درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 23:06   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود

  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند

  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل این بانک تصریح کرد: "مشتری‌مداری" رویکرد بنیادین بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات است
  پایگاه اورژانس شهدای بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  توسعه حمایت‌های بانک رفاه کارگران از تولید ملی و اشتغالزایی
  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود
  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند
  تاثیرات کمی و کیفی جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز
  توییتر دارای بالاترین نرخ اطلاعات نادرست؛ اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد
  اهمیت روز جهانی دسترسی همگانی به اطلاعات
  ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31233صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 20 شهریور 1396 - 08:04
روابط عمومی و سواد رسانه‌ای
سید بشیر حسینی مدیر گروه مدیریت و علوم نوین رسانه و عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما - با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای تهدیدها و چالش‌های رسانه‌ها به فرصت‌ها و مزایای آنها بدل شده و در عصر حکمرانی وب2 و کوچ عمومی مخاطبان به شبکه‌های اجتماعی که حضور و ظهور روابط عمومی را ناگزیر می‌کند، نگرانی خطرات و مخاطرات را به امیدواری دستیابی به مصالح و منافع حداکثری تغییر می‌دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در روابط عمومی به شکل سنتی نقش ها و وظایف روابط عمومی ها را به همان اشکال سنتی انجام می دادند اما با پیدایش شبکه‌های اجتماعی و ورود آنها به حرفه روابط عمومی بسیاری از وظایف روابط عمومی به وسیله شبکه‌های اجتماعی انجام می شوند و اگر سواد رسانه‌ای به مثابه یک اکسیر، مورد استفاده قرار گیرد فرصت فوق‌العاده‌ای به بار می‌آورد و درست در نقطه مقابل، بدون سواد رسانه‌ای تهدیدهای وب بر سازمان‌ها تحمیل می‌شود.

 

 رسانه‌های اجتماعی به روابط عمومی کمک می کنند تا روابط جدیدتری را در سطح گسترده ای از قبل انجام دهند. رسانه‌های اجتماعی کارکنان روابط عمومی را قادر می سازند تا کیفیت روابط، متنفذین رسانه ها، مشتریان و شرکا بدون توجه به اینکه آنها چه کسی هستند را حفظ کند.

 

مهمترین چالش‌های استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای کارگزاران روابط عمومی عبارت است از:

1- نبود کنترل روی شبکه‌های اجتماعی و ندانستن اینکه مردم چه کار می کنند و چه می دانند


2- به طور کلی کارکنان روابط عمومی با بحران‌های درونی و بیرونی مواجه می شوند. بحران‌های درونی از قبیل کسری در اموال و دارایی ها، بحران مدیریت در شرکت و آشفته کردن رفتار کارکنان که می تواند برند شرکت را خراب کند. انتقادات،اطلاعات غلط و گروه‌های فعال بزرگترین نگرانی‌های بیرونی است.


3- بسیاری از کارگزاران روابط عمومی از کارکرد شبکه‌های اجتماعی در شرکت‌هایشان بدبین هستند و بسیاری نیز نمی دانند چگونه از شبکه‌های اجتماعی در فعالیت‌های روابط عمومی شان بهره بگیرند.


4- تغییرات سریع در شبکه‌های اجتماعی کار را برای کاربران سخت تر میکن.این چالش بیشتر در مورد کارکنان قدیمی تر ومسن تر اتفاق می افتد که نمی توانند به راحتی با تغییرات شبکه‌های اجتماعی آشنا شوند.


5- دیگر کارکنان بیشتر روی کاربردهای عملی تمرکز دارند وبا سوالاتی از این قبیل مواجه می شوند که:
• چگونه رسانه‌های اجتماعی را برای گروه‌های ویژه از قبیل گروه‌های داخلی به کار گیرند
• چگونه کارکنان را آموزش دهند
• چگونه سرمایه و منابع کافی را برای رسانه ها تامین کنند
• چگونگی ارزیابی اعتبار رسانه‌های شخصی
• درگیر شدن با روشی کاملا شفاف و با معنا(ماری کاوی دستیاسو و دیگران،1326)


با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای تهدیدها و چالش‌های رسانه‌ها به فرصت‌ها و مزایای آنها بدل شده و در عصر حکمرانی وب2 و کوچ عمومی مخاطبان به شبکه‌های اجتماعی که حضور و ظهور روابط عمومی را ناگزیر می‌کند، نگرانی خطرات و مخاطرات را به امیدواری دستیابی به مصالح و منافع حداکثری تغییر می‌دهد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی


  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه


  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان


  شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در البرز آغاز به کار کرد


  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات