درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 20:17   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31972صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 22 آذر 1396 - 12:36
چالش نوآوری در تولید محتوای روابط عمومی اینترنتی
نویسنده: عادل میرشاهی (دانشجوی دکترای مدیریت کسب و کار دانشگاه تهران) - محتواهای خلاقانه، تبلیغات خلاقانه و نوآوری در بخش های مختلف تبدیل به ارزش شده اند و حتی در دستگاه های دولتی که تا پیش از این همچون فسیلی ایستاده در مسیر تغییر بودند، امروز تا مرزی که برایشان امکان داشته باشد دست به تغییر زده اند و جاییکه نتوانسته اند از برون سپاری استفاده می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نوآوری یکی از ارکان هر بخش سازمان شده است. سازمانی که نتواند خلاقیت های نیروی انسانی خود را در جهت نوآوری به کار گیرد در هر زمینه ای محکوم به شکست خواهد بود.


در سال های اخیر بحث تحقیق و توسعه، به جزئی لاینفک از بخش فنی هر سازمان تبدیل شده است. گروه هایی که در اتاق های فکر برای اجرای جلسه بارش فکری گردهم می آیند، روز به روز در حال افزایش است. در واقع شرایط سازمان ها به سمتی پیش می رود که عنصر تغییر به صورت لایتغیر دنبال می شود.


در چنین شرایطی در روابط عمومی ها نیز شاهد نیاز به نوآوری هستیم. محتواهای خلاقانه، تبلیغات خلاقانه و نوآوری در بخش های مختلف تبدیل به ارزش شده اند و حتی در دستگاه های دولتی که تا پیش از این همچون فسیلی ایستاده در مسیر تغییر بودند، امروز تا مرزی که برایشان امکان داشته باشد دست به تغییر زده اند و جاییکه نتوانسته اند از برون سپاری استفاده می کنند.


به ویژه در فضای تولید محتوا، مراجعه به سایت های سازمانی نشان از تولید محتواهای خلاقانه در برخی سازمان ها دارد. اما چالشی جدی در برابر این نوع تولید محتوا در فضای اینترنت وجود دارد که سعی می شود در کوتاه بیان به آن پرداخته شود.


وقتی مخاطبان ما در اینترنت به دنبال مان می گردند، تنها ابزارشان کلمات کلیدی است. آنها یک کلمه کلیدی را متناسب به کسب و کارمان انتخاب می کنند و آن را در یکی از موتورهای جستجو می یابند. بنابراین روابط عمومی به منظور مدیریت پدیداری در فضای وب بایستی از موتورهای جستجوگر و شیوه کار آنها آگاه باشند. در این خلال ما یاد می گیریم که بر خلاف عنصر تغییر و خلاقیت و نوآوری، موتورهای جستجو اساسا با این مقولات ناآشنا هستند.


موتورهای جستجو از ابزاری به نام کراولر و یک الگوریتم بهره می گیرند. کراولر پس از بررسی کل سایت، بر اساس الگوریتم از محتوای سایت فهرست برداری می کند و با همان الگوریتم نهایتا اعلام می کند که موضوع سایت چیست؟ این الگوریتم ها برای موتورهای جستجوی متفاوت مختلف اند و برای آگاهی از آنها باید از علمی به نام سئو پی آر بهره گرفت.


در این علم با اصولی در تولید محتوا روبرو هستیم که علاوه بر توجه به مسائل فنی به تولید محتوا برای مخاطب فکر می کند. اما حتی با همه این تفاسیر، تولید محتوا در فضای وب با چالش عدم موفقیت محتوای خلاقانه روبروست.


اما این سوال که چرا خلاقیت در فضای وب محکوم به زوال است؟ تیترها، لیدها و متون به سوالی پاسخ می دهند که در بسیاری از موارد آن سوال موضوع بحثی است که ما به آن می پردازیم. اما آیا خود آن سوال در متن ما وجود دارد یا اینکه ما با بیانی دیگر به موضوع پرداخته ایم؟


تصور کنید، می خواهید در مورد بهار بنویسید. شما برای این متن قطعا به یک تیتر نیاز دارید. تیتری که می گوید: «در باب آغازی بر جاودانگی طبیعت» می تواند تیتری خلاقانه برای این موضوع باشد. این تیتر آن ویژگی های خیال انگیزی را دارد و آغاز و طبیعت برای هر خواننده ای نشان از بهار است. اما سوال اینکه آیا الگوریتم موتور جستجو نیز این را درک می کند؟


فرض کنید به شما لیستی از یک سری تیتر داده اند که در باب بهار نوشته شده اند. در این میان شما می خواهید مرتبط ترین تیتر در باب بهار را انتخاب کنید. مثلا اگر قرار باشد بین «بهار چیست؟، در باب آغازی بر جاودانگی طبیعت، خداحافظ زمستان، بیداری طبیعت» یکی را به عنوان مرتبط ترین متن در مورد بهار انتخاب کنید، کدام متن را انتخاب می کردید؟ فکر کنید یک ربات هستید.


قطعا «بهار چیست؟» بهترین متنی خواهد بود که به عنوان متن مرتبط انتخاب می شود. این نوع انتخاب رویکردی را در روابط عمومی ایجاد می کند. که اساسا در آن جایی برای خلاقیت نمی ماند. چراکه اگر خلاق باشید، دیده نمی شوید.


موتور جستجو متن های خلاق را مانند متونی می بیند که به سوالی مبهم جواب می دهند. بنابراین عملا این متون هیچ گاه دیده نمی شوند. حال این سوال مطرح می شود که چقدر در تولید محتوا خلاقیت داریم؟


پاسخ به این سوال هرچه مثبت تر باشد، نتیجه ای که از تولید محتوایمان می گیریم منفی تر است. بنابراین روابط عمومی اینترنتی حداقل در شرایط فعلی نمی تواند به تولید محتوای خلاق بله بگوید. در واقع تا زمانی که موتورهای جستجوی ما به اندازه کافی قوی نشده باشند که بتوانند عملا وب معنایی را محقق کنند، ما با چالش های جدی در این خصوص روبرو هستیم.


البته در سال های اخیر، تغییرات در الگوریتم گوگل مرتبا فضاها را تغییر می دهد و گوگل هوشمند امروز برای هر کلمه ای معادل هایی برای جستجو ارائه می دهد که نشان از درک کلمات کلیدی مشابه است، اما این کلمات مشابه، برای زبان فارسی هنوز به اندازه کافی پخته نشده اند و همچنان ما نیازمند به تولید متون کلیشه ای هستیم. در نهایت نسخه روابط عمومی اینترنتی برای ما این است که اگر سایت تا اندازه ای شناخته شده باشد، می توانید شجاعانه تر تولید محتوای خلاقانه را انجام دهید، اما قطعا در شروع، باید صرفا کلیشه ها را مورد توجه قرار دهیم تا جاییکه نرم افزارها، کلمات کلیدی اصلی شما را شناسایی کنند. بعد از آن با قدری تسامح می توانید خلاقیت به خرج دهید، اما بهتر است در این امر افراط نکنید.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد