درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 02:23   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32370صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 27 دی 1396 - 16:15
واداشتن مردم به خرید بیشتر با تبلیغات تأثیرگذار بر فکر آنها
امروزه شمار هر چه بیشتری از دست اندرکاران تبلیغات در روندی مداوم با تلاش جهت نفوذ به ذهن ناخودآگاه مردم از طریق نیروی نامرئی خواندن فکر آنها، سبب می شوند مردم تصمیم بگیرند هرچه بیشتر خرید کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه شمار هر چه بیشتری از دست اندرکاران تبلیغات در روندی مداوم با تلاش جهت نفوذ به ذهن ناخودآگاه مردم از طریق نیروی نامرئی خواندن فکر آنها، سبب می شوند مردم تصمیم بگیرند هرچه بیشتر خرید کنند.

 

به عبارت دیگر شرکت های تولیدی با استفاده از ابزار ردگیری حرکت چشم ها و نقشه های کامپیوتری چهره از جمله جهت جلب رضایت و سنجش خوی مصرف کنندگان، ردگیری فعالیت های مغز آنها برای درک احساساتشان و با به دست آوردن اطلاعات درباره ایشان، بهره می برند.

 

این فنون نوین مشخص کرده اند که موتور محرکه تصمیم به خرید هم عوامل عقلانی و هم عوامل احساسی هستند. کمااینکه پژوهش در مورد عملکرد واکنشی نشان می دهد که مغز اطلاعات خود را از سطوح گوناگون می گیرد. به عبارت دیگر در این میان پیوندی موزون بین خودآگاه و ناخودآگاه وجود دارد.

البته به دست آوردن چنین نتایجی در مورد موفقیت آگهی های تجارتی، به صورت سنتی نیز از طریق نظرسنجی از مصرف کنندگان انجام می شود. اما این روش محدودیت های خود را هم دارد. کمااینکه جسیکا ازولی معاون بخش عملیات هوشمند بازار اداره بازاریابی دیجیتال ایزوبار خاطرنشان می کند: مسئله این نیست که مردم در این مورد چیزی نمی گویند، بلکه این می باشد که در واقع نمی توانند بگویند، سبب تصمیم شان چیست.

الیسا موزز رئیس اجرایی دانش رفتاری کسب و کار موسسه نظرسنجی ایپسوس رید نیر، می گوید: فنون نوین به ما این توانایی را می دهند که احساسات گوناگونی را بسنجیم. همچنین برخی از احساساتی را به تصویر بکشیم که لحظه به لحظه ایجاد می شوند. زیرا مردم نمی توانند ابتدا به ساکن بگویند، چه چیزی سبب آزردگی خاطر و یا برعکس به هیجان آمدنشان می شود. اما ما می توانیم، با توجه به رمزهای چهره آنها اینگونه احساسات را درک کنیم.

فنون نوین مورد اشاره همچنین می توانند به ردگیری این مسئله کمک کنند که آیا تولیدکنندگان پیشگامی خود بر رقبا را حفظ می نمایند؟ آیا چگونگی تبلیغات بر تصمیم مصرف کنندگان در مورد انتخاب کالاها تأثیر دارند؟ مثلا در هنگام تبلیغ برای یک دارو، تأکید بر عوارض حساسیت مهم ترند، یا آسودگی از درد به سبب درمان با آنها؟

از دیگر سو این فنون در سایر حوزه ها از جمله خرده فروشی نیز به کار گرفته می شوند که دارند جلب مشتری از طریق خرید آن-لاین را تجربه می کنند. البته به کارگیری برخی از اینگونه فوت و فن ها از دهه 1970 آغاز شد اما به موازاتی که در مورد آنها پیشرفت های بیشتری حاصل گردید، استفاده از آنها نیز گسترده تر شد. کمااینکه در حال حاضر برای ردگیری حرکت چشم ها از عینک های با فناوری پیشرفته دارای دوربین استفاده می شود، که چگونگی مشاهده چیزی در تلویزیون و فروشگاه را به ثبت می رسانند.

 

همچنین میزان توقف چشم بر روی یک نشانه یا شیئی خاص را می خوانند. در عین حال می توان این فن را با روش های دیگر ترکیب کرد و نتایج بهتر و دقیق تری به دست آورد. نتایجی که می شود با استفاده از اطلاعات آنها دریافت، که چشمان فرد روی چه نشانه یا شیئی خاصی بیشتر درنگ می کند، و یا  ثابت می ماند.

البته آزمایش های دیگری هم که روابط بین ناخودآگاه از یک سو و کالاها یا نیازهای خریدنی از دیگر سو را روشن می کنند، دارند بیشتر محبوب و رایج می شوند. مثلا شرکت جانسون و جانسون در مورد مسکن تایلانول و سایر داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک خود، از هزاران تن از مشتریان اش آزمایش هایی به عمل آورده است.

 

آزمایش هایی که پیوند بین تأثیر تصاویر و یا کلمات، با درک ضمنی برخی از احساسات خاص را نشان داده اند. اریک دولان دستیار مدیرراهبردهای داخلی این شرکت در این باره خاطرنشان می کند: واکنش به این آزمایش ها می توانند به یافتن پاسخ این پرسش کمک کنند که آیا ما می خواهیم این فضاهای احساسی را از اعماق مغز خارج کرده و مجددا به کار بگیریم؟ یا اینکه درمورد چگونگی انجام بازاریابی و ارسال پیام های متفاوت بازاندیشی نماییم؟

البته جانسون و جانسون تنها شرکتی نیست که از این آزمایش ها بهره می برد. کمااینکه برای نمونه می توان، به تیویتی هلث اشاره کرد. شرکتی که با بهره گیری از بسیاری از این آزمایش ها برای کفش های ورزشی خود که جهت استفاده فعالیت های بدنی شهروندان ارشد تولید می کند، به راهبرد بازاریابی اش بهبود بخشید. این کار از طریق به خدمت گرفتن اداره بازاریابی دیجیتال ایزوبار و جهت کسب اطلاعات ناشی از تأثیرگذاری روانی بر مصرف کنندگان بالقوه صورت گرفت. در کندوکاو این اداره بیش از هزار شهروند ارشد به سرعت تصاویر و کلمات ارائه شده در مورد فعالیت های بدنی را از نظر گذراندند.

 

 انتخاب برخی از این تصاویر و کلمات از سوی آنها نشان داد، که این گروه سنی برای فعالیت های مورد اشاره بیشترین ارزش را قائلند. چراکه با انجام آنها احساس توانمندی و نیرومندی برای تحرک می کنند. این یافته از آن رو برای شرکت تیویتی هلث اهمیت داشت، که پویش بازاریابی بالقوه خود را سبک و سنگین کرد. پویشی که در آن از جمله تصاویری مانند پدربزرگی نشان داده می شدند که می تواند در هنگام فعالیت های بدنی تعادل خود را به خوبی حفظ کند. این سبک و سنگین کردن از جمله آشکار ساخت، اینگونه تصاویر بیش از برنامه های دیگر در جذب مصرف کنندگان بالقوه – و در این مورد خاص شهروندان ارشد- تأثیرگذار است.

 

منبع:
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد