درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 07:02   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33881صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 08:42
GDPR: بزرگترین نقض داده ها و جرایم تکان دهنده
پس از اجرایی شدن مقررات حمایت از داده های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) در 25 می 2018، بسیاری از شرکتهایی که دست به نقض چشمگیر مقررات داده ها می زنند، نه تنها با فشار مالی و آشفتگی در روابط عمومی مواجه خواهند شد، بلکه متحمل جرایم هنگفت نیز خواهند گشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  قوانین مرتبط با داده ها هر روز نقض می شوند اما اغلب آنها سرفصل های خبری را به خود اختصاص نمی دهند. پس از اجرایی شدن مقررات حمایت از داده های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) در 25 می 2018، بسیاری از شرکتهایی که دست به نقض چشمگیر مقررات داده ها می زنند، نه تنها با فشار مالی و آشفتگی در روابط عمومی مواجه خواهند شد، بلکه متحمل جرایم هنگفت نیز خواهند گشت.

به گزارش گروه بین الملل شارا، به منظور آنکه نسبت به معنا و مفهوم GDPR برای شرکتها شناخت بیشتری پیدا کنیم، به بزرگترین نقض های صورت گرفته در مقررات داده ها که در صورت وجود GDPR در گذشته به جرایم هنگفت ختم می شدند نگاهی خواهیم انداخت.

در سال 2016، پارلمان اروپا با هدف تثبیت قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها در سراسر اروپا و حفاظت از حریم خصصوصی شهروندان اروپا در جهانِ داده محورِ رو به رشد، مقررات GDPR را تصویب کرد. GDPR تمامی شرکتهای اتحادیه اروپا که داده های شخصی را پردازش می کنند، تحت پوشش دارد- بدون آنکه موقعیت مکانی آنها مدنظر باشد.

علاوه بر این، جرایم تعیین شده برای نقض این مقررات، برای کنترل کنندگان و پردازشگران داده ها بسیار سنگین می باشند. شرکتها برای کسب مجوز از افراد به منظور استفاده از داده های آنها باید از زبان صریح استفاده کنند. این بدان معناست که شرکتها نمی توانند از زبانهای رسمی گنگ، ضمنی و گیج کننده استفاده نمایند.

شرکتها پس از آگاهی از نقض داده ها، باید ظرف مدت زمان 72 ساعت، مراتب را به اطلاع افراد برسانند؛ پردازشگران داده ها نیز موظف هستند، «بدون تاخیر غیرضروری» به مشتریان خود اطلاع رسانی نمایند. الزامات دیگری نیز وجود دارد تا به افراد کمک کند با نحوه استفاده و پردازش داده های خود، پاک کردن آنها و دریافت داده های شخصیِ جمع آوری شده توسط سازمانها بهتر آشنا شوند.

در صورتی که سازمانها از مقررات الزامی GDPR پیروی نکنند با جرایم و مجازاتهای قابل توجه مواجه خواهند شد. این جرایم از دو سطح تشکیل شده اند: تا 10 میلیون پوند یا 2% درآمد جهانی سال قبل (هر کدام که بیشتر باشد) و تا 20 میلیون پوند یا 4%درآمد سال قبل (هر کدام که بیشتر باشد).

پیش بینی می شود، نقض حقوق افراد در مورد داده ها به جرایم بالاتر ختم شود اما عوامل زیادی در تعیین میزان جریمه دخیل هستند که این شامل مدت زمان و شدت نقض و نوع داده  های فردیِ مدنظر می شود. سطح همکاری و رفتار سازمان بر میزان جرایم نهایی نیز تاثیر خواهد داشت.

داده های نقض شده و تاثیر GDPR
بیاید به بزرگترین نقض های صورت گرفته در قوانین داده ها نگاهی بیاندازیم و نشان دهیم اگر GDPR در آن زمانها تصویب شده بود شرکتهای مدنظر با چه جرایمی رو به رو می شدند:

یاهو
در سال 2014-2013، حریم شخصی بیش از 3 میلیارد حساب کاربری در یاهو نقض شد که در آن زمان این بزرگترین نقض در تاریخ محسوب می شد. علی رغم این دامنه عظیم، شرکت یاهو ظرف مدت 72 ساعت، نقض رخ داده را افشا نکرد؛ در حقیقت، اذعان یاهو به نقض چند گانه صورت گرفته در حقوق داده های فردی تا اکتبر 2017 طول کشید.

از آنجایی که درآمد یاهو در سال 2012 بالغ بر 4 میلیارد دلار بود، در صورتی که GDPR آن زمان وجود داشت، این شرکت باید میلیونها دلار را بابت خطای خود به عنوان جریمه پرداخت می کرد- این میزان تقریبا برابر 80 میلیون دلار برآورد می شود که با توجه به فاکتورهای مختلف GDPR شامل مسئولیت پذیری شرکت و همکاری او می توانست تا 160 میلیون دلار افزایش یابد.

eBay
با وجود آنکه زمان فاش شدن نقض حقوق بیش از 145 میلیون کاربر ای‌بی eBay در سال 2014 و اطلاع رسانی این شرکت به کاربران چندان طول نکشید اما باز هم قانون 72 ساعت GDPR رعایت نشد. این نقض در اوایل ماه می رخ داد اما در اواخر آن ماه بود که مشتریان از این موضوع آگاه گردیدند.

با وجود فاش شدن اسامی، آدرسها، تاریخ تولید و رمز عبور، اطلاعات مالی کاربران لو نرفت. در آن زمان، شرکت بابت فقدان ارتباطات و مشکل فرایند تغییر رمز عبور مورد انتقاد قرار گرفت اما از آنجایی که امنیت اطلاعات مالی حفظ شده بود با جریمه کمتری رو به رو گشت. درآمد شرکت در سال 2013 بالغ بر 6.6 میلیارد دلار بود که این نشان میدهد جریمه احتمالی آنها بر اساس GDPR کمتر از 10 یا 20 میلیون پوند نخواهد بود.

Equifax
در یکی از بزرگترین حملات سایبری سال 2017، اطلاعات فردی بیش از 143 میلیون کاربر لو رفت و پس از کشف این ماجرا در جولای، داده های کارتهای اعتباری بیش از 209000 فرد دیگر نیز فاش شد.

این شرکت، قانون اطلاع رسانی 72 ساعته را رعایت نکرد و در ماه سپتامبر بود که به صورت عمومی از این حقیقت پرده برداشت. آنها با راه اندازی یک وبسایت از تمامی مشتریان خود در ایالات متحده خواستند بررسی کنند که داده ها و اطلاعات اعتباریشان مورد حمله قرار گرفته است یا خیر.

بنابراین، شرکت فوق به لحاظ همکاری با قانون امتیاز بالایی می گیرد؛ با این حال، به دلیل به تعویق انداختن گزارش، جریمه آنها بالاتر حساب خواهد شد. درآمد شرکت در سال 2016 برابر 3.1 میلیارد دلار بوده است.

همانطوری که این مثالها نشان می دهند، با اجرایی شدن GDPR، شرکتها در صورت نقض مقررات داده ها با پیامدها و جرایم سنگینی مواجه خواهند شد. این مقررات به شدت سختگیرانه هستند و تمامی شرکتها و شهروندان اتحادیه اروپا باید تمامی تلاش خود را به کار گیرند تا از GDPR پیروی نمایند.

برنارد مار، یکی از نویسندگان پرفروش و سخنرانان برجسته در حوزه کسب و کار، تکنولوژی و کلان داده ها است. کتاب جدید او، استراتژی داده ها نام دارد. برای مطالعه پستهای بعدی برنارد مار، به شبکه اجتماعی ایشان بپیوندید.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد