درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 22:27   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود

  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند

  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل این بانک تصریح کرد: "مشتری‌مداری" رویکرد بنیادین بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات است
  پایگاه اورژانس شهدای بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  توسعه حمایت‌های بانک رفاه کارگران از تولید ملی و اشتغالزایی
  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود
  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند
  تاثیرات کمی و کیفی جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز
  توییتر دارای بالاترین نرخ اطلاعات نادرست؛ اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد
  اهمیت روز جهانی دسترسی همگانی به اطلاعات
  ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31318صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 10:49
روابط عمومی (Public Relations) چیست؟
نامش را بیاورید تا لرزه بر اندام تبلیغات بیفتد (!)، روابط عمومی (Public Relations) یا همان PR، مفهومی که خیلی‌ها عقیده دارند با آمدنش، باید با تبلیغات خداحافظی کرد. حتی کتابی معروف در این زمینه نوشته شده‌است به نام «سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی».
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  نامش را بیاورید تا لرزه بر اندام تبلیغات بیفتد (!)، روابط عمومی (Public Relations) یا همان PR، مفهومی که خیلی‌ها عقیده دارند با آمدنش، باید با تبلیغات خداحافظی کرد. حتی کتابی معروف در این زمینه نوشته شده‌است به نام «سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی».

ساده‌ترین تعریف روابط عمومی این است:
مدیریت کردن جریان اطلاعات بین این دو: 1) افکار عمومی 2) سازمان شما، به صورت دو سویه
روشن‌تر بگوییم…، چیزی که درباره روابط عمومی (PR) باید حتما بدانید این است که دوسویه بودن رابطه در PR بسیار مهم است. «شما باید بتوانید بازخوردهایی را که از روابط‌تان با مشتری به دست آورده‌اید، به راحتی ارزیابی کنید».

اتوبان تک لاین و دو لاین
تبلیغات یک ارتباط یک طرفه‌ست. در تبلیغات شما می‌توانید با مشتری رابطه برقرار کنید؛ ولی او نمی‌تواند چیزی بگوید. اما قهرمان داستان ما (روابط عمومی) هدفش پُر کردن این خلأ موجود در تبلیغات است. (با خواندن «تبلیغات چیست؟»، روشن‌تر راهنمایی می‌شوید.)

القاب روابط عمومی
چشم سازمان
گوش سازمان
زبان سازمان
آیینه­‌ی تمام‌نمای سازمان
وکیل مدافع سازمان
تصویرسازی سازمان و…

از ریل‌های امریکا تا بشکه‌های نفتی ایران
اصطلاح روابط عمومى (Public Relations) براى نخستین بار در اتحادیه راه‌آهن ایالات متحده آمریکا به کار برده شد و در ایران هم اولین بار، در شرکت نفت از آن استفاده گردید و حتی دفترى به این منظور در آن شرکت ایجاد شد.

تعاریف بزرگان از روابط عمومی
ببینیم که بزرگان این علم، روابط عمومی را چگونه تعریف کرده‌اند. ابتدا به سراغ رکس هارلو می‌رویم:
روابط عمومی، دانشى‌ست که به وسیله آن، سازمان‌ها آگاهانه مى‌کوشند تا به مسئولیت اجتماعى خودشان عمل کنند، برای اینکه بتوانند تفاهم و پشتیبانى کسانى را که براى توسعه کسب و کارشان اهمیت دارند، به دست آورند.


انجمن روابط عمومى آلمان نیز روابط عمومی را این‌گونه تعریف می‌کند:
روابط عمومى، تلاشی آگاهانه و قانونى که به منظور تفاهم و استقرار اعتماد و شناخت متقابل با عموم، می‌تواند با تحقیق علمى و عملى صحیح و مستمر، میسر شود.


به سراغ اصل داستان هم که برویم (!)، انجمن جهانى روابط عمومى (IPRA) را می‌بینیم که از نظر او PR یعنی:
روابط عمومى (PR) بخشى از وظایف مدیریت سازمان است و عملى مداوم و برنامه‌ریزى شده است که از طریق آن افراد و سازمان‌ها مى‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانى کسانى را که با آن‌ها سر و کار دارند، به دست‌آورند.


خلاصه این که با روابط عمومی سعی می‌کنید تا:
شروع: افکار عمومی درباره برندتان را رصد کنید.
سپس: فرصت‌های مناسب را شناسایی کنید.
سپس: رسانه‌های مناسب را پیدا کنید و با آن‌ها تعامل دائمی برقرار کنید.


در پایان: افکار عمومی را تغییر دهید.
از نظر جایگاه و یا چارت سازمانی، روابط عمومی را زیرمجموعه‌ای از واحد بازاریابی یک سازمان باید دانست.
روابط عمومی به نحوی پل ارتباطی بیرون سازمان با درون سازمان است.

روابط عمومی و برندینگ
روابط عمومی می‌بایست برند جدید را خلق کند و تبلیغات، پس از آن به ثبات و دوام آن برند کمک خواهد کرد.
با توجه به افزایش پیام‌های تبلیغاتی و معمولاً یکسویه بودن این پیام‌ها در حال حاضر، روابط عمومی با استفاده از:
خلق پیام‌های جذاب
متفاوت
باور پذیرتر برای عموم
و پیام‌های غیر مستقیم
بسیار کارآمدتر و کم هزینه‌تر از تبلیغات می‌تواند محصول و یا خدمتی جدید را در افکار مخاطبان جای بدهد.


بهترین فعالیت روابط عمومی را که تا به حال دیده‌اید را برایمان کامنت کنید.


از کدام برند بود؟ چه کار می کرد؟
 

منبع: http://modir.tv

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی


  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه


  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان


  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


  شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در البرز آغاز به کار کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات