درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 4 مهر 1401 - 07:46   

کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی

  کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش

  مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش


ادامه ادامه مطلب سه

مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند

  مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟
  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار
  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ
  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»
  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد
  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار
  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات
  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31822صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 22 آبان 1396 - 14:23
نقش فناوری های نوین ارتباطی در خلاقیت روابط عمومی ها
به بهانه برگزاری چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی در 19 آذر 1396 - نوآوری و خلاقیت در روابط عمومی با استفاده از راهکارها و ابزارهای مختلف نوین تبلیغاتی و علم فناوری اطلاعات و ارتباطات بویژه بستر رسانه، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، پیشرفت، رشد و توسعه مجموعه مدیریتی را فراهم می آورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمد جواد محسن زاده  دانشجوی دکترای ارتباطات و فرهنگ- در عصری زندگی می کنیم که به دوره انفجار اطلاعات، وقوع جامعه اطلاعاتی، گسترش فناوریهای نوین ارتباطی و فضای مجازی شهرت یافته و به همین علت استفاده از ابزارهای الکترونیکی و ارتباطی نوین با توجه به اقتضائات دنیای مدرن، امری ضروری و گریزناپذیر است.


بدون تردید متخصصان و مدیران روابط عمومی‏ به عنوان کانون مهم نظام ارتباطی و اطلاع رسانی؛ جایگاه تعیین کننده‏ای در افزایش آگاهیهای عمومی جامعه، فرهنگ ‏سازی و تنویر افکار عمومی دارند و با توجه بیشتر به تمایز، خلاقیت و نوآوری می توانند اعتمادبخش، وحدت آفرین، مردم محور و منجر به رشد، توسعه، کارآفرینی، حمایت از تولید، رونق کسب و کار، اشتغال، بازاریابی و معرفی مشاغل جدید بویژه در حوزه های مرتبط با اقتصاد دانش بنیان از جمله فناوری اطلاعات، رسانه های نوین ارتباطی، گرافیک، گردشگری و در نهایت رشد اقتصادی و توسعه پایدار درون زا و برون زا شوند.


در این تحقیق، نقش وسایل ارتباط جمعی در توسعه، رشد، نوآوری و موفقیت روابط عمومی و موانع پیش رو بررسی می شود تا مسئولین و کارشناسان حوزه روابط عمومی، ارتباطات و فضای مجازی، منافع سازمان و کارکرد مجموعه مدیریت خویش را فراهم کنند.


با این حال، روابط عمومی شامل فعالیتهای ادامه داری است که هدف آن اطمینان حاصل کردن از افکار عمومی قوی است و به عنوان چشم بینا، وظیفه سنجش فضای جامعه و زبان و بیان رسای یک سازمان را بر عهده دارد چراکه هم دریافت پیام و هم انتقال پیام بر عهده این بخش سازمان است.


فعالیتهای روابط عمومی کمک به جامعه در جهت شناخت شرکت و محصولات یا خدمات شرکت یا سازمان و شامل نقشهای اظهاری (اطلاع‌رسانی و بیان عملکرد و برنامه‌های سازمان و...)، تفسیری (جمع‌آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آنها)، مذاکره ای (گفتگو با مدیران، نخبگان، نویسندگان، علما و مدیران)، مشورتی (از قبیل مشاوره با مدیران و رهبران فکری) و نمایشی می باشد.


کارشناسان، متولیان و مسئولان روابط عمومی با استفاده از بستر رسانه ها و پایگاههای وسایل ارتباط جمعی نوین با تمایز، خلاقیت، نوآوری و بهره گیری از هنر تبلیغات، ارتباطات تصویری می توانند منجر به نوآوری در تبلیغ، ایجاد جاذبه، ارزش و انتقال پیامها در کمترین زمان با سرعت غیرقابل قیاس با تأثیرگذاری و امکان ارزیابی سریع بازخورد و ارتباط بی واسطه با مخاطبان شوند.


نوآوری و خلاقیت در روابط عمومی با استفاده از راهکارها و ابزارهای مختلف نوین تبلیغاتی و علم فناوری اطلاعات و ارتباطات بویژه بستر رسانه، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همچنین برگزاری سمینارها، دوره های آموزشی، استفاده از گرافیک اطلاع رسان و ارتباطات گرافیکی (غیرکلامی) باعث رقابت سالم، مشارکت گرایی و جذب مخاطبان، حرفه گرایی و آموزش، فرهنگ سازی، اصلاح سبک زندگی، معرفی، تبلیغ و فروش محصول، برهم زدن عادات غلط و تنویر افکار عمومی و مدیریت تفاهم میان سازمان و ذینفعان برای تضمین منافع مشترک و در نهایت پیشرفت، رشد و توسعه مجموعه مدیریتی را فراهم می آورد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار


  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات


  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد


  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار


  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ


  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»


  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی


  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد