شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک وب سایت خوب چه ویژگیهایی دارد؟ این کاملا بسته به خواستهی شما از یک وب سایت دارد، اما اجازه دهید راجع به افزایش نرخ تبدیل در وب سایت ها صحبت کنیم که یک هدف بزرگ برای اکثر بازاریابان است.
نرخ تبدیل چیست؟
هنگامیکه شما تعداد زیادی بازدیدکننده دارید، مطمئنا این افراد از علاقهمندان به کسبوکار شما هستند. اما آیا شما قادر هستید نظر مثبت بازدیدکنندگانتان را جلب کنید و آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل نمایید؟ نرخ تبدیل تقریبا مفهومی مشابه با ROI همان نرخ بازگشت سرمایه دارد.
در اینجا، ما هشت راهنمایی ارائه میکنیم که با استفاده از آنها میتوانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
ارزش ویژه کسب وکار خود را بیان کنید
چرا میخواهید بازدیدکنندگان به وبسایت شما بیایند؟ چه چیزی پیشنهاد میکنید که منحصربهفرد، ارزشمند و متفاوت از رقبای شما است؟
وبسایتهایی که بیشترین نرخ تبدیل را دارند، اغلب در همهی صفحهی ابتدایی خود به مخاطب میگویند که میتوانند چه کمکی به آنها ارائه کنند. به عنوان مثال، صفحهی اول وب سایت crazy egg را ببینید.
این وب سایت در صفحهی اول خود مینویسد که آیا بازدیدکنندگان وبسایت شما در همان اولین دیدار شما را ترک میکنند؟ اگر این اتفاق برای شما هم میافتد، ما میتوانیم به شما کمک کنیم. آنها میدانند که هر کسی که به وبسایت آنها مراجعه میکند، هدف مشابهی دارد.
فراخوان به عملهای خود را بهینه طراحی کنید
فراخوان به عملها مهمترین بخش وب سایت شما هستند.
آنها به شما کمک میکنند تا ارتباط مستقیمی با مخاطبان خود برقرار کنید.
برای اینکه بهترین فراخوان به عملها را طراحی کنید، بهتر است از تست A/B استفاده کنید.
تست A/B به شما کمک میکند تا از خواستههای مشتری بیشتر آگاه شوید.
در واقع، در تست A/B شما دو طرح مختلف را ارائه میدهید، سپس با نتایجی که به دست آوردید، متوجه میشوید که کدام یک عملکرد بهتری دارد.
فرمهای خود را کوتاهتر طراحی کنید
هر کسبوکاری فرمهای مختلفی در وب سایت خود دارد. این فرمها هر چه اطلاعات بیشتری به شما ارائه کنند، مفیدتر هستند.
اما این موضوع را در نظر بگیرید که اگر فرمهای شما از اندازهی معینی بزرگتر شوند، دیگر کاربرد نخواهند داشت.
خود را به جای کاربر قرار دهید، آیا حاضر هستید فرمهایی که بیشتر از بیست فیلد دارند، را پر کنید؟
آیا حاضر هستید بیش از ۵ دقیقه از زمان خود را به یک کسبوکار اختصاص دهید؟
بهینهسازی صفحه فرود
مهمترین صفحه وبسایت شما با نام صفحه فرود یا لندینگ پیج خوانده میشود. این صفحه باید طراحی بسیار خاص و منحصربهفردی داشته باشد. علاوه بر آن، نوشتن سرفصلهای مناسب نیز میتواند نقش موثری در جذب مخاطبان داشته باشد.
به عنوان مثال، به صفحه فرود اسلک توجه کنید، آنها در این صفحهشان با یک عنوان خاص توجه مخاطب را جلب میکنند و او را برای ارتباط با وبسایت ترغیب میکنند.
از نقل قولها و توصیفات مشتری استفاده کنید
شما میتوانید بارها از ارزش و خدماتی که به مردم ارائه میکنید، صحبت کنید.
اما آنچه که تاثیر بیشتری روی مردم دارد، گفتههای دیگر مشتریان است.
این توصیهها باعث جلب اعتماد دیگر مشتریان شده و باعث میشوند که در تصمیم خرید خود مصمم باشند.
مردم در مورد شما چه میگویند؟
از تصاویر بیشتری داخل وب سایت خود استفاده کنید
مطالعات انجام شده در هاب اسپات نشان میدهد که خوانندگان اینترنتی به دریافت اطلاعات از طریق تصاویر علاقهی بیشتری دارند.
در واقع، زمانیکه تصاویر مرتبط هستند، خوانندگان زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به تصاویر میکنند تا از خواندن متن صفحه لذت ببرند.
برای جلب توجه به محصولات خود و افزایش تعاملات، از تصاویر کمک بگیرید.
از ویدیوهای بسیار جذاب بهره بگیرید
با توجه به تحقیقات هاب اسپات، وجود ویدیو در صفحات فرود، نرخ تبدیل را تا ۸۰٪ بالا میبرد.
ویدیوها منجر به بهبود نرخ تبدیل وبسایت شما میشوند.
اما شما باید بتوانید ویدیوهای مناسبی را تولید کنید تا توجه بازدیدکننده را به خود جلب کنید.
اگر ویدیوهای مناسبی را تهیه کنید، میتوانید میزان تعاملات و تبدیلات را افزایش دهید.
برچسب ها: افزایش نرخ تبدیل, بازاریابی اینترنتی, نرخ تبدیل, نرخ تبدیل در وب سایت ها
منبع: www.ibazaryabi.com
|