه کالا (SEC) معتقد است هر نوع اطلاعاتی که امنیت ملی را به خطر بیندازد باید به این سازمان شناسانده شود. این کار از طریق بایگانی گزارشهای سالیانه و فصلی انجام می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  کمیسیون امنیتی و معاوضه کالا (SEC) معتقد است هر نوع اطلاعاتی که امنیت ملی را به خطر بیندازد باید به این سازمان شناسانده شود. این کار از طریق بایگانی گزارشهای سالیانه و فصلی انجام می‌شود.

گزارشهایی که اغلب در مقالات خبری به کار می‌روند. همچنین SEC خواستار « افشا»ی دقیق و کامل هرگونه تغییر یا پیشرفت که منجر به تأثیر در امنیت ملی می‌شود می‌باشد.

عموماً شرکتی که سهام آن به طور علنی ( در حضور عموم مردم ) به فروش می‌رسد باید فوراً گزارشهای خبری زیر را به کمیسیون ابلاغ کند:
1 . سود یا ضرر سهام
2. درآمدهای فصلی یا سالیانه
3. درآمد موقتی اما حساب شده
4. فروش سهام
5. تغییرات سهام
6. تغییرات در مدیریت
7. پیشرفت اصلی محصولات
8 . طرح‌های اصلی توسعه
9. تغییر در اهداف تجاری
10. بدهی‌ها
11. حسابرسی دارایی اصلی
12 . وکالت‌نامه‌ها
13 . خریدن سهام

در مورد اطلاعات اقتصادی، دقت، یک امر بسیار ضروری است کانون‌های روابط عمومی مسئوول نشر اطلاعات نادرست هستند . حتی اگر این اطلاعات از طریق مخاطبین به آ‌نها گفته شده باشد و حقایق عرضه شده اطمینان حاصل نماید. شما می‌توانید با مطالعة اطلاعات به دست آمده ثابت کنید که مطلب گفته شده منطقی و عقلانی است یا خیر و لازم نیست که حتماً حسابدار باشید.

اغلب شرکتها سعی می‌کنند خبرهای خوب را منتشر کره و خبرهای بد را پنهان کنند. امروزه‌، دادگاه‌ها « رویة قضایی سختی» را در زمینة اطلاع رسانی اقتصادی در پیش گرفته‌اند. مارین رابین ، وکیل دعاوی، در مجله روابط عمومی  ( مارس 1991) می‌گوید:

به خاطر این رویة قضایی است که دادگاه‌ها تمامی اطلاعات منتشر شدة یک شرکت را بررسی می‌کنند. این اطلاعات می‌‌تواند شامل نشریه‌های خبری نیز باشد باید دید که هدف از این نشریه‌‌ها خلق اثری گول زننده و افزودن اطلاعاتی نادرست از طریق حذف اطلاعات صحیح است ؟

بنابراین ممکن است یک شرکت و بخش روابط عمومی آن گناه کار شناخته شوند حتی اگر هر کدام از مقالات نوشته شده در نشریه به طور جداگانه صحیح باشند .

به عبارتی دیگر اگر مشکلاتی وجود دارد که باید سهام داران و سرمایه‌گذاران اولیة شرکت از آن با خبر شوند پنهان کردن آن و جلوه دادن به تصاویری امید بخش از اقتصاد شرکت کاری نادرست است.

به طور مثال یک شرکت نباید برای محصولی که هنوز در مرحلة آزمایش است و در دسترس عموم قرار نگرفته تبلیغ کند. نویسندگان مقالات اقتصادی باید از این حقیقت آگاه باشند که آ‌نها اطلاعاتی را در دست دارند که هنوز عموم مردم از آن بی‌خبرند. اگر آ‌نها از این فرصت برای خرید یا فروش سهام استفاده کنند قوانین تجاری سهام را زیرپا گذاشته‌اند.

تونی فرانکو مدیر روابط عمومی شرکت «دیتروی» چند سال به خاطر این مساله با کمیسیون امنیتی تجارت کالا مشکل داشت. یکی از مشتریان وی اطلاعاتی درباره کاهش مبلغ فروش سهام یک شرکت به او داده بود تا برایش مقاله‌ای بنویسد و کمیسیون امنیتی کالا ادعا کرده بود که فرانکو از این اطلاعات استفاده کرده و قبل از این که عموم مردم از آن باخبر شوند، او سهام شرکت را به مبلغ 41 دلار خریده بود.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  علوم اجتماعی و رسانه های جمعی


  10 نقش و کارکرد روابط عمومی


  رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی


  تاثیر انواع خلاقیت و نوآوری بر وظایف روابط‌عمومی


  چالاکی مهارت کلیدی نرم افزاری برای موفقیت در دنیای امروز


  اخبار را دریابید


  عوامل موثر در ایجاد خلاقیت در واحدهای روابط‌عمومی


  رویکردهای متقاعدسازی


  ابزارهای مفید در مذاکره های کوتاه مدت


  اهمیت سواد رسانه‌ای در انتشارات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود