درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 00:38   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32084صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 28 آذر 1396 - 08:23
بفرمایید روابط عمومی
تهیه و تنظیم: مهدی باقریان - روابط عمومی یکی از مصادیق توسعه یافتگی در هر جامعه است که اگر به درستی و با اجرای اصول حرفه ای و تخصصی بکار برده شود موجبات رشد و توسعه جامعه را تسهیل کرده و نقش اثر گذار خود را نمایان می سازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-علم ارتباطات و روابط عمومی از جمله علومی است که گرچه قریب به نیم قرن در کشور ما ظهور و بروز نموده اما آنچنان که باید و شاید بعنوان یک شاخه از علوم انسانی، قدرت اثرگذاری آن در توسعه جامعه، جدی گرفته نشده است.


باور بر میزان تاثیرگذاری این علم، جای خود را درمیان مردم جامعه علی الخصوص حتی میان کسانی که از این علم و حرفه منفعت می برند و یا متصدی و مجری آن هستند باز نکرده است.


در حقیقت روابط عمومی یکی از مصادیق توسعه یافتگی در هر جامعه است که اگر به درستی و با اجرای اصول حرفه ای و تخصصی بکار برده شود موجبات رشد و توسعه جامعه را تسهیل کرده و نقش اثر گذار خود را نمایان می سازد.
ابوالفضل زاهدی پور مدیر مسئول نشریه هفته نامه نواندیش

 

روابط عمومی در دنیای ارتباطات امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده و به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی مطرح است.
ابوذر حلوایی‌پور مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنعتی

 

امروز روابط عمومی و ارتباطات به عنوان حلقه‌ای مهم از نظام ارتباطی، به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده و بر بسیاری از مناسبات اجتماعی و از جمله راهبری و مدیریت افکار عمومی تاثیر گذارده است.
 جاسم جادری استاندار هرمزگان
 

اخلاق حرفه ای
روابط عمومی یک ویژگی اخلاقی است که تلاش در جهت تعمیم آن در جامعه می تواند بر نشاط اجتماعی و موفقیت های جمعی بیافزاید.
محمد صدیقی نیا سرپرست مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان سمنان

 

روابط عمومی ها باید برای موفقیت سازمان این اصول اخلاقی را سرلوحه امور خود بدانند و احساس‌ مسئولیت‌ نسبت‌ به‌ جامعه‌ و منافع‌ همگان‌ داشته‌ باشد.
دکتر عباس زراعت رییس دانشگاه کاشان
 

نیروی انسانی

معمولا در یک روابط عمومی ایده آل روسا و کارکنان بر اساس تحصیلات و تجربیات مرتبط و همچنین نظام شایسته سالاری انتخاب می شوند.
حمید نجف

 

نیروها و افراد متخصص و کارشناس در این بخش بکار گرفته نمی شوند و این بخش، بیشتر حکم حیاط خلوت مدیران و جایی برای بکارگیری نیرو های حاشیه ای و غیر حرفه ای و یا نورچشمی را دارد!


به همین جهت، تنها بخشی که می تواند توانایی اداره و کمک به پیشبرد سیاست های اداره یا شرکت را ارتقا دهد و در ارتباط بین آن دستگاه با جامعه و یا ارتباط با سایر دستگاه ها، بیشترین همگرایی و انتقال اطلاعات و تحلیل صحیح از وضعیت خود، در جهت حرکت رو به جلو را ایفا نماید.


متاسفانه به دنده عقب یک رول تبدیل شده که به جهت عدم استفاده کارشناسانه از ظرفیت خود، در جهت معکوس و حرکت دستگاه رو به عقب و یا حداکثر در شرایط خنثی عمل می نماید.


بعضا روابط عمومی ها هستند که در زیر چتر حمایتی و نظارتی مستقیم رئیس بوده و تنها به تریبونی از تجلیل و تکریم مدیر تبدیل شده و نقشی جز تبلیغ و به اصطلاح تو بوق کردن مدیر را ایفا نمی نمایند.


واقعیت این است که روابط عمومی ها، مکان هدایت و حرکت در مسیر توسعه را به خوبی می توانند ایفا نمایند به شرط آنکه از علم خود به درستی و در جای خود استفاده نمایند.


بکارگیری افراد متخصص و کارشناس و حرفه ای در این بخش یکی از معیارهای اقدام صحیح و درست آن می باشد.
ابوالفضل زاهدی پور مدیر مسئول نشریه هفته نامه نواندیش

 

مسئولین روابط عمومی که به دانش روز مجهز بوده و از حداقل آگاهی های تخصصی حوزه فعالیت خود بهره مند هستند بهتر می توانند در میان هم صنفان و مدیران حوزه عملکرد خود حرفی برای گفتن داشته و به تبع آن خواسته های کلان و تخصصی ارائه نمایند و خواستار وصول به آنها هم باشندکه خوشبختانه این مهم در سال های اخیر با روی آوردن اکثریت قاطع روابط عمومی ها به تحصیلات عالیه علی الخصوص در حوزه ارتباطات و مدیریت رسانه در حال تامین است و می توان امیدوار بود با داشتن مدیران روابط عمومی تحصیلکرده و مطلع در سال های آتی دیگر دغدغه نشست ها و جلسات تخصصی و سازمانی روابط عمومی ها وصول به حداقل امکانات و باور پذیرشدن نیازهای شان از سوی مدیران سازمان ها نباشد.
سمیرا قیاسی

 

نیروهای روابط عمومی هم باید از ویژگی‌های متناسب با کار برخوردار باشند و هم باید به لحاظ تخصص در ابعاد مختلف سرآمد باشند.
کار روابط عمومی‌ها اثرگذاری بالایی در جامعه،‌ دستگاه متبوعه و رسانه‌ها دارد تا حدی که هم می‌تواند در جامعه نشاط و انگیزه ایجاد کند و هم یأس و ناامیدی را رقم بزند بنابراین نیروی شاغل در روابط عمومی باید کار در روابط عمومی را یک کار علمی بداند و ابعاد مختلف فعالیت در این زمینه را مدنظر قرار دهد.
سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد
 

حقوق شهروندی
روابط عمومی ها می توانند با عملکرد مناسب مردم را به حقوق شهروندی خود آگاه و زمینه را برای حل مسائل و مطالبات مناسب کنند.


جریان آزاد اطلاعات
روابط عمومی ها در فرآیند دسترسی مدیران به افکار عمومی و جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات، تحقق اصل پرسشگری و پاسخگویی و بسط فرهنگ نظارت مردم بر عملکرد دولتمردان و نهادهای اجرایی، مسئولیتی خطیر دارد.
اصغر آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان

 

شریان حیاتی یک دستگاه
مدیران امروزه نتوانسته اند از ظرفیت های بسیار زیاد و بالفعل روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف و انعکاس عملکرد خود به مخاطبان بهره ببرند لذا ما معتقدیم که روابط عمومی شریان حیاتی یک دستگاه محسوب می شود.

 

افزایش آگاهی های آحاد جامعه

جایگاه و نقش یک روابط عمومی کار آمد در توسعه هر سازمان به اهداف و شرح وظایف خاص آن سازمان بستگی دارد. روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارد.

 

ویژگی های مدیران روابط عمومی

امروز حتی به جایگاه روابط عمومی توجه نمی شود و خیلی از مدیران، مسئولان روابط عمومی ها را تخصصی انتخاب نمی کنند بلکه انتخاب ها سلیقه ای شده است.
پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه شناسی علوم ارتباطات ایران


مسئولان روابط عمومی دستگاه ها و سازمان ها باید مدیر را نسبت به همه امور لازم به روز و آگاه کند و در این صورت آن سازمان دارای سلامت است؛ در اداراتی که چندین پست دیگر به روابط عمومی ها محول می شود باید از نیروهای قوی و کارآمد در این حوزه استفاده شود.
نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه

 

سرعت و سهولت در اطلاع‌رسانی و دریافت بازخورد، صداقت در پیام‌های ارسال شده، توجه به عموم مخاطبان، ایجاد ارتباط تعاملی مستمر با آنان، تصویرسازی مناسب از سازمان در بین مخاطبان و ایده‌پردازی و خلاقیت از مهمترین ویژگی‌های مدیریت مطلوب در این عرصه می‌باشد.
ابوذر حلوایی‌پور مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنعتی
 

حقیقت آن است که مدیران روابط عمومی ها عامل ایجاد رابطه یی دوسویه میان مدیران بالادستی در رأس هرم دستگاه ها و مردم هستند و علاوه بر بیان فعالیت دستگاه مطبوع خود بازخوردها، توقعات و دیدگاه های مردم پیرامون آن دستگاه را نیز باید در قالب تدویت بولتن و نمودار به مدیر بالادستی خود ابلاغ و منعکس کنند.
حسین حیدریان رئیس شورای اسلامی شهر کاشان

 

در عصر امروز، مدیر روابط عمومی باید دارای ایده نو، تفکر درست و اندیشه علمی باشد و از سطح انجام وظیفه اداری و فعالیت‌های روزمره خارج شده و خلاقیت و نو آوری از خود بروز دهد.
علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
 

مهارت، سوابق تجربی، قدرت بیان، قلم توانا، سخن وری، احساس تعهد نسبت به سازمان یا اداره، عشق وعلاقه به این حرفه و از همه مهم تر وقت گذاشتن از ویژگی‌های مهم مسئول روابط عمومی است و هنگامی یک مدیر روابط عمومی این ویژگی‌ها را داشته باشد و در این مسیر حرکت کند؛ به نظر من در کارش موفق خواهد بود.
جواد جمالی شهردار زرین شهر


آموزش

روابط عمومی ها باید توانمندی و قابلیت خود در هر مجموعه را اثبات کنند و در این راستا نیاز است آموزش کارکنان روابط عمومی مورد توجه ویژه قرار گیرد .
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان

 

تغییر نگرش

بازسازی دیدگاه مدیران و روسای سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به روابط عمومی امری است که باید رخ دهد. ضعف عمده این حوزه، عدم نگاه تخصصی و علمی مسئولان به روابط عمومی در سیستم است. گاهی مدیران ارشد دستگاه‌ها به‌دلیل بی توجهی به مقوله روابط عمومی نه تنها خود را مقید به مشورت با این واحد نمی بینند بلکه در بسیاری از مواقع برنامه ها و خواسته های خود را به صورت دستوری بر روابط عمومی تحمیل می کنند.


همه موفقیت یک روابط عمومی در تحقق وظایف مهم و خلاق خود، مشروط به همکاری همه جانبه مدیر یا مدیران سازمان با روابط عمومی است. در واقع شناخت مدیر از نقش و کارکرد و اهمیت روابط عمومی در چگونگی عملکرد آن بسیار موثر است. به نظر می رسد که در حال حاضر ارتباط بین مدیریت و روابط عمومی ارتباط کامل و صحیحی نیست. این وضع نتیجه عقب بودن دانش مدیریت در ایران است.


مدیر یک سازمان هم باید به نقش روابط عمومی باور و اعتقاد داشته باشد و هم وسایل و ابزارهای کافی ( نیروی انسانی و تجیهزات مورد نیاز برای انجام وظایف ) در اختیار او بگذارند. اگر این اعتقاد و این ضروریات وجود نداشته باشد روابط عمومی فقط یک نام است. بدترین مدیران کسانی هستند که به ارتباطات مردمی و داشتن یک روابط عمومی پاسخگو، اعتقادی ندارند که بهتر است جای خود را به کسانی بدهند که دارای مهارت ارتباطات با مردم هستند.مردم می توانند کمبود اعتبارات یک دستگاه را درک کنند و حتی به لحاظ مالی مشارکت کنند اما ابهام را در ارائه اطلاعات از سازمان ها تحمل نمی کنند.
علی رضا قشقائی


نهاد روابط عمومی برای اثر گذاری و ایفای نقش مؤثرتر نیازمند تغییر نگرش متناسب با نیازهای زمانه است و پذیرش مسئولیت در آن باید توأم با دلبستگی و عشق باشد که با همراهی عقل و اندیشه و برنامه ریزی و پیگیری به بار بنشیند.


نگرش بنیادی و ریشه ای در روابط عمومی بسیار مهم است و هدف‌های آینده در هر مقطع زمانی، باید از پیش ترسیم شود زیرا نگاهی که در روزمرگی اسیر شود گرفتار انجماد و ایستایی خواهد بود.


عدم نگاه صحیح به روابط عمومی، یعنی نادیده گرفتن حجم وسیعی از مخاطبان و اهمیت ندادن به پاسخگویی و همچنین عدم اعتقاد به کار گروهی و مشارکتی می باشد.


با نگاه صحیح به روابط عمومی ها می توان ارزش آفرینی، انسجام فرهنگی، هویت فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ سازمانی را در نهادها و دستگاه ها فراهم نمود.
اصغر آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان
 

محتوا
تولید محتوای مناسب توسط روابط عمومی فرمانداری ها جدی گرفته شود .
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان

 

فن آوری

امروزه روابط عمومی های نوین در سازمان های دولتی فعالیت های سنتی را با استفاده از ابزار نوین اطلاعاتی انجام می دهند اگر چه پیشرفت تکنولوژی به فعالیت های این نهاد سرعت بخشیده ولی تاثیری در نحوه اطلاع رسانی و به روز رسانی آن نداشته است.امروزه جایگاه و شرایط جامعه تغییر کرده و مردم در کنار خرید محصولات و خدمات از سازمان ها خواهان کسب اطلاعات نیز هستند و برای اینکه سازمان ها بتوانند در جامعه حضور فعال داشته باشند باید از روابط عمومی های کارآمد و به‌روز بهره مند باشند.

 

در سازمان های غیر دولتی روابط عمومی از کارایی و موقعیت بهتری برخوردار است و علت این امر این است که در چنین مجموعه هایی به روابط عمومی اهمیت ویژه ای قائل هستند آنان جهت مشتری یابی و یافتن بازار کار بهتر و گسترده تر و نیز ارتباط موثر با مخاطبان در جستجوی برتری ، خلاقیت ،نوآوری و کار آفرینی هستند و کارشناسان ورزیده و مبتکر روابط عمومی را بکار می گیرند تا از این فرصت به سود رشد مجموعه خود استفاده نمایند در غیر این‌صورت در محیط خارج و در رویارویی با رقبا و جذب مشتری از قافله بازمی مانند موسسات غیر دولتی بر خلاف سازمان‌های دولتی بیشتر به بازخورد کار می اندیشند و چالش ها و فرصت ها را مد نظر قرار می دهند تا گرایش های سیاسی و عقیدتی.

حمید حسین زاده

 

فراگیری توسعه فن آوری در دنیای امروز به نحوی است که در کم‌ترین زمان ممکن دسترسی همگانی به آن فراهم می‌شود، لذا وظیفه اصلی ما این است که تاخیری در هماهنگ‌سازی با فن آوری نداشته باشیم، آن را به درستی فرا بگیریم و خود را برای کار با آن مهیا سازیم.

علی مصریان مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو


با توجه به اهمیت شبکه های اجتماعی؛ باید روابط عمومی ها به حوزه فضای مجازی، توجه ویژه ای داشته باشند و از این فضا بیشتر استفاده کنند.
‌مهندس خسروی
 

گسترش فرهنگ دینی و ارزش‌های انقلابی

درعصر پیامبر، پیام ها در قالب های مختلف به مردم می رسید. خود پیامبر هم اطلاع رسانی می کردند. همچنین شاعران با سرودن شعر نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی داشتند. چرا که به شعر خیلی توجه می شد.
هوشمند صفائی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان

 

تقویت روابط عمومی، باعث گسترش فرهنگ دینی و ارزش‌های انقلابی می‌شود. امروزه روابط عمومی با استفاده به جا و به موقع از ابزار خبر می‌تواند، گام‌های ما را در رسانیدن به اهداف عالیه انقلاب تسریع بخشد، لذا باید از فناوری‌ها و وسایل ارتباط جمعی در گسترش معارف دینی به بهترین نحو ممکن استفاده شود. در این بین روابط عمومی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای دارد، چراکه با انعکاس به جا و صحیح باعث ترغیب مردم و امیدواری آنها می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید برازش، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

 

حوزه روابط عمومی ها از منظر یک حکومت دینی و مردم سالاری دینی قدری متفاوت‌تر و از جایگاه والاتری برخوردار است، چرا که از نظر مردم‌سالاری دینی مردم در ارتباط با سازمان ها مشتری نیستند، رقیب نیستند، طرف معامله هم نیستند بلکه مردم صاحب و مالک و متولی اصلی هستند و به عنوان سرمایه های اجتماعی سیستم ها نقش آفرینی می کنند و روابط عمومی ها محور و ستون حفظ این سرمایه های اجتماعی هستند.
اصغر آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان

 

مهمترین وظایف روابط عمومی انتقال خوب و کامل نگاه و ارزش‌های دینی و سیاست‌گذاری تدوین شده در شورای فرهنگ عمومی و همه بخش های یک سازمان است.
حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان


 اقتصاد مقاومتی

نقش روابط عمومی در قرار دادن و اجرایی کردن فعالیت های دانشگاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور مهم و حیاتی بوده که لازم است مسئولان توجه ویژه ای به این مسئله مهم داشته باشند.
مهدی باقری دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان

 

تزریق شادی و امید
روابط عمومی‌ ها با چهره‌ای خندان، مضطرب‌ترین افراد سازمان محسوب می‌شوند که این اضطراب ریشه در مسئولیت ویژه و حساس آنها دارد و این امر به سلامت آنان آسیب می‌زند، پس مشکلی ندارد که اگر آن را در رده‌بندی مشاغل سخت و زیان آور قرار دهیم.
میثم میلادی گرجی روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران

 

روبط عمومی‌ها با انتشار اخبار دستگاه‌های مربوطه و تحولات مثبت در آن دستگاه می‌توانند جایگاه امید را ارتقاء بخشند و امید آفرینی کنند.
هادی طالبی مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان


خلاقیت و نوآوری

روابط عمومی‌ها کانال خلاقیت و پویایی هر سازمان هستند.
مهدی رجبی سروستانی مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان

 

نقش روابط عمومی در اقتصاد
فرآینــد همگرایــی و جهانی شــدن در عرصه هــای فرهنگی، سیاســی و بالاخص اقتصادی و در کنار آن همه گیری و شــیوع تفکــر «بــازار آزاد» در اقتصاد و اطلاعات و لزوم تسهیل شرایط برای حذف انحصارها و جایگزینی عامل «رقابت» فصل نوینی را در بسیاری از فعالیتهای اجتماعی از جمله در «روابط عمومی» ها رقم زده است.


تفکر «دســت های پنهان بازار» خود به خود به حذف دخالت های دولت در بســیاری از شئونات زندگی بشر امروزی از جمله در امر بازار، اقتصاد و تجارت منجر شــده است. در شــرایطی که عرصه هــای زندگی اجتماعی بشــر بیش از پیش، متاثر از ساز و کارهای اقتصاد کلاسیک و نوعی سرمایه داری مبتنی بر فعالیت آزادانه بخش خصوصی اســت، هر روز حجــم بدنه دولت هــا نحیفتر و کوچکتر می شــود و این امر لزوم بازتعریف بسیاری از مشاغل ســابقا دولتی انحصاری از جمله روابط عمومی ها را به وضوح نشــان می دهد.


در سیســتم جدید آمــوزش روابط عمومی لازم اســت، دیگر به تبلیغات، به عنوان ابزار فریب و دروغ برای تغییــر نگرش مخاطب نگریسته نشود و از آن به مثابه ابزار پویایی اقتصــادی و در نهایت عامل مهم در کاهش قیمت تمام شده، افزایش کیفیت محصولات و خدمــات و عامل جلب رضایــت مردم و مشتریان یاد شود./ سمیرا قیاسی
 




 






 



 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد