درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 خرداد 1400 - 18:07   

اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است

  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد

  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


ادامه ادامه مطلب سه

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری
  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت
  اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران نمونه استان های کشور از سوی بانک رفاه کارگران
  مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی در بانک سینا ایجاد می شود
  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری
  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
  طرح آمایش و توسعه شبکه شعب بانک سینا در سال 1400 اجرا می شود
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32484صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 9 بهمن 1396 - 22:33
سخنگو باید سخنور باشد
کلامی به مناسبت برگزاری دوره اصول و فنون سخنوری در روابط عمومی از سوی موسسه کارگزار روابط عمومی - سخنرانی هم مثل سایر فنون و هنرها برای خود آداب و آیینی دارد که اگر به آنها توجه شود، هم برای سخنران و هم برای مستمعین، مفید و اثربخش خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معمولا از روابط عمومی یک مجموعه و سازمان به عنوان «سخنگو» یاد می شود و روابط عمومی باید زبان گویای اداره و سازمان باشد، برای ایفای این نقش دست اندرکاران روابط عمومی باید از فنون و آداب سخنوری برخوردار باشند و بتوانند در مقام پاسخگویی برآیند.

 

 روابط عمومی، نقش پل ارتباطی بین مدیران دستگاه با ارباب رجوع و کارکنان را برعهده دارد و باید برای ایفای نقش مثبت در این زمینه، بتواند منظور مدیر را به طور مختصر، مفید و به دور از ابهام منتقل کند.


از سویی دیگر باید این توانایی را داشته باشد که ضمن ارتباط با مخاطبان خود منطور و نظر ایشان را به مسولان سازمان منعکس نماید. مسئول روابط عمومی باید بیش از دیگران متوجه باشد که اگر منظور دیگران را به خوبی انتقال ندهد، تعامل سازمانی مطلوب بوجود نخواهد آمد، لذا هنر سخنوری و سخنگویی برای روابط عمومی یک نیاز مبرم است و باید در مجامع عمومی این نقش را به خوبی به انجام برساند.


گاهی دیده می شود افرادی پشت تربیون و یا میکروفن قرار می گیرند سخنرانی و سخنوری را با حرف زدن اشتباه می گیرند و سروته کلام شان معلوم نیست و بدون توجه به نیازهای مخاطبان و وضعیت مجلس از این شاخه به آن شاخه می پرند و اطلاعاتی را بیان می کنند که برای شنوندگان تکراری و یا غیرمفید است.

 

 این افراد معمولا تفاوت حرف زدن را با سخنرانی نمی دانند، زیرا هر شخصی می تواند حرف بزند و زیاد محدودیتی برایش نیست، چون حرف زدن معمولی کار روزانه ماست و زیاد بر پراکندگی و بی هدفی آن اشکالی وارد نمی شود، چون طرف خطاب ما، یک نفر و یا یک جمعیت اندک و صمیمی است و ممکن است با شوخی و خنده هم دنبال شود، ولی سخنرانی در جمع، مسئولیت های زیادی را متوجه شخص می کند و باید به این نکته واقف بود که عمر و وقت دیگران در سخنرانی ارزش دارد و نباید بدون هدف و مطالعه سخنرانی کرد.


سخنرانی هم مثل سایر فنون و هنرها برای خود آداب و آیینی دارد که اگر به آنها توجه شود، هم برای سخنران و هم برای مستمعین، مفید و اثربخش خواهد بود.
 

دیل کارنگی در کتاب «آئین سخنوری» می گوید: اگر می خواهید سخنان تان شنونده را منقلب کرده و تکان دهد سعی کنید در لابه لای حرف ها از جملات بزرگان استفاده کنید.

 

وی معتقد است برای اینکه تمامی تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک سخنران خوب به کار ببندید و به سرعت به این هدف دست یابید، رعایت چهار نکته ضروری است:
- با اراده‌ای قوی و خلل‌ناپذیر شروع کنید.
- دقیقا بدانید که می‌خواهید در مورد چه چیزی صحبت کنید.
- با اطمینان عمل کنید.
- تمرین! تمرین! تمرین! فراموش نشود.

منابع
۱- دیل کارنگی، آیین سخنوری، ترجمه حسین معارف وند ،انتشارات طلایه، ۱۳۸۸
۲ -کارگزار روابط عمومی www.iranpr.org
۳- دکتر بیژن باران http://bejanbaran.blogfa.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 روش برای معرفی یک شغل تجاری در اقلیم مدرن


  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  3 راه برای تقویت روابط عمومی کسب و کارها


  نشست اعضای هیئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران"


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


  تقدیر رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از روابط‌عمومی منطقه کرمان


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین کنفرانس ویدیویی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود