درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:44   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31830صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 18 آذر 1396 - 07:54
خلاقیت و نوآوری در بانکداری ایرانی؛ موانع و فرصت‌ها
حمید رضا عظیمی مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر - نوآوریها و خلاقیت بیشماری که در کشورهای دیگر هر روز اخبار و گزارشهای آنها را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک می‌شنویم، بخوبی نشان‌می‌دهد این مسیر، حد و مرز مشخصی ندارد و می‌توان سالها در آن حرکت کرد و خدمات متنوع و جدیدی ارائه داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- افزایش آگاهی‌های عمومی، سرعت و سهولت گردش اطلاعات و هوشیاری رگولاتورها، طی چند دهه اخیر رقابت در کسب و کار را در حوزه‌های مختلف به شدت پیچیده و حتی دشوار کرده ‌است.


شرکتها و بنگاههای اقتصادی برای ادامه فعالیت و بقا نیازمند ابزارهایی بیشتر از برنامه‌ریزی، تبلیغات و حتی مدیران و نیروی‌انسانی متخصص هستند؛ موفقیت در دنیای تجارت امروز به خلاقیت و نوآوری نیاز دارد تا با استفاده از این دو، بنگاهها بتوانند سهم بیشتری از بازارها بدست‌آورند و بقای خود را تضمین کنند.


در چنین شرایطی نگاه و تعریف درست از نوآوری و خلاقیت که گام نخست آن، توجه به تفاوتهای این دو مفهوم است، از جمله اولویتهای هر بنگاه اقتصادی است. مدیران باید بدانند که خلاقیت، پیدایی و تولید یک اندیشه و فکر جدید است و نوآوری عملی‌ساختن آن اندیشه و فکر جدید.


نوآوری به معنی بکارگیری تفکرات جدید ناشی از خلاقیت است که در یک سازمان می‌تواند بصورت یک کالای جدید، خدمت یا راه حل جدید انجام کارها باشد.


با توجه به این تفاوتها می‌توان به بررسی این موضوع پرداخت که خلاقیت و نوآوری در حوزه بانکداری ایران امکان و زمینه بروز و ظهور دارند و اگر تاکنون نشانه‌های بارزی از آنها ندیده‌ایم، علت چه بوده‌است؟


شبکه بانکی در ایران و به تبع آن خدمات بانکی در مقایسه با نظام بانکداری مرسوم در دنیا، تفاوتهای عمده‌ای دارد که برخاسته از اصول بنیادین حاکم بر نظام اقتصادی اسلامی است. این اصول که تبلور آن را می‌توان در قانون بانکداری بدون ربا مشاهده‌ کرد، مفهوم بانک، ارائه خدمات بانکی و رابطه میان ذینفعان بانک را با یکدیگر و بانک متأثر کرده ‌است بگونه‌ای که بیراه نیست اگر آنچه در ایران به عنوان نظام بانکی وجود دارد، متفاوت از نظام بانکداری جهانی بدانیم.


گذشته از این تفاوتها اما رویه‌هایی طی حدود چهار دهه گذشته در شبکه بانکی کشورمان مرسوم شده که نباید همه آنها را معلول تفاوتهای نظام بانکداری بدون ربا با نظام بانکداری کلاسیک دانست گرچه این تفاوتها به اعتبار فاصله‌ای که میان بانکهای ایرانی و دیگر کشورهای جهان ایجاد کرده‌اند در تأخیر و تعلل بانکهای ما برای بروزرسانی شیوه‌های نوین بانکداری و بومی‌کردن و تطبیق آنها با اصول اسلام تأثیر داشته‌اند.


در کنار این عوامل، نقش پررنگ دولت در نظام بانکی و حضور تمام‌عیار بانک‌ مرکزی در شئون مختلف بانکداری به عنوان یک شاخه از بنگاهداری انتفاعی که ملزم به ایجاد درآمد و شناسایی سود برای سهامداران و ارائه خدمت به تمام ذینفعان است، زمینه‌ساز استمرار بسیاری از روندهای نادرست در شبکه بانکی کشور شده ‌است.


از جمله این رویه‌ها تمرکز بانکها در ایران بر کسب درآمد از محل رسوب منابع است که تمام رویکردها و جهت‌گیری‌ها را در این شبکه تحت تأثیر خود قرار داده‌است. در واقع تقریبا تمام هم�'‌وغم�' بانکها در ایران این است که چگونه منابع بیشتری جذب کنند تا با پرداخت همان منابع در قالب تسهیلات، از محل اختلاف نرخ میان سود سپرده‌ها و تسهیلات، درآمد و سود شناسایی کنند. چنین رویکردی در شرایطی که قانون پولی و بانکی کشور طی چهار دهه گذشته، تعیین این نرخ‌ها را از جمله اختیارات شورای دولتی پول ‌و اعتبار دانسته، هیچ امکان و زمینه‌ای برای خلاقیت و نوآوری در میان فعالان شبکه بانکی ایران باقی نگذاشته‌ و نوآوریها و خلاقیتها تنها در تنوع‌بخشی به تبلیغات و کشف و بکارگیری روشهای تشویق مردم به سپرده‌گذاری در بانکها و شرکت در قرعه‌کشی‌ها خلاصه شده‌ است.


موضوع مغفول در چنین شرایطی، کسب درآمد از محل ارائه خدمات بخصوص خدمات نوین بوده ‌است؛ متأسفانه بانکها در ایران تحت تأثیر تمرکز شدید بر رسوب‌محوری به شدت از توجه به تنوع‌بخشی به خدماتی که می‌توانند و انتظار می‌رود به مشتریان خود ارائه‌کنند، غفلت کرده‌اند.


اگرچه طی سالهای اخیر و با گسترش استفاده جامعه از فضای مجازی و تقویت زیرساخت‌های فنی ارائه اینترنت در بسترهای متنوع از جمله گوشی تلفن‌همراه، خدمات پرداخت و بانکداری الکترونیک از رواج و تکثر ویژه‌ای برخوردار شده اما واقعیت این است که همچنان توجه اصلی بانکها به جذب منابع است و سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات نوین هم وسیله‌ای برای جذب منابع بیشتر.


حال آنکه زمین بکر و جذاب خدمات پرداخت و بانکداری الکترونیک می‌تواند و باید به عنوان فرصتی استثنایی برای بروز خلاقیتها و نوآوریها نگریسته شود تا با مدد این دو بال پرتوان، رویه نادرست و زیانبار رسوب‌محوری و وابستگی شبکه بانکی ایران به جذب منابع، تعدیل و بتدریج متوقف شود.


نوآوریها و خلاقیت بیشماری که در کشورهای دیگر هر روز اخبار و گزارشهای آنها را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک می‌شنویم، بخوبی نشان‌می‌دهد این مسیر، حد و مرز مشخصی ندارد و می‌توان سالها در آن حرکت کرد و خدمات متنوع و جدیدی ارائه داد.


ظهور و گسترش پدیده‌هایی مانند پول‌های مجازی، ارزهای رمزنگاری شده، بلاک‌چین و... تنها نمونه‌هایی از این نوآوریها و خلاقیتها هستند که نشانه‌های تحولات بزرگی در بانکداری و پرداخت دنیا را به همراه دارند و اگر دیر حرکت کنیم، فاصله ما با دنیای پیشرفته بسیار بیشتر خواهد شد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد