درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:50   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31167صفحه نخست » شنبه، 11 شهریور 1396 - 12:05
پیشگیری از عملکرد ضعیف کارکنان بهتر از درمان
کارفرمایان اغلب با چالش کارکنان ناکارآمد دست و پنجه نرم می‌کنند. اما به باور ویو فوستر، متخصص مدیریت منابع انسانی، اگر مدیری در این‌خصوص وارد عمل نشود به کارمند و حتی تمامی اعضای تیم اجازه خواهد داد سازمان را به ورطه نابودی بکشانند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کارفرمایان اغلب با چالش کارکنان ناکارآمد دست و پنجه نرم می‌کنند. اما به باور ویو فوستر، متخصص مدیریت منابع انسانی، اگر مدیری در این‌خصوص وارد عمل نشود به کارمند و حتی تمامی اعضای تیم اجازه خواهد داد سازمان را به ورطه نابودی بکشانند. شما در جایگاه یک مدیر قادر هستید عملکرد ضعیف کارکنان خود را به‌خوبی تشخیص دهید. شاید این احساس غرق شدن باعث شود آنان را از مشتریان خاص خود دور نگه دارید یا از آنها به اندازه همکارانشان توقع فعالیت نداشته باشید. ممکن است بازگو کردن تعداد مدیران مراجعهکننده که با مشکل مشابهی روبه‌رو هستند، برایتان تعجب‌آور باشد. حتی ممکن است شگفت‌انگیزتر از آن، این باشد که بدانید اغلب این افراد در زمره مدیران باتجربه و موفقی قرار دارند که هیچگاه تحمل کم‌کاری در بخشی از کسبوکارشان را نداشتهاند. اما وقتی از آنها پرسش میشود که آیا کارمند مذکور از عملکرد ضعیف خود آگاه است، این مدیران به طرز ناباورانهای در جواب میگویند: «خب... احتمالا نه! یا به گمانم میدانند.»به‌نظر شما چه راهکاری این گروه از مدیران را در کنار آمدن با موضوع مذکور یاری خواهد کرد؟ در ادامه به رایج‌ترین واکنشهایی که تاکنون دیدهام، اشاره میکنم:

 

«دوست ندارم آنها را ناراحت کنم»، «شرکت من مانند میدان مینی است که عطش رها شدن از عملکرد ضعیف یکی از کارکنانم را دارد. من از پیامدهای چنین وضعیتی وحشت دارم»، «در حال‌حاضر زمان کافی برای حل چنین مساله‌ای ندارم»، «مسلما او وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام نمیدهد، اما در هر صورت کاری انجام می‌دهد. نمیخواهم با مطرح کردن موضوع اوضاع را از چیزی که هست بدتر کنم.» میتوانید به‌عنوان یک مدیر در قبال عملکرد ضعیف کارمندانتان صبر پیشه کنید اما چنین تصمیمی پیامدهای اجتناب‌ناپذیری خواهد داشت. نخست اینکه، کارمندتان شانس شناسایی شدن مشکلاتش را از دست خواهد داد. مشکل عملکرد ضعیف قابل حل است، اما در صورتی که فرد از این موضوع اطلاع داشته باشد. شما در مقام یک مدیر با عدم صداقت خود منجر به سقوط آنان، تیم خود و حتی به خطر افتادن کسب‌وکارتان میشوید. اگر زمانی کافی را برای کمک به آنها اختصاص دهید، بدون‌شک به کارمندان بسیار موفقی تبدیل خواهند شد

نکته دوم اینکه هرچه زودتر با این گروه از کارمندان وارد گفتوگو شوید به همان اندازه احتمال حل مساله بدون درگیر شدن در فرآیندهای رسمی اداریفراهم خواهد شد. به محض شناسایی یک مشکل، دست به‌کار شوید و با فرد موردنظر صحبت کنید، در این‌صورت شانس حل مشکل و رساندن عملکرد فرد به استانداردی بالاتر بیشتر خواهد بود. هرچه دیرتر به مشکل بپردازید، به همان اندازه فرهنگ کار تیم دچار تزلزل خواهد شد. سوم اینکه، سایر اعضای تیم معمولا فعالیت کم و عملکرد ضعیف همکاران خود را تشخیص میدهند. شما به عنوان یک مدیر باید بتوانید فرهنگ عملکرد در تیم را ایجاد کنید. باید از خود بپرسید: «چه کسی بیشترین احساس راحتی را در بین اعضای تیم دارد.» به‌یاد داشته باشید هر نظری درباره کارکنانی که در برابر عملکرد ضعیف همکارانشان صبر پیشه میکنند داشته باشید، آنها هم در نقطه مقابل نظری مشابه نسبت به شما خواهند داشت. کسبوکار شما یا تیمتان هرگز به نیروی بالقوه خود پی نخواهد برد، مگر با حصول اطمینان از این موضوع که تک‌تک اعضای تیم به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام میدهند. حالا نفس عمیقی بکشید و به یک راه حل فکر کنید. در ادامه به چند گام اساسی اشاره می‏کنیم:

۱) آمادگی لازم را داشته باشید: موضعی شفاف در خصوص ماهیت مشکل داشته باشید. اگر موضوع مشکل در حوزه تخصص آنها است، نظرات دیگران را جویا شوید. آماده تشریح شفاف مشکل برای کارمند موردنظر باشید، اینکه چه انتظاری از وی دارید و او با این انتظار شما چه فاصله‏ای دارد. از مثال‏های واقعی استفاده کنید و بر پیامدهای شخصی عملکرد ضعیف تمرکز کنید.

۲) بدانید انتظار چه تفاوت‌هایی را دارید: برای جلوگیری از ادامه عملکرد ضعیف باید از برنامه عملی واقع‏گرایانه‏ای استفاده کنید تا فرد به سطح عملکرد موردنظرتان برسد. بنابراین قبل از گفت‏وگو با کارمند مطمئن شوید که به‌طور کامل در خصوص تعریف عملکرد خوب به نتیجه شفافی رسیده‏اید. در قدم بعدی گام‏های قابل ارزیابی را به‌منظور بهبود عملکرد آنها برنامه‏ریزی کنید.

۳) پیام را ارسال کنید: همیشه باید این مرحله را به صورت چهره به چهره انجام دهید. اگر برای نخستین‌بار وارد چنین گفت‏وگویی با فرد موردنظر می‏شوید، تعادل در سخنان خود را رعایت کنید. درک کارمند از وجود یک مشکل موضوع مهمی است، اما ممکن است شما از دلایل بروز عملکرد ضعیف در فرد آگاه نباشید، بنابراین باید سوالات متعصبانه را طرح نکنید و آماده شنیدن دلایل کارمندتان باشید. در صورت نبود مدارک یا شواهدی مبنی بر سوءرفتار یا ناسازگاری فرد، اولین جلسه نباید به صورت رسمی برگزار شود.

۴) به اتفاق برنامه‏ای طراحی کنید و به آن پایبند بمانید: توافق بر سر یک برنامه بهبود عملکرد با فرد موردنظر بسیار مهم است. چه انتظاری از آنان دارید و در چه بازه زمانی؛ به نکات خاص اشاره کنید؛ در خصوص پشتیبانی‏های که در این راستا از آنان به عمل خواهد آمد، شفاف باشید؛ موعد خاصی را برای ارزیابی پیشرفت فرد درنظر بگیرید.

۵) ارزیابی‏های منظم انجام دهید: هدف بهبود عملکرد است و این موضوع در بسیاری از موارد تحقق پیدا می‏کند. اما همواره این پرسش را به‌یاد داشته باشید: «اگر بهبودی اتفاق نیفتاد چه خواهد شد؟» با ارزیابی مداوم عملکرد فرد و برخورد صادقانه، به‌موقع و مستندسازی وقایع و به اشتراک‏گذاری آن با کارمند موردنظر‏، به عنوان یک مدیر و البته از منظر قانونی نیز به وظیفه خود به خوبی عمل کرده‏اید. با پیگیری اقدامات اشاره شده معمولا سه اتفاق قابل پیش‌بینی است:

۱) کارمند موردنظر به عملکرد بالایی می‏رسد و در درازمدت نیازی به مدیریت و نظارت شما نخواهد داشت.

2) کارمند به این نتیجه می‏رسد نقشی که در سازمان به او سپرده شده است، مناسب وی نبوده و باید به فکر تغییر شغل خود باشد. به باور من چنین تصمیمی اغلب منجر به احساس راحتی فرد شده و نگاه او به موضوع جدایی از سازمان منفی نخواهد بود.

۳) عملکرد فرد تغییر قابل‌توجهی ندارد، به این معنی که باید وارد فرآیند مدیریت عملکرد رسمی شوید که به احتمال زیاد منجر به خروج فرد موردنظر از سیستم کسب‏وکارتان خواهد شد.

عملکرد ضعیف در هر کسب‏وکاری روی می‏دهد اما پیشگیری از آن همواره بهتر از درمان است. با مطالعه مقاله حاضر باید اکنون از خود بپرسید: آیا تمامی اعضای تیم من می‏دانند چه انتظاری از آنها دارم؟ آیا عملکرد آنان با انتظارات من انطباق دارد؟ در صورتی که پاسخ این سوالات منفی است، زمان آن فرا رسیده است تا گفت‏وگوهایی صادقانه با آنها را تدارک ببینید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4134

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد