درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 آذر 1401 - 19:52   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

 ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است

   ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است


ادامه ادامه مطلب دو

مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا

  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازآفرینی قصه چوپان دروغگو با هنرنمایی همراه اول
  دومینوی حقیقت راه مرجعیت رسانه‌ای
  قانون جزا و خبر دروغ زلزله
  واژه سال 2022 انتخاب شد
  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا
   ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است
  چطور از اضطراب به نفع خود استفاده کنیم؟
  راستی‌آزمایی تصاویر با ابزارهای رایگان اینترنتی
  مدیرکل روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: روابط عمومی‌ها وکیل مدافع و مدعی العموم دستگاه‌ها هستند
  رسانه‌های نوین و آشکار کردن امر پنهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31736صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 16 آبان 1396 - 08:14
خلاقیت در کسب و کار
به بهانه برگزاری چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی در 19 آذر 1396 - تفکر خلاق به رویکرد کارکنان در حل مسائل اشاره دارد و خود مهارت، به شخصیت و نیز چگونگی تفکر و کارکرد شخصی بستگی دارد، در واقع مهارتهای تفکر خلاق، رویکرد انعطاف پذیر و خیالپردازانه کارکنان نسبت به مسائل است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گرایشی که در این زمینه وجود دارد پیوند زدن خلاقیت به هنرهاست که می توان آن را بیان اندیشه های بسیار اصیل تلقی نمود.

 

برای مثال نوآوری پیکاسو در نقاشی، یا نوآوری ویلیام فالکنر، در داستانسرایی، خلاقیت در کسب و کار باید متناسب، سودمند، عملی و موثر بر شیوه کسب و کار باشد. پیوند خلاقیت با اصالت هنری، اغلب سبب می شود که در جایگاه مناسب خلاقیت در سازمانها الهام بوجود آید.


بسیاری از مدیران ضمن طرز خلاقیت، از فرایند خلاقیت نیز برداشت محدودی دارند. برخی از آنها، خلاقیت را به شیوه تفکر کارکنان نسبت می دهند؛ برای مثال کارکنان چگونه مسائل را به شیوه ای آفرینشگرانه حل می کنند. بنابراین می توان اجرای خلاقیت را در سه جزء مهارتهای تفکر خلاق، تخصص و انگیزش دانست.


تخصص در لغت به معنای دانش است، دانش فنی و روش فکری، تخصص شامل تمامی چیزهایی است که فرد می داند و می تواند در قلمرو گسترده کار خود بکار گیرد و همه این نیست که این تخصص را از تحصیلات رسمی بدست آورده باشد یا تجزیه عملی، یا از برخورد و تمایل با افراد حرفه ای دیگر. اقتصاددانان و روانشناسان بزرگ نظیر "هربرت سایمون" (Herber Simon) تخصص را شبکه سیر و سفرهای ممکن می نامند؛ یعنی فضای فکری که برای کشف و حل مسائل بکار می رود و هر چه این فضا وسیعتر باشد، بهتر است.


تفکر خلاق به رویکرد کارکنان در حل مسائل اشاره دارد و خود مهارت، به شخصیت و نیز چگونگی تفکر و کارکرد شخصی بستگی دارد، در واقع مهارتهای تفکر خلاق، رویکرد انعطاف پذیر و خیالپردازانه کارکنان نسبت به مسائل است. برای مثال دانشمندی که داروساز است و شخصیت او بصورتی است که از مخالفت با دیگران ناراحت نمی شود، خلاقیت بیشتری خواهد داشت و اگر این شخص مسائل را زیرو رو کند و آمیزه ای از دانشهای به ظاهر ناهمگون را فراهم آورد باز هم خلاقیت او بیشتر می شود. اگر تخصص و تفکر خلاق به منزله مواد خام یا منافع فرد تلقی شود عامل انگیزش تعیین می کند که کارکنان واقعا چه کاری انجام خواهند داد.


اگر یک دانشمند از اعتبارات تحصیلات برجسته ای بهره مند باشد به آسانی می تواند در زمینه مسائل قدیمی، به چشم اندازهای تازه دست یابد، اما اگر فاقد انگیزه لازم برای یک کار بخصوص باشد، آن کار را انجام نخواهد داد و تخصص و تفکر خلاق و بدون استفاده می ماند یا صرف اموری دیگر می شود. در واقع این امر دونوع انگیزش را نشان می دهد. انگیزش درونی و انگیزش بیرونی.
 

اصغر مشبکی - کاوه تیمورنژاد

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راستی‌آزمایی تصاویر با ابزارهای رایگان اینترنتی


  برگزاری دوره شناخت افکار عمومی ویژه روابط‌عمومی ها به میزبانی جهاددانشگاهی استان کرمان


  سرپرست دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری منصوب شد


  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان راهداری عنوان کرد؛ شوراهای استانی اطلاع رسانی فرصتی برای پرداختن به جایگاه رانندگان


  رسانه‌های نوین و آشکار کردن امر پنهان


  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم مقاومت


  چطور از اضطراب به نفع خود استفاده کنیم؟


  با اختصاص ۷۰درصد فضاهای تبلیغاتی شهر تهران؛ پایتخت به رنگ "ایران‌ما" درآمد


  واژه سال 2022 انتخاب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد