درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:19   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3179صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 - 09:40
تقویم روز روابط عمومی/ نخستین همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی
این همایش با حضور علی دارابی - معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران - و علی‌اکبر جلالی - پدر علم فناوری ارتباطات ایران -، کاظم متولی - پیشکسوت حوزه‌ی ارتباطات - و جمعی از متخصصان و فعالان حوزه‌ی ارتباطات و روابط عمومی در تالار وحدت تهران توسط انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه‌ی کارگزار روابط عمومی و در آستانه‌ی روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.
  

شارا- نخستین همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با شعار «روابط عمومی را جدی بگیریم» برگزار شد.


به گزارش شارا، این همایش با حضور علی دارابی - معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران - و علی‌اکبر جلالی - پدر علم فناوری ارتباطات ایران -، کاظم متولی - پیشکسوت حوزه‌ی ارتباطات - و جمعی از متخصصان و فعالان حوزه‌ی ارتباطات و روابط عمومی در تالار وحدت تهران توسط انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه‌ی کارگزار روابط عمومی و در آستانه‌ی روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.
 

تقدیر  از اشخاص تأثیرگذار روابط عمومی

 

سیدشهاب سیدمحسنی - رییس انجمن متخصصان روابط عمومی - با بیان این‌که 27 اردیبهشت‌ماه (روز ارتباطات) بهانه‌ای است که ما از اشخاص تأثیرگذار روابط عمومی تقدیر کنیم گفت: در این ایام با برگزاری همایش‌ها، فضای جامعه به شکلی است که می‌توانیم موانع توسعه‌ی روابط عمومی در ایران را بررسی کنیم. متأسفانه با وجود این‌که 60 سال از عمر روابط عمومی در ایران می‌گذرد هنوز نگاه کارشناسی در این رشته وجود ندارد و روابط عمومی فقط در حد مراسم‌گردانی باقی مانده است.


او ادامه داد: می‌توان در این ایام، مطالبات جامعه‌ی روابط عمومی را مطرح کرد. بی‌توجهی به جذب نیروهای متخصص و آموزش در روابط عمومی‌ها و انتصاب افراد غیرکارشناس در سطوح مختلف مدیریتی روابط عمومی‌ها از گلایه‌های ماست.


سیدمحسنی با بیان این‌که روابط عمومی یک هنر است و باید کسانی که در صدر آن قرار می‌گیرند هنرمند باشند‌ اظهار کرد: انجمن متخصصان روابط عمومی رویکرد اعتلای دانش روابط عمومی در کشور را در پیش گرفته و امیدوار است با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد در راستای توسعه و پیشرفت روابط عمومی حرکت کند.


او با اشاره به برنامه‌های آینده‌ی این انجمن، افزود: برگزاری جشنواره‌ی فیلم روابط عمومی‌ها و انتشار چند کتاب در این حوزه از برنامه‌های آینده این انجمن است.

اعلام آمادگی معاون سیما برای توسعه‌ی روابط‌ عمومی‌ها


معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: مشکلی که برای روابط عمومی‌های ما وجود دارد برگرفته از دولت‌های رانتی و نفتی ماست. رگ حیاتی دولت ما به نفت بسته است و سازمانی که به شیر نفت نزدیک‌تر باشد، اعتبار بیشتری می‌گیرد و متاسفانه این حالت همچنان در کشور ما دیده می‌شود.
علی دارابی، معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این برنامه گفت: می‌خواهم بحث خودم را روی این موضوع متمرکز کنم که مخاطب شعار روابط عمومی را جدی بگیریم، کیست ما که اینجا هستیم؟ یعنی آیا ما روابط عمومی را جدی نمی‌گیریم یا شاید افرادی که باید در این جمع باشند، ولی غایبند. به راستی مگر روابط عمومی نزد ما مهم نیست که باید جدی گرفته شود؟


وی افزود: اگر اعتقاد داریم روابط عمومی مانند هوای تنفسی و اکسیژن مورد نیاز است پس اصرار بر اینکه باید جدی گرفته شود، چیست؟ روابط عمومی‌ها همواره خدمات و تلاش‌های بسیار زیادی داشته‌اند، منشا اثر بوده‌اند و بسیاری از خدمات جمهوری اسلامی ایران از طریق روابط عمومی‌ها منتقل شده است. با این حال چرا این همه نشست برگزار می‌کنیم و چرا روابط عمومی هنوز جایگاه جدی خود را در کشور ما ندارد. یکی از دلایلش این است که از کل اعتبارات سالانه کمتر از 5 درصد به فرهنگ و هنر و ارتباطات تخصیص داده می‌شود که مسئولان مجلس و دولت باید فکری برای این قضیه بکنند.


معاون سیمای سازمان صدا و سیما ادامه داد: اما در قرن بیست و یکم و عصر ارتباطات باید نگاهی به چیزی که به عنوان روابط عمومی می‌شناسیمش و اسباب آن داشته باشیم. اگر بخواهم صریح‌تر بگویم باید اشاره کنم که روابط عمومی به جای اینکه تبلیغات‌محور باشد باید پژوهش محور باشد و دیگر واقعا دوران تبلیغات لوکس و گران گذشته است. هیچ وقت هم روابط عمومی‌ها دارای چنین بودجه‌ای نبوده اند و دسترسی هم به آن دشوار است.


دارابی ادامه داد: پس واقعا باید در اصولی که در عصر حاضر یعنی در دهه چهارم انقلاب و با حضور نسل سوم و چهارم انقلاب برای سازماندهی روابط عمومی‌ها تعیین می‌کنیم تغییرات جدی بدهیم.


وی گفت: نکته دیگری که باید از روابط عمومی همه کاره یا هیچ کاره فاصله بگیریم و به سمت روابط عمومی با برنامه برویم. یک مشکل دیگر که برای روابط عمومی‌های ما وجود دارد برگرفته از دولت‌های رانتی و نفتی ماست. رگ حیاتی دولت ما به نفت بسته است و سازمانی که به شیر نفت نزدیک‌تر باشد اعتبار بیشتری می‌گیرد و متاسفانه این حالت همچنان در کشور ما دیده می‌شود. باید توجه کنیم که داریم به سمتی می‌رویم که جامعه مدنی بزرگتر و دولت کوچکتری داشته باشیم. در چنان جامعه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حضور بیشتر و جدی‌تری دارند. روابط عمومی‌ها هم باید مبتنی بر پژوهش و تحقیق مسائل را شناسایی کنند، فرهنگساز باشند و در ارتقای همبستگی و ارتقای درون سازمانی نقش محسوس داشته باشند.


وی ادامه داد: حوزه کار روابط عمومی حوزه حکومت بر قلب‌هاست و با نگاه مکانیکی و ابزاری نمی‌توان به موفقیت رسید. اگر معتقدیم بالاترین قدرت در گروه داشتن اطلاعات است امروز روابط عمومی‌ها بالاترین نهاد قدرت درون سازمان‌ها و جامعه هستند.


دارابی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روابط عمومی بدون اتاق ایده‌های نو مانند ماهی بیرون آب است. یک روابط عمومی باید به طور مستمر ایده‌های نو داشته باشد. نکته دیگر اینکه روابط عمومی‌ها با رسانه و مطبوعات همسایه‌اند؛ نه همسایه قهر بلکه دیوار به دیوار و باید به هم کمک کنند. یک نکته دیگر اینکه روابط عمومی‌ها باید با کلیشه ها وداع کنند و از کارهای پراکنده غیرمفید و تشریفاتی که من آنها را سم مهلک می‌دانم، پرهیز کنند. ارتباط با دانشکده‌ها به ویژه دانشکده‌های ارتباطات و روابط عمومی از دیگر کارهای مهمی است که نهادهای روابط عمومی باید در دستور کار داشته باشند.


معاون سیمای صدا و سیما در پایان گفت: روابط عمومی‌ها باید یک سازمان یاددهنده و یادگیرنده باشند و آموزش در چنین نهادی بر توسعه استوار است و توسعه هم بر انسان. روابط عمومی‌ها همچنین دفاع از حیثیت سازمانشان نزد افکار عمومی را فراموش نکنند.


