درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 23:16   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32582صفحه نخست » دوشنبه، 16 بهمن 1396 - 21:10
آیا اپل با قابلیت تشخیص چهره آیفون اکس، قصد ایجاد بانک اطلاعاتی از چهره میلیون ها انسان را دارد؟
اپل روزانه چهره میلیون ها انسان را اسکن می کند و این مساله سبب وحشت همه شده است. فن آوری Face ID جدید در آیفون X بسیاری را نگران کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اپل روزانه چهره میلیون ها انسان را اسکن می کند و این مساله سبب وحشت همه شده است. فن آوری Face ID جدید در آیفون X بسیاری را نگران کرده است. آنها معتقدند که شرکت به صورت مخفیانه در حال ایجاد پایگاه اطلاعاتی عظیم از چهره میلیون ها انسان می باشد.

Face ID چیست؟ این فناوری بیومتریک جدید که از اندازه گیری بسیار دقیق چهره شما استفاده می کند تا ثابت شود فردی که سعی در ورود به گوشی را دارد، مالک واقعی آن است. درست مانند اسکن اثر انگشت برای ورود به گوشی، Apple هم اکنون چهره شما را اسکن می کند.

 

فقط کافی است به تلفن نگاه کنید، اگر شما مالک تلفن باشید، به شما اجازه ورود به گوشی را می دهد. Face ID با استفاده از طیف وسیعی از فن آوری های شناخته شده تحت عنوان True Depth camera system، که در قسمت بالای صفحه گوشی کار گذاشته شده، کار می کند. وقتی برای باز کردن قفل گوشی تان اقدام می کنید، صورت شما را با استفاده از حسگرها و دوربین های مختلف اسکن می کند تا تشخیص بدهد آیا مالک تلفن هستید یا خیر.

اما علت نگرانی و وحشت مردم چیست؟
Face ID یا شناسه چهره، چهره شما را با جزئیات دقیق اسکن کرده و نمایه ریاضی از آن می سازد. اما این فن آوری می تواند ترسناک باشد، بخصوص با توجه به حجم اطلاعات شخصی که از ما به سرقت می رود. بنابراین باید مراقب اطلاعاتی باشیم که به شرکت اجازه جمع آوری آن را می دهیم.


از سوی دیگر، Apple همواره بر تعهد خود نسبت به حفظ حریم خصوصی تاکید کرده است و حتی از تاکیدات خود به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر استفاده کرده است. البته بدین معنا نیست که Apple هرگز حریم خصوصی کاربران خود را نقض نمی کند، بنابراین نیازی به مراقبت از حریم خصوصی مان وجود ندارد.
اما پاسخ این سوال که آیا اپل در حال ایجاد بانک اطلاعاتی از چهره ما می باشد، منفی است!


چرا؟ چون اطلاعات چهره شما هرگز از گوشی خارج نمی شود. بلکه در بخشی به نام Secure Enclave ذخیره می شود. این بخش غیرقابل دسترس ترین قسمت گوشی است.

 

شما می توانید به این قسمت به دید گاوصندوق عظیم زیرزمینی یک بانک بزرگ، نگاه کنید. تمام داده ها برای شناسه چهره، از جمله نمایه های ریاضی چهره شما رمزگذاری شده و محافظت می شوند. Apple حتی این اطلاعات را به iCloud  نیز اضافه نمی کند.


توجه داشته باشید که استفاده از قابلیت Face ID روی تلفن، اختیاری است و می توانید به جای آن، از کد رمز استفاده کنید.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد