درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 10:02   

برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده

  برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟

  آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟


ادامه ادامه مطلب سه

نحوه ست کردن کفش‌های رنگی

  نحوه ست کردن کفش‌های رنگی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران: بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هرچه سریع‌تر متوقف شود
  مدیرعامل شرکت گاز استان تهران: به دلیل نگارش نادرست اخبار حوادث، شرکت گاز استان تهران به عنوان مسئول حادثه معرفی می‌شود
  چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟
  ارتباطات و آینده جهان
  8 چیزی که باید در خصوص استراتژِی محتوای بصری بدانید
  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید
  5 اقدام برای ساخت یک فرهنگ سازمانی خوب
  3 گام ضروری برای نوشتن یک سخنرانی برای مدیر عامل
  اصول رفتاری و اجرائی در حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی را بدانید
  روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 334صفحه نخست » دوشنبه، 28 فروردین 1391 - 03:32
تاثیر عملکرد روابط عمومی ها بر توسعه فرهنگی
سیدمحمود سجادی معاون مدیر کل روابطعمومی صندوق بازنشستگی کشوری - فرهنگ سازمانی از اساسی ترین زمینه های تحول در سازمان ها است و روابط عمومی نقش موثری در توسعه آن دارند.
  

در عصر حاضر سازمان ها به صورت فزاینده ای با محیط های پویا و در حال تغییر مواجهند و بنابراین، به منظور بقا و پویایی خود مجبورند که خود را با تغییرات محیطی سازگار کنند. به بیان دیگر در عصر حاضر،با توجه به سرعت شتابنده تغییرات و تحولات علمی، تکنولوژیک، اجتماعی، فرهنگی و...  سازمان هایی موفق و کارآمد محسوب می شوند که علاوه بر هماهنگی با تحولات جامعه امروزی، بتوانند مسیر تغییرات و دگرگونی ها را نیز در آینده پیش بینی کرده و قادر باشند که این تغییرات را در جهت ایجاد تحولات مطلوب برای ساختن آینده ای بهتر هدایت کنند، چرا که به گفته الوین تافلر «تنها با بهره گیری خلاقانه از تغییر برای هدایت کردن خود تغییرات است که می توانیم از آسیب شوک های آینده در امان بمانیم و به آینده ای بهتر و انسانی تر دست یابیم». با وجود این مشاهدات و مطالعات نشان می دهد که بسیاری از سازمان ها تنها از طریق بهره مندی از توان و ظرفیت روابط عمومی ها توانسته اند به هماهنگی با تحولات و پیشرفت ها و تغییرات عصر حاضر دست یابند.
 امروزه به دنبال نظریات و تحقیقات جدید در مدیریت، توسعه فرهنگ سازمانی دارای اهمیت روزافزونی شده و یکی از مباحث اصلی و کانونی مدیریت را تشکیل داده است. جمعیت شناسان، جامعه شناسان و اخیراً روانشناسان و حتی اقتصاددانان توجه خاصی به این مبحث نو و مهم در مدیریت مبذول داشته و در شناسایی نقش و اهمیت آن، نظریه ها و تحقیقات زیادی را انجام داده و نتایج آنها را در حل مسایل و مشکلات مدیریت به کار گرفته اند. با بررسی که توسط گروهی از اندیشمندان علم مدیریت به عمل آمده فرهنگ سازمانی به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل پیشرفت و توسعه کشورها شناخته شده است.
 فرهنگ سازمانی به عنوان مجموعه ای از باورها و ارزش های مشترک بر رفتار و اندیشۀ اعضای سازمان اثر می گذارد و می توان نقطه شروعی برای حرکت و پویایی و یا مانعی در راه پیشرفت به شمار آید. فرهنگ سازمانی از اساس یترین زمینه های تغییر و تحول در سازمان ها است و  روابط عمومی سازمان ها نقش موثری در توسعه و گسترش آن دارند. تهیه و ارایه طرح فرهنگ سازی با هدف ایجاد یک درک، زبان و علاقه مشترک از فرآیندها و تحولات روابط عمومی ها است.
 در طرح فرهنگ سازی باید به دنبال این باشیم تا هیجان و انرژی موجود در سازمان به راحتی در جهت مثبت هدایت شود. مدیریت فرهنگی سازمان ها بر اساس همکاری مبتنیبر اعتماد متقابل با رسانه ها شکل می گیرد و ارتقای توان و ظرفیت روابط عمومی ها نقش موثری در توسعه فرهنگی سازمان ها و موسسات خواهد داشت. اتخاذ تدابیری برای هماهنگ سازی و همسو کردن فرهنگ سازمان با شرایط جامعه، استراتژی ها و تکنولوژی از طریق روابط عمومی ها از جمله اولویت های ضروری امروز محسوب می گردد.
 توجه به نقش روابط عمومی ها در روان سازی اجرای طرح بزرگ و مهمی چون هدفمند سازی یارانه ها از مواردی است که براساس شناخت بدست آمده از تحقیقات گذشته و وضعیت موجود، جریان مقاومت در برابر تغییر را کاهش و میزان هماهنگی و همکاری های مورد نیاز جریان تغییر در سازمان ها را افزایش می دهد و در مجموع فرهنگ انسجام و همگرایی همه جانبه در تمامی ارکان سازمان را بعنوان بستری مناسب برای تحقق اهداف این برنامه استراتژیک آماده میکند.
 سازمان ها علاقه مند هستند تا نتایج تلاش ها و زحمات آنها به شکل های مختلفی به سمع و نظر مخاطبان،افراد و گروه های ذیربط برسد. اما اغلب پیش می آید که آنان از نحوه انعکاس اخبار و رویدادهای خود در رسانه ها. رضایت کافی نداشته و چه بسا چالش ها، تعارضات و تضادهایی را برای آنان بوجود آورد. 
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده


  چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟


  اخبار جعلی تهدیدی برای اعتماد عمومی


  10 ویژگی قدرتمند افراد موفق


  3 گام ضروری برای نوشتن یک سخنرانی برای مدیر عامل


  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید


  آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟


  8 چیزی که باید در خصوص استراتژِی محتوای بصری بدانید


  روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده