درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 - 06:31   

رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی

  رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی

  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


ادامه ادامه مطلب دو

عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد

  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


ادامه ادامه مطلب سه

ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها

  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دکتر عاملی: روابط عمومی متاورس، عرصه حضور سه بعدی، محسوس، هویت‌دار، هویت بخش، غیر مرکزی، منعطف برای تغییر همراه با مشارکت همگانی در فضای دوم است
  نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» از منظر تصویر
  حقوق شهروندی باید به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود.
  تقدیر از خدمات و زحمات روابط عمومی و امورفرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهرنشتارود
  نماهنگ شادروان استاد پیشکسوت روابط‌عمومی قربانعلی پورمرادیان
  انتصاب، سرپرست روابط‌عمومی شهرداری زنجان
  رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی
  مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها بهترین حامیان روابط‌عمومی ها هستند
  پیشکسوتان و فعالان عرصه روابط‌عمومی تقدیر شدند
  زبان گویای مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31358صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 13 مهر 1396 - 08:45
مکان‌ یابی غرفه نمایشگاهی موفق
برای مکان‌ یابی غرفه نمایشگاهی جاهایی را که نزدیک سرویس‌های عمومی یا اماکن مخصوص انواع نوشیدنی هستند اصلاً در نظر نگیرید. در این‌گونه جاها افراد تمایلی به صحبت کردن با شما از خود نشان نمی‌دهند یا غرفه‌های شما مملو از آت‌وآشغال و افراد نادرست خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پاسخ این است که مکان، موقعیت و اندازه غرفه‌ها باید واقعاً تابع اهداف شما باشد. به‌عنوان‌مثال آیا این‌یک نمایش جدیدی برای شماست که در آن تمامی افراد را که از در وارد می‌شوند می‌توان به‌عنوان هدف در نظر گرفت یا موضوع مربوط به انتخاب و گزینش یک از ۵، ۱۰ یا حتی ۵۰ است؟ چگونه می‌خواهید در غرفه به این افراد رسیدگی کنید؟ آیا می‌خواهید به ارائه و معرفی هرچه بیشتر محصول خود بپردازید، یا اینکه به‌سرعت آن‌ها را از میان غرفه خود رد می‌کنید تا ببینید که مشتریان احتمالی مهم کدام‌یک از آن‌هاست؟ پاسخ به این سؤالات در هر نمایشگاهی فرق خواهد کرد و بهتر است از قبل در مورد آن‌ها فکر کنید.

بااین‌حال نکاتی وجود دارد که شمارا دررسیدن به تصمیم یاری خواهد کرد. میانگین زمان بازدیدکننده انگلیسی از هر نمایشگاه در داخل کشور ۵ ساعت است. از این ۵ ساعت ۴ ساعت را با افرادی که از قبل می‌شناسد سرگرم گفتگو خواهد بود. به‌طور متوسط هر بازدیدکننده از ۱۲ غرفه دیدن خواهد کرد. احتمالاً در ۵۰ درصد موارد غرفه‌هایی را که قبلاً در نظر داشته است، می‌بیند.

تحقیقات نشان داده است که افراد بیشتر ترجیح می‌دهند تا دوروبر سالن‌های نمایشگاه پرسه بزنند تا به‌نوعی هواخوری کنند. عموماً این بازدیدکنندگان نخست به سمت چپ نمایشگاه می‌روند و در جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند.

الگوی اسکلت‌بندی سنتی شاید تنها دیدن نمای روبه‌رویی غرفه را برای شما ممکن سازد. بهترین اماکن جاهایی هستند که دارای دو، سه یا چهار در ورودی برای بازدیدکننده هستند، نه‌تنها به‌منظور در دسترس بودن بلکه به این دلیل که متصدیان غرفه بهتر می‌توانند به این‌طرف و آن‌طرف بروند. از سوی دیگر، معمولاً این‌گونه غرفه‌ها را می‌توان در انتهای سالن‌ها مشاهده کرد، جایی که بازدیدکنندگان اندکی مکث می‌کنند تا موقعیت خود را در داخل سالن تشخیص دهند، چون درآن جا فضای کافی برای توقفی اندک وجود دارد. برخی از برگزارکنندگان نمایشگاه از موقعیت برتر این‌گونه غرفه‌ها اطلاع دارند و به‌تناسب آن هزینه‌های اضافی بابت آن دریافت می‌کنند.

غرفه‌هایی که تنها قسمت جلویی آن‌ها باز است شاید مشکل‌ساز باشد چون بازدیدکننده بعد از مشاهده غرفه می‌خواهد به عقب بازگردد. اینجاها معمولاً بسیار بزرگ و قوطی شکل هستند. یعنی درواقع مکانی طولانی و باریک را اشغال کرده‌اند. تحقیقات نشان داده است که غرفه‌ای با ۶ متر طول و ۲ متر عمق مشتری جذب می‌کند. هرچه قسمت جلویی طولانی‌تر باشد آن غرفه بیشتر می‌تواند مشتری جذب نماید و بازدیدکننده زمان بیشتری صرف مشاهده آن غرفه می‌کند. در عوض غرفه‌های عمیق‌تر باعث می‌شود متصدیان غرفه در قسمت عقبی پناه بگیرند و فرصت رویارویی با بازدیدکننده را پیدا نکنند.

برای مکان‌ یابی غرفه نمایشگاهی جاهایی را که نزدیک سرویس‌های عمومی یا اماکن مخصوص انواع نوشیدنی هستند اصلاً در نظر نگیرید. در این‌گونه جاها افراد تمایلی به صحبت کردن با شما از خود نشان نمی‌دهند یا غرفه‌های شما مملو از آت‌وآشغال و افراد نادرست خواهد بود.

برای مکان‌ یابی غرفه نمایشگاهی به موقعیت و رقبای خود فکر کنید و اینکه آیا می‌خواهید نزدیک آن‌ها قرار گیرید؟ آیا این کار به نفع شما خواهد بود؟ تمامی خریداران می‌توانند محل شمارا پیدا کنند؟ بااین‌حال ممکن است وضعیت رقبا نسبت به شما برتر باشد و کارهایی که می‌کنند از عهده شما برنیاید و خریدارانی که از یک غرفه به غرفه دیگر می‌روند ممکن است از روی دقت و ملاحظه دست به خرید بزنند. از سوی دیگر گروه‌های مشابه را مدنظر قرار دهید. به‌عنوان‌مثال یک سازنده ماشین در یک نمایشگاه معروفی دارای چندین غرفه پیرامون خود خواهد بود که به فروش قطعات پردازش موتور، کارواش و صندلی بچه مشغول بود و در همه آن‌ها موفق بود.

نوع شرکت‌هایی را که در نمایشگاه‌های شما شرکت می‌کنند شناسایی نمایید و اینکه آن‌ها چگونه محصولات خود را عرضه می‌نمایند. آیا با ارائه خدمات رایگان موجب جلب جمعیت به‌سوی آن نقطه خواهند شد یا اینکه از انواع ربات‌ها یا ویدئو یا وسایل مشابه برای دور کردن بازدیدکنندگان استفاده می‌کنند.

 

منبع: http://hormond.com
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور


  روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد


  بازنشر/ سایه روشن های روابط عمومی ایران در گفتگو با استاد کاظم متولی


  بیانیه انجمن روابط‌عمومی ایران به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، "روز و هفته روابط‌عمومی"


  نگاهی گذرا به نامگذاری روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی


  ارتباطات جهان‌گستر و روابط‌عمومی‌های ارتباط گر


  بسته پیشنهادی اعتلای روابط‌عمومی در ایران


  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


  روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی


  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»