درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 مرداد 1401 - 19:09   

انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد

  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد

  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان تنکابن
  مدیر روابط‌عمومی ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی منصوب شد
  روابط عمومی و دیپلماسی
  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی
  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل
  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد
  آشنایی با روابط عمومی
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32444صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 7 بهمن 1396 - 01:20
تفکر خلاق . . . تعریف، مهارت ها و مثال هایی برای آن
حل مسئله خلاقانه یک کار کاملا نوآورانه است. فردی که بصورتی کاملا خلاقانه اقدام به حل مسئله می کند، بجای شناسایی و اجرای مناسب ترین راه حل ها، راهکارهای جدیدی خلق می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اغلب مردم خلاقیت را همانند رمان و نقاشی مرتبط با هنر می دانند. اینها در واقع همگی تلاشها و فعالیت هایی در حوزه خلاقیت هستند، اما همه متفکرین خلاق هنرمند نیستند. در واقع باید گفت مشاغل بسیاری هستند که نیازمند تفکر خلاق هستند، اما در عمل هیچ ارتباطی با حوزه‌های هنری ندارند. خلاقیت به زبان ساده عبارست از توانایی رسیدن به چیزی جدید. اگر قادر به رسیدن به چیز جدیدی باشید، نه تنها قادر به غنی کردن زندگی خود هستید، بلکه در هر زمینه ای که وارد شوید، دارای یک مزیت رقابتی هستید.


یعنی در واقع تنها نیاز به شناسایی خلاقیت خود هستید.


تفکر خلاق چیست؟
تفکر خلاق به معنای اندیشیدن به چیزهای جدید یا فکر کردن به شیوه های جدید است. در واقع فکر کردن ورای چارچوب های از پیش تعیین شده را می توان تفکر خلاق نامید. اغلب، خلاقیت در این معنا شامل چیزی می شود که از آن تحت عنوان تفکر موازی یا توانایی درک الگوهایی یاد می شود که قطعی نیستند. کاراگاه افسانه ای شرلوک هلمز در یک داستان خیلی معروف وقتی فهمید یک سگ ساکت که پارس نمی کند نشانه و سر نخ خیلی مهم در رابطه با یک جنایت را در خود نهفته دارد، در واقع از تفکر موازی استفاده کرده بود.


بعضی افراد بطور طبیعی و ذاتی خلاق از تر دیگران هستند، اما تفکر خلاق با تمرین و تکرار می‌تواند قوی و قوی تر شود. شما مثلا می توانید قدرت و توانایی تفکر خلاق را در خود با حل معما و چیستان، با آگاه شدن و رها کردن فرضیات خودتان و همچنین بازی کردن و پرداختن به هر موضوع غیر ساختارمند و سپس رها کردن و تمدد اعصاب تفکر خلاق را تمرین کنید. حتی رویا پردازی هم می تواند در این زمینه به شما کمک کند.


افراد خلاق می توانند روش های جدیدی برای انجام دادن وظایف و کارها، حل مسائل و روبرو شدن با چالش های مختلف طراحی کنند. آنها برای این کار روشی جدید و تازه و یا گاهی اوقات دیدگاهی غیر معمول را در رابطه با کار خود ارائه می کنند و به سازمان ها یا دپارتمان های مطبوع خود کمک می کنند تا در مسیری جدید حرکت کنند.


اینکه مثلا بسیاری از کارفرماها در جستجوی داوطلبینی با مهارت های تفکر خلاق برای جذب در مشاغل مختلف باشند، مسئله ای عجیب به نظر می رسد؟

تفکر خلاق و جستجو شغل
برخی شرح شغل ها خیلی ساده و روشن بیان می کنند که تفکر خلاق برای احراز یک موقعیت شغلی لازم و ضروری است. در آن صورت، شما به عنوان یک داوطلب احراز موقعیت شغلی باید در جلسه مصاحبه شغلی خود همراه با مثال ها و نمونه هایی برای اثبات توانایی خلاقیت خود ظاهر شوید، همچنان که بسیاری از مهارت های دیگر خود را در این جلسات اثبات می کنید.


با این وجود، تعدادی از کارفرماها، حتی اگر به این نکته در ظاهر اشاره نکنند، خواهان استخدام افرادی با توانایی تفکر خلاق هستند. در اینگونه موارد، باید به چگونگی کمک گرفتن از ماهیت خلاقیت گونه خود در گذشته بیاندیشید و اینکه چگونه این مهارت می تواند در شغلی که خواهان کسب آن هستید به عنوان یک نقطه قوت برای شما در نظر گرفته شود. در اینگونه موارد، حتی می توانید توانایی خلاقیت خود را در رزومه و درخواست شغل خود نیز نشان دهید یا شاید هم بخواهید در این رابطه از کلمات و عبارات دیگری استفاده کنید، مثلا نمونه کاری خلاقانه ارائه کنید.


مثال هایی از تفکر خلاق
فرصت های تفکر خلاق در محل کار تنوع بسیار زیادی دارند و شامل موارد مختلف کاملا هنری تا به شدت فنی و در عین حال الهام گرفته شده را شامل می شوند. به طور کلی هر چیزی که شامل یک لحظه ناب کشف کردن شوند، به نوعی نوعی خلاقیت را در بطن خود جای داده اند.


به لیست زیر توجه کنید و ببینید آیا چیزی هست که برای شما الهام بخش باشد. شاید خیلی بیش از تصور خود خلاق باشید.


خلاقیت هنری
عنوان شغلی شما برای در بر گرفتن یک عنصر هنری لزومان نباید شامل عنوان هنر یا هنرمند باشد. شاید مثلا شغل و وظیفه شما چینش و مرتب کردن قطعات برای نمایش و معرفی آنها باشد. اما اینکه شما این کار را چگونه اجرا کنید و چه بازده ای از خود نشان دهید، می تواند در واقع نشان دهنده ذات و ماهیت خلاقیت در شما باشد.


حل مسئله خلاقانه
حل مسئله خلاقانه یک کار کاملا نوآورانه است. فردی که بصورتی کاملا خلاقانه اقدام به حل مسئله می کند، بجای شناسایی و اجرای مناسب ترین راه حل ها، راهکارهای جدیدی خلق می کند. شما برای صرفه جویی در رابطه با استفاده از انرژی مغز باید از روش طوفان مغزی استفاده کنید، راه هایی جدید برای کم کردن هزینه ها در طی یک بحران بودجه بیابید و یک استراتژی دادخواهی برای دفاع از یک مراجعه کننده به خود توسعه دهید.


خلاقیت در علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات
برخی تصور می کنند علم و هنر دقیقا نقطه مقابل هنر و خلاقیت هستند؛ در واقع آنها مهندس و دانشمند نیستند. طراحی یک خط مونتاژ جدید بر پایه استفاده از ربات ها، نوشتن یک برنامه کامپیوتری جدید و نوآورانه و توسعه فرضیه قابل آزمون همگی کارهایی خلاقانه هستند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


  روابط عمومی و دیپلماسی


  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل


  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد