
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای بررسی و مرور برنامه های مدیریت بحران، باید از خود یا شرکت خود چند سوال را بپرسید:
ـ آیا به آنچه مردم درباره شما در رسانه های سنتی و جدید می گویند گوش می دهید؟ آیا باید برای پیشگیری از تشدید مشکل به تغییر پیام خود دست بزنید؟ آیا پیش از بروز و تشدید بحران می توانید آن را تعیین نموده و بشناسید؟
ـ آیا به تمامی مشکلات و مسایل بررسی شده در بخش بررسی ریسک پرداخته اید؟
ـ آیا تیم مدیریت بحران مشخص شده، در صورت بروز بحران، در کوتاهترین زمان آماده واکنش و پاسخگویی به بحران هستند؟
ـ آیا برنامه به تعیین نقش ها و مسئولیت ها می پردازد؟
ـ آیا برنامه به صورت موثر، رسانه دیجیتال را به عنوان یک عامل ضروری و حیاتی در چارچوب پاسخ کلی قرار می دهد؟
ـ آیا نمونه ها، الگوها و دستورالعمل های لازم برای نشر خبر، صفحات اینترینتی، رسانه اجتماعی و....را برای ارسال پیامهای مهم خود در کوتاه مدت در اختیار دارید؟
ـ آیا تست کرده اید که برنامه شما در موارد «چه می شود اگر» موثر خواهد بود یا خیر؟
ـ آیا طرح و برنامه شما به شکلی روشن و مشخص مراحلی را تعیین می نماید که باید برای محدودساختن ضرر و ضربات انجام دهید؟
ـ آیا برنامه و طرح شما شامل اطلاعات تماس مخاطبان کلیدی می باشد؟ آیا معمولاً به مرور، بررسی و بهروز رسانی لیست ذینفعان خود می پردازید؟
|