وی اظهار داشت: چند سال پیش هنگامی که دربار ملکه بریتانیا به دنبال مسئول روابط عمومی بود به این نکته اشاره کرد که برای احراز این پست کسی را می‌خواهیم که ضمن داشتن مهارت‌های لازم حیثیت از دست رفته دربار را نیز باز گرداند و این موضوع میزان اهمیت نقش روابط عمومی را در دنیای کنونی مشخص می‌کند.

روابط عمومی‌ها صرفا ملی فکر می‌کنند


پدر علم فناوری اطلاعات ایران گفت: شعار روز جهانی ارتباطات «فناوری ارتباطات در خدمت ایمنی جاده‌ها» است و ما باید به این شعار توجه داشته باشیم.


دکتر علی‌اکبر جلالی اظهار کرد: انتقاد من به روابط عمومی‌ها این است که خودشان را از حوزه‌ی جهانی خارج کرده‌اند‌ و صرفا ملی فکر می‌ کنند. ما مسلمان هستیم و اولین رسالت ما تبلیغ اسلام در سطح جهان است. اگر این نگاه را داشته باشیم نگاهی جهانی پیدا خواهیم کرد.


او ادامه داد: در کشور ما فرصت بسیار خوبی برای روابط عمومی‌ها به‌وجود آمده است و باید تلاش کنیم با جمع‌آوری تجربیات، دستورالعمل‌های موثری برای روابط عمومی‌ها صادر کنیم.


جلالی با اشاره به شعار جهانی روز ارتباطات، افزود: این شعار به این دلیل است که هر سال، یک‌میلیون و 300هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند و 20هزار نفر از آن‌ها در ایران هستند. این شعار، این پیام را می‌رساند که تکنولوژی هم می‌تواند از مرگ جلوگیری کند و هم می‌تواند باعث مرگ شود مثلا در حال حاضر یک شرکت اتومبیل‌سازی ماشینی تولید کرده است که تصادف نمی‌کند، اما در مقابل آن، ارسال پیام کوتاه هنگام رانندگی می‌تواند خطر مرگ داشته باشد.

مدیریت یک روابط عمومی کار به سامان نمی‌برد


در ادامه‌ی این همایش، کاظم متولی - پیشکسوت حوزه‌ی ارتباطات - گفت: آفات و معایبی در راه ارتباطات وجود دارد، اما همه‌ی این‌ها قابل حل است و نکته‌ای که برای داشتن یک روابط عمومی کارآمد باید به آن توجه داشت‌، عشق است. باری به هر جهت بودن مدیریت یک روابط عمومی کار به سامان نمی‌برد چراکه مدیران روابط‌ عمومی‌ها اگر عاشق کارشان نباشند نمی‌توانند مشکلی را حل کنند.

 

یک استاد ارتباطات گفت: وزیران ما اصرار دارند که ریزترین اخبار را هم خودشان اعلام کنند و حتی درباره سیب‌زمینی هم حرف بزنند اما دادن برخی خبرها کار روابط عمومی‌هاست.


 کاظم متولی استاد ارتباطات نیز در این برنامه گفت: یک بخش از ایراداتی که به روابط عمومی‌های ما وارد است،‌ به حاکمیت برمی‌گردد. مشکل اینجا است که وزیران ما اصرار دارند که ریزترین اخبار را هم خودشان اعلام کنند و حتی درباره سیب‌زمینی هم حرف بزنند. آقای وزیر اینها کار شما نیست. بلکه مدیران روابط عمومی‌ها سخنگویان واقعی هر نهادی‌اند که برخی خبرها را باید آن‌ها اعلام کنند نه شما.


 وی افزود: یک بار به یکی از وزرا گفتم تو چرا این قدر دوست داری چهره شوی و حتما در تلویزیون باشی و همه حرف‌ها را خودت بزنی؟ مگر شما مسئول روابط عمومی ندارید؟ در پاسخ گفت داریم اما عُرضه ندارند! من هم دوباره در پاسخ به آن وزیر گفتم هر چه باشد مسئول روابط عمومی‌اند و بعد از چند بار اشتباه کار را یاد می‌گیرند. به هر حال این کار، کار آنهاست نه شما.


 متولی اضافه کرد: به یاد دارم که 15 سال پیش تلویزیون برنامه خوبی داشت که ارتباط مستقیم مردم و مسئولان روابط عمومی با مردم بود. یعنی مردم می‌نشستند و مسئولان روابط عمومی‌های مختلف هم حضور داشتند و مردم حرف‌ها و انتقاداتشان را مطرح می‌کردند. امیدوارم آقای دارابی این برنامه را احیا کنند.


 این استاد ارتباطات خطاب به مدیران روابط عمومی‌های کشور گفت: لطفا مقداری به کارهای تحقیقی، تحلیلی و تفسیری بپردازید. چرا باید این همه در مطبوعات درباره هر چیزی مقاله داشته باشیم ولی مسئولان روابط عمومی‌ها کمترین میزان مصاحبه و گفتگو را داشته باشند؟


 این پژوهشگر در زمینه ارتباطات یادآور شد: در طول 30 تا 40 سال پیش، تنها یک صفحه در یک روزنامه چاپ شده که من آن را یادگاری نگه داشته‌ام. آن صفحه درباره جنگل‌ها بود و زیرش این امضا را داشت: «روابط عمومی جهاد سازندگی». اگر کمک لازم است، از بیرون کمک بگیرید. لطفا در زمینه مقالات تحلیلی و تفسیری بیشتر فعال باشید. نمی‌گویم مقالات تبلیغی چون دوست ندارم از این عبارت استفاده کنم.


 متولی همچنین گفت: یک فاکتور را هم در کارتان مد نظر داشته باشید و آن هم این است که عاشق کارتان باشید.


مدیران روابط عمومی سخنگوی هر دستگاهی هستند


متولی با تأکید بر این‌که روابط عمومی‌ها باید نوآوری‌ها را جدی بگیرند‌ اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که بسیار ساده است و مورد غفلت واقع می‌شود بازدید کردن از تأسیسات کارخانه‌ها توسط کودکان و نوجوانان است. فراهم کردن شرایط چنین بازدیدی کودکان را وفادار می‌کند.


او افزود: روابط مدیران روابط عمومی‌ها با جامعه، ضعیف است گویا مدیران پرده‌نشین شده‌اند. دلیل این ماجرا فرصت ندادن حکومت به آن‌هاست چراکه ریزترین اطلاعات را وزرا در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند در حالی که مدیران روابط عمومی سخنگوی هر دستگاهی هستند و حاکمیت باید به آن‌ها مهلت انجام این کار را بدهد.

جابه‌جایی وظایف روابط عمومی‌ها مشکلی می کند


همچنین مهدی باقریان - رییس موسسه‌ی کارگزار روابط عمومی - با بیان این‌که مراسم روز ارتباطات و روابط عمومی از سال 87 تا 89 توسط شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار می‌شد گفت: متأسفانه بنا بر دلایل نامعلوم، این رسم به فراموشی سپرده شد و ما تصمیم گرفتیم این همایش را برگزار کنیم.
او با اشاره به برون‌سپاری روابط عمومی‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در سازمان‌ها انجام شود اظهار کرد: نگاه وظیفه‌یی و سلیقه‌یی به روابط عمومی‌ها همیشه وجود داشته و با جابه‌جایی وظیفه‌ی روابط عمومی‌ها مشکلی می کند.

تمبر یادبود روز روابط عمومی رونمایی شد


تمبر یادبود و گرامیداشت روز ملی روابط عمومی در پایان مراسم نخستین همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی رونمایی شد.

اعطای نشان عالی روابط عمومی


در برنامه همچنین نشان عالی روابط عمومی به علی دارابی معاون سیمای فعلی سازمان صدا و سیما به دلیل سال‌ها فعالیت در عرصه روابط عمومی اهدا شد. همچنین تقدیرنامه نشان عالی روابط عمومی نیز به مدیران روابط عمومی شهرداری تهران، بانک تجارت و وزارت راه اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد