درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:40   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31317صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 08:46
چهار نکته ضروری برای روابط عمومی
درست است که در سال 2015، نه ماشین پرنده‌ای اختراع شد و نه ربات‌های پرستار سگ و نه ماشین زمان! اما آن که چه از پیشرفت دنیا در این سال دیدیم کم نبود و تاثیر آن هم بر دنیای کسب و کارها بسیار بسیار زیاد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  درست است که در سال 2015، نه ماشین پرنده‌ای اختراع شد و نه ربات‌های پرستار سگ و نه ماشین زمان! اما آن که چه از پیشرفت دنیا در این سال دیدیم کم نبود و تاثیر آن هم بر دنیای کسب و کارها بسیار بسیار زیاد بود.


رشد روزافزون استفاده از اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی (و به خصوص در ایران!) به نسبت سال‌های قبل، تلنگری به کسب و کارها زد که حواسشان را بیشتر به این رسانه‌ها جمع کنند.


از طرفی نوع برخورد مردم با پیام‌های تجاری به طور کلی تغییر پیدا کرده و این موضوع در فرآیندهای بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی تاثیر بسیار زیادی داشته است.


در این راستا، «4 نکته ضروری برای روابط عمومی در سال 2016» برای شما آماده شده است، تا با رویکردهای جدیدی که باید در این سال در روابط عمومی (PR) داشته باشیم آشنا شویم.


1) همکاری با سوم شخص‌ها
بازاریابی دهان به دهان
ریپورتاژهای خبری
پوشش خبری خبرگزاری‌ها
و…
همه‌ی این‌ها بر یک نکته واضح تاکید دارند: «تاثیر حرف سوم شخص!»
منظور از این جمله این است که مشتریان شما، بدون توجه به این که شما چه چیزی می‌فروشید و مشتریانتان چه کسانی هستند، زمانی شما را می‌پذیرند که فرد سومی (مانند خبرنگاران مطرح و محبوب شهر، روزنامه نگاران نام آشنا و یا حتی اقوام و بستگان آن‌ها) کالا یا خدمات شما را پیشنهاد دهد و از تجربه رضایت بخشی که با محصول شما داشته، سخن بگوید.

سوم شخص‌های نوظهور
اما در دنیای امروزه، تا حدودی شما باید آرام آرام با خبرگزاری‌های رسمی و روزنامه نگارانی که در ازای دریافت پول، برایتان مقاله می‌نویسند، خداحافظی کنید! در دنیای مدرن امروزی، افراد تاثیرگذار، کسانی هستند که با سبک و شیوه ابداعی و خاص خود، با استفاده از تصاویر و ابزارهای بصری جالب توجه، در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و توییتر به فعالیت می‌پردازند.


تاثیرگذاران جدید، آن‌هایی هستند که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده‌اند و علاقه‌مند به همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ هستند. به طور مثال برخی از نویسندگان توییتر، جای بسیاری از خبرنگاران، فیلم‌سازان یوتیوب و خبرگزاری‌های رسمی را گرفته‌اند.


روابط عمومی شرکت‌ها، آرام آرام باید به سمت همکاری با این برندهای خودساخته و غیر رسمی پیش بروند. زمانی که فردی با سبک و سلیقه انتخابی خود، مطرح و برند شد، می‌تواند شما را نیز به بهترین و تاثیرگزارترین حالت ممکن معرفی کند…و حتی شما نیز در کنار او، برند شوید.

2) ذات برندتان را به نمایش دربیاورید!
با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی (که همه جا دردسترس همه می‌باشد) و هرکس می تواند حرف‌هایش را (آزادانه) بگوید؛ دیگر برندها و شرکت‌های مختلف مثل قبل آرامش نخواهند داشت! آن‌ها همواره تحت نظر کاربران هستند! یک مشتری ناراضی می‌تواند با یک ویدئو کلیپ ساده در آپارات یا تلگرام، مردم را متوجه ضعف‌های برند و محصولتان کند!
یک توییت مخرب، حتی گاهی می‌تواند برند شما را با خاک یکسان کند!

هنگامی که «ذات» برند بر زرق و برق آن غلبه می‌کند..
این موقعیت ترسناک، از طرفی فواید زیادی نیز دارد، به طور مثال آرام آرام مردم از تبلیغات سنتی به سمت روابط عمومی سوق داده می‌شوند؛ و بیشتر به باطن و اصل یک برند توجه می‌کنند تا نام و زرق و برق و تبلیغاتش!


در یک آمارگیری که نشریه The Millenial Consumer study منتشر کرد، 58 درصد مشتریان زن عقیده داشتند که یک برند قبل از ارائه محصول و کالای جدیدش باید محتوایی متناسب با این محصول ارائه کند.


بنابراین سعی کنید تا در شبکه‌های مجازی و وب‌سایت‌های پرمخاطب، کالا یا خدمات نوپای خود را، قبل از توزیع، معرفی کنید تا مخاطبان‌تان آمادگی ورود این کالا را داشته باشند.


در بخشی دیگر از این آمار می‌خوانیم که 48 درصد افراد، معتقدند که مطالب و محتوای بیان شده توسط شما، باید صادقانه و صحیح باشد. اینجاست که دیگر نام و برند به تنهایی نمی‌توانند پیشروی صنعت باشند، بلکه مفهوم و درون‌مایه برند است که در پیشرَوی برندتان موثر خواهد بود.


سعی کنید همیشه برای مشتریان دلیلی داشته باشید، که چرا باید شما را انتخاب کنند؟ چرا نباید رقبا را انتخاب کنند؟

3) با عبارت «100% تضمینی» خداحافظی کنید!
100% تضمینی، با ما به قله برسید، ما بهترینیم، ما خیلی خوبیم، ما اولینیم و…
دیگر این روش‌ها و شعارهای تبلیغاتی جوابگو نخواهد بود، چرا که مشتریان، باهوش‌تر از قبل شده‌اند. آن‌ها متوجه می‌شوند که شما فقط در حال تبلیغ هستید و سریعا دربرابر شما، دیواری می‌کشند تا نتوانید به ذهنشان نفوذ کنید.


راه حل، این است که شما هم باهوش شوید! محتوای تولیدی شما نباید بطور مستقیم نامی از شما ببرد، یا اگر اسمی برده می‌شود، باید با زیرکی باشد تا مخاطب را نرنجاند.


دیگر دوران این که «شما هرچه خواستید بگویید و مشتریان، همان را ببینند» پایان یافته است! اکنون وضعیت به این صورت است که «ببینید مشتریان چه محتوایی دوست دارند، و شما هم همان را تولید کنید».


ببینید مشتری مدنظرتان بیشتر چه نوع محتوایی را می‌پسندد؟
ویدئو کلیپ در یوتیوب و تلگرام و آپارات؟
ترفند ها و راه حل هایی پیرامون مشکلاتش؟
تصاویر و Wallpaperهای زیبا و جذاب؟


مقاله «چگونه در 6 قدم، محتوایی بنویسیم که خوانده شود؟» در این راستا به شما کمک خواهد کرد.


تمام قوای خود را بر روی یک رسانه نگذارید!
هرگز ارزش و تاثیر رسانه‌های رسمی، مجلات کثیرالانتشار و خبرگزاری‌های رسمی (مثل فارس، Yjc، تابناک و…) را فراموش نکنید، هرقدر هم که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، نباید رسانه‌هایی را که قبلا جواب خود را در تاثیرگذاری، داده‌اند از قلم بیاندازید.


هر یک از رسانه‌ها شاید حرف متفاوتی را با بیان متفاوت بزنند، اما همه این حرف‌ها، از یک‌پارچگی و همسویی ثابت و مشخصی پیروی می‌کنند، که در واقع درون‌مایه و تفکر اصلی برند شماست!
 

منبع: http://modir.tv

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد