درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 خرداد 1400 - 18:09   

اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است

  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد

  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


ادامه ادامه مطلب سه

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری
  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت
  اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران نمونه استان های کشور از سوی بانک رفاه کارگران
  مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی در بانک سینا ایجاد می شود
  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری
  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
  طرح آمایش و توسعه شبکه شعب بانک سینا در سال 1400 اجرا می شود
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31564صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 29 مهر 1396 - 07:55
15 دلیل برای موفقیت یک سخنرانی
نوشته و تنظیم: مهدی باقریان - سخنرانی یک هنر است؛ اما این هنر می تواند آموخته شود. روی خودتان کار کنید و با صحبت کردن بهتر شوید. این یک فرایند طولانی است، اما در فرم بیشتر از محتوا تمرکز کنید: تماس چشم، صدای شما، حرکات و غیره.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سخنرانی یک هنر است؛ اما این هنر می تواند آموخته شود. روی خودتان کار کنید و با صحبت کردن بهتر شوید. این یک فرایند طولانی است، اما در فرم بیشتر از محتوا تمرکز کنید: تماس چشم، صدای شما، حرکات و غیره.


چگونه می توانید سخنرانی بی نظیر را آماده کنید؟ چطور یک تاثیر ماندگار بر روی مخاطبان خود می گذارید؟ در اینجا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می شود:


1. بر محتوای سخنرانی خود تمرکز داشته باشید
بر روی محتوای سخنرانی خود تمرکز کنید.

2.  نیروی محرکه رویداد باشید
تنها صحبت کردن در این رویداد کافی نیست. اگر واقعا بخواهید تاثیری پایدار بر روی شرکت کنندگان داشته باشید، باید نیروی محرکه کل رویداد باشد.
 

3. سخنرانی نباید خسته کننده و کسل کننده باشد

از سخنرانی کسل کننده بپرهیزید و سعی کنید یک سخنرانی چندرسانه ای ارایه دهید. یعنی از تصویر و ویدیو هم استفاده کنید.

4. اعتماد به نفس تان را افزایش دهید
سخنرانی در برابر مخاطبان آگاه می تواند تهدیدآمیز باشد، مخصوصا اگر برای اولین بار باشد. اما شما برای یک سخنرانی موفق باید اعتماد به نفس خودتان را افزایش دهید، نه فقط با موضوع، بلکه با ایده ایستادگی در مقابل هزاران نفر.
 

استفاده ترکیبی از آماده سازی و تمرین و تجسم، ترس از تجربه های ناآشنا را حذف می کند. آشکارا تصور کنید که روی صحنه ایستاده اید، می توانید خودتان را متقاعد کنید که قبلا این گفتگو را انجام داده اید. لذا هیچ چیز برای هول شدن و احساس عصبانیت وجود ندارد.

5. برای برخورد با مشکلات فنی برنامه ریزی کنید
حتی سخنرانی خوب سازماندهی شده ممکن است با مشکلات فنی مواجه شود - اکثر آنها فراتر از کنترل شما هستند. میکروفون ممکن است کار را متوقف کند، پاورپویبت های شما ممکن است دچار مشکل شوند به همین دلیل ضروری است برای برخورد با این مشکلات برنامه ریزی کنید.
 

6. تمرین کنید

راز یک سخنرانی خوب تمرین است. سخنرانان مشهور چندین بار تمرین کرده و تمرین می کنند. هر کدام روشهای خود را دارند: در جلوی آینه، در حال دویدن، در حمام یا دفتر.

 

7. احساس قدرتمند ایجاد کنید
اگر بخواهید اولین احساس قدرتمند را به عنوان سخنران در هر شرایطی ایجاد کنید، باید خوب نگاه کنید. همچنین باید لباس مناسب بپوشید. علاوه بر این، شما باید موقعیت بدنی خود را در طول جلسات حفظ کنید. زبان بدن مناسب و اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا الگوهای تنفسی خود را کنترل کنید. اعتماد به نفس می تواند راه بسیار خوبی برای رسیدن به یک سخنرانی موفق باشد.

به نظر من، فرم بیشتر مهم است: شخصیت سخنران، ارتباط او با مخاطب، تماس با چشم، صدا و حرکات، کیفیت سخنرانی را تعیین می کند. شما می توانید بهترین ایده ها را در جهان داشته باشید، اما اگر آنها را ضعیف ارایه کنید، ارزش خود را برای مخاطب از دست می دهید. از سوی دیگر، شما ممکن است ایده های ساده داشته باشید و شما می توانید آنها را با صدای شگفت انگیز به اشتراک بگذارید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

توجه زیادی به نحوه لباس پوشیدن و چروک کردن موها نکنید. لباس های معمولی بپوشید.


8. خودت باش
با سرعت کمتری صحبت کنید و هر یک از کلمات خود را به صورت جداگانه بیان کنید. این تکنیک قدرت شما را افزایش می دهد.


9. به چشم مخاطبان خود نگاه کنید
این یک روش قدرتمند است که اعتماد سخنران را نشان می دهد. سعی کنید به چشم مخاطبان خود نگاه کنید. تماس با چشم بهترین راه برای حفظ مخاطبان است. قبل از شروع سخنرانی از سمت راست به چپ و از چپ به راست نگاه کنید.

تماس چشم سخنران باید پویا باشد. سخنران باید سعی کند همه را در حوزه دید خود قرار دهد. تماس چشمی راه سخنران برای نگه داشتن مخاطبان است.


10. مخاطبان خود را فعال کنید
اگر علاقه مند به مشارکت بیشتر مخاطبان منفعل هستید، از روشهای فوق العاده ای برای توجه آنها از قبیل سوالات فرضی، طنز یا نمایش استفاده کنید.

 

11. مخاطبان خود را بخوبی مطالعه کنید
در حال آماده سازی سخنرانی خود سؤالاتی راجع به اینکه مخاطبان تان چه کسانی هستند، چه چیزی در زندگی انجام می دهند، چه چیزی دوست دارند و دوست ندارند، انتظارات آنها، چگونه آنها را جذب می کنید، چگونه آنها را متقاعد می کنید اینها سوالات مهمی است که یک سخنران باید به آنها پاسخ دهد. اکثر سخنرانان موفق نمی خواهند قبل از مطالعه و شناسایی مخاطب خود به نوشتن سخنرانی و یا ارائه آن بپردازند. سعی کنید حداکثر اطلاعات مربوط به مخاطبین خود را قبل از اینکه آنها را ملاقات کنید، دریافت کنید.

هدف شما این است که آنها را بخوبی درک کنید تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. شما باید با ترس، امید و انتظارات خود صحبت کنید. شما لازم نیست به آنها بگویید که آنها چه می خواهند بشنوند. اما شما باید بدانید که از کجا آمده اند تا بتوانید آنها را با دست به سمت قلمرو خود هدایت کنید. این بدان معناست که شما سخنرانی خود را در مورد یک بازی جالب بین انتظارات مخاطبان و ایده های خود ارایه می کنید.

 

12. سخن شما باید ساده باشد
سخن شما باید ساده، ارتباطی و مستقیم باشد. ترفندهای لفظی از دست دادن وقت و انرژی هستند. هدف از ارسال پیامهای روشن با استفاده از مثالهای خاص - استعاره هایی که با قلبها و ذهن های مردم صحبت می کنند، داستانهایی است که به آنها کمک می کند مشکلات و راه حل های پیشنهادی را درک کنند. به یاد داشته باشید که یک پیام خوب شامل توضیح وضعیت، وعده و یا عدد یا یک مثال می شود. به عنوان مثال: "کودکان از سوء تغذیه رنج می برند (وضعیت). ما هر کاری که نیاز داریم برای کاهش سوء تغذیه کودکان در این کشورها (وعده) انجام خواهیم داد." پیام های خوب و صریح بهتر از هر چیز دیگری است.

هنگام سخن گفتن از تکرار خجالت نکشید. تکرار یک عبارت باعث می شود که شما به بیان وحدت خود ادامه دهید.

 

13. چرا شما؟ چرا آنها؟
مقدمه شما باید یک ارتباط خوب بین شما و مخاطبان خود ایجاد کند. چه می خواهی بگویی؟ شما کی هستید؟ چرا شما می خواهید در مورد این موضوع صحبت کنید؟ آیا شما یک مقام متخصص هستید؟ آیا تجربه خاصی در این زمینه دارید؟ شما همچنین باید به مخاطبان خود بگویید که چرا آنها نیاز به گوش دادن به شما دارند؟ چرا باید آنها را مورد توجه قرار دهیم؟

شما با مخاطبان خود ارتباط دارید نه بیش از حد فروتن باشید و نه زیاد خودخواه و مغرور. به مخاطبان خود نگاه کنید، اما آنها را نیز نپسندید. سطح خود را با آنها حفظ کنید و با آنها بطور برابر صحبت کنید و آنها را جدی بگیرید اما هرگز آنچه را که می گویند نادیده نگیرید.

 

14. از صدای خود استفاده کنید
کار بر روی صدای خود بطوری که در آنها علاقه ایجاد کند را هرگز متوقف نکنید. اگر صدای شما به اندازه کافی قوی نیست، به اندازه کافی بلند و به اندازه کافی غالب است، بر روی آن کار کنید. صداها تغییر می کنند شما باید قادر به تغییر صدای خود باشید، تاکید بر یک عبارت یا صدای بلند و یا تندبادهای آن.

 

15. حرکات ارتباط برقرار کنید
روی حرکات خود کار کنید تا به شما کمک کند که ارتباط برقرار کنید. بر انگشتان دست خود تمرکز کنید، دستان خود را در هوا پرتاب کنید تا عظمت این ایده یا لحظه را بیان کنید.

نشانه شناسی ژست در ارتباط با گفتار عمومی پیچیده است، اما سعی کنید به صورت طبیعی باقی بمانید و آنچه را که بهترین ارتباط بین جنس بدن شما و کلمات شما را ایجاد می کند پیدا کنید.

 

تهیه و تنظیم: مهدی باقریان

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 روش برای معرفی یک شغل تجاری در اقلیم مدرن


  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  3 راه برای تقویت روابط عمومی کسب و کارها


  نشست اعضای هیئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران"


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


  تقدیر رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از روابط‌عمومی منطقه کرمان


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین کنفرانس ویدیویی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود