درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:43   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33088صفحه نخست » یکشنبه، 12 فروردین 1397 - 17:19
حکایت فروش اطلاعات کاربران توسط فیس بوک: تقصیر خودِ ماست!
دیرک کوشل، سردبیر مجله کامپیوتربیلد آلمان، پر فروش ترین مجله ی کامپیوتری اروپا - اطلاعات ۵۰ میلیون امریکایی مورد استفاده قرار گرفت تا تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ به شکل کاملا حساب شده و مطابق با نظر آن ها در صفحه شان نشان داده شود؛ و حالا تمام دنیا به تکاپو افتاده و خواستار وضع قوانین و مجازات های مناسب برای استفاده ی این چنینی از اطلاعات کاربران فیس بوک شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اطلاعات ۵۰ میلیون امریکایی مورد استفاده قرار گرفت تا تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ به شکل کاملا حساب شده و مطابق با نظر آن ها در صفحه شان نشان داده شود؛ و حالا تمام دنیا به تکاپو افتاده و خواستار وضع قوانین و مجازات های مناسب برای استفاده ی این چنینی از اطلاعات کاربران فیس بوک شده است.
 
 اگر از من سوال کنید، این موضوع بیشتر شبیه به یک شوخی ست! همه می دانند که فیس بوک از کجا پول در می آورد:
 از اطلاعاتی که این شبکه اجتماعی از شما، من، و دو میلیارد انسان دیگر و دوستان شان هر روز جمع آوری و ذخیره می کند. پس باید خوشحال باشیم که شرکت «کمبریج آنالیتیکا» «فقط» از اطلاعات ۵۰ میلیون انسان استفاده کرده است!
 
 نباید خودمان را گول بزنیم:
 بسیاری از رازهای کوچک و بزرگ ما مدت هاست که در جایی از دنیا و در سروری ذخیره شده است. حالا
فیس بوک باشد، یا گوگل و آمازون و مایکروسافت در نهایت اهمیتی ندارد. دیر یا زود تمام این اطلاعات در اختیار کسی قرار می گیرد که به نفع خودش از آن استفاده خواهد کرد.
 
 نتیجه ای که از این موضوع می گیریم چیست؟ از فیس بوک خارج شویم؟ اپ
واتساپ را پاک کنیم؟ به اینستاگرام سر نزنیم؟ من می گویم: نه!
 
 ما باید درک کنیم که در یک دنیای جدید، در یک دنیای دیجیتال زندگی می کنیم، که در آن اطلاعات یک کالاست. و همین طور هم خواهد ماند، گیرم فیس بوک را به چهارمیخ بکشیم. ما باید این آگاهی را به دست آوریم که «کلیک» های ما، وقتی در یک جا جمع می شوند، تصویری از ما به دست می دهند. باید بیاموزیم که هر فکری را در هر جای اینترنت با «کلیک» یا «لایک» ثبت «نکنیم».
 
 این کار بسیار موثر تر است از جست و جو برای یافتن کلید «همه چیز را پاک کن و فراموش کن» در شبکه های اجتماعی؛ کلیدی که وجود خارجی ندارد!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد