درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 4 بهمن 1400 - 10:56   

انتصاب مدیر ارتباطات سایپا

  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


ادامه ادامه مطلب یک

واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند

  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  7 اصل راهنما برای برنامه ریزی استراتژیک
  فعالان مصرف کننده به برندهایی که برای کاهش گرمایش جهانی گام بر می دارند پاداش می دهند
  برگزاری جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خانواده جهاد کشاورزی استان گلستان
  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا
  انتصاب مدیر «حوزه مدیرعامل و روابط عمومی» شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی
  انتخاب رئیس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌
  برنامه ریزی راهبردی
  5 نکته برای رد کردن مودبانه جلسات بی فایده
  شماره جدید ماهنامه روابط‌عمومی‌ منتشر شد
  کانون استان بوشهر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی خود را شناخت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31003صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 29 مرداد 1396 - 09:14
مدیریت تیم با تفکرات متناقض؛ سخت اما ممکن
اگر شما یک رهبر سازمانی با تجربه هستید، ممکن است تصور کنید که تشخیص یک تیم مسموم آسان است؛
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اگر شما یک رهبر سازمانی با تجربه هستید، ممکن است تصور کنید که تشخیص یک تیم مسموم آسان است؛ اما علائم چشمگیرتر ناکارآمدی (مبارزه کلامی، فرسایش و تقابل) نسبتا نادر هستند و معمولا پس از آن اتفاق می‌افتند که خصومت طولانی‌مدت به نقطه جوش خود برسد. در حقیقت، شاخص‌هایی که نشان می‌دهد تیم شما یک واحد شاد و به هم پیوسته نیست، حداقل در روزهای اول، قابل چشم‌پوشی است.

 

هر مدیر منابع انسانی تلاش می‌کند تا یک فرهنگ مثبت در محیط کار ترویج دهد. اما تحقق این امر آسان نیست. هر کارمندی منحصربه‌فرد و متفاوت است. این مساله گاهی مشکلاتی بین اعضای تیم ایجاد می‌کند و از همکاری آنها برای یک هدف مشترک جلوگیری می‌کند و اگر مهار نشود، ممکن است به ناکارآمدی منجر شده و حتی بهره‌وری کلی تیم را به شدت کاهش دهد. مدیران، افراد ناکارآمد را نمی‌پذیرند. حضور این افراد موجب هدر رفتن وقت و کاهش بهره‌وری در سازمان می‌شود. در عین حال این ناکارآمدی می‌تواند به سایر اعضای تیم نیز سرایت کند. این موقعیتی است که هیچ مدیری نمی‌خواهد با آن روبه‌رو شود. اما مواجهه با تیم‌های ناکارآمد، مشکلی بسیار معمول در سازمان‌هاست. جمع کردن افراد با تفکرات و دیدگاه‌های متناقض سخت است؛ اما غیرممکن نیست. در حقیقت آنهایی که می‌توانند به این وظیفه سخت عمل کنند، دارایی‌های ارزشمندی در چشم کارفرمایان فعلی و آینده خود خواهند شد. اعضای یک تیم ناکارآمد فاقد شفافیت هستند و دائما نگرانند که اشتباهی از آنها سر بزند. فقدان شفافیت مانع اخذ تصمیم از یک روش قاطع و بجا خواهد شد. در عین حال، عمل به تصمیمات برای اعضای تیم دشوار می‌شود و در درازمدت، احساس نارضایتی در کارمندان رشد خواهد کرد. در اینجا چند رفتاری که رهبر سازمانی، (مهم نیست تا چه حد با تجربه باشد) باید به عنوان علائم نشان‌دهنده یک تیم ناکارآمد در نظر بگیرد، آورده شده است.

 

جلسات با کندی پیش‌ می‌روند

جلسات کوتاه همیشه نشانه‌ای از کارآمدی نیست. وقتی همه به سرعت موافقت خود را نشان می‌دهند یا هیچ‌کس نمی‌خواهد ایده‌های جدید را به اشتراک بگذارد یا به خود زحمت نمی‌دهد تا نقش «وکیل مدافع شیطان» را بازی کند، (وظیفه این فرد این است که به هر ایده از چشم‌انداز منفی نگاه کند) این یک نشانه قوی مبنی بر عدم توجه و تمرکز کافی اعضای تیم است. شاید آنها از نادیده گرفته شدن مطالباتشان خسته‌ شده‌اند، شاید هیچ اعتقادی ندارند که سخن گفتن آنها نتیجه داشته باشد یا شاید تصمیم گرفته‌اند سکوت کنند؛ اگر همه جلسات شما در طبقه‌بندی «سریع و بدون زحمت» قرار می‌گیرند، حتما فکری به حال آن بکنید.

 

اعضای تیم با شما صحبت می‌کنند؛ نه کس دیگر

وقتی یک خواهر و برادر کم سن دعوا می‌کنند، برای ساکت کردن دیگری، اغلب از والدین‌شان به‌عنوان میانجی استفاده می‌کنند. «مامان، به شارلوت بگو که خیلی آب زیرکاه است و من هرگز با او دوباره صحبت نمی‌کنم.» شاید این رفتار از سوی یک کودک شش ساله بامزه به نظر بیاید؛ اما این رفتار از سوی یک زن یا مرد بالغ قطعا ناپسند و مذموم است.اگر اعضای تیم‌تان به‌جای ارتباط مستقیم با یکدیگر، از شما می‌خواهند تا پیام‌شان را به دیگر اعضای تیم برسانید (آیا می‌توانید از لیندی بپرسید که مدل‌ها این هفته آماده خواهد شد یا خیر؟) یا به‌جای اینکه ایده‌های جدید را در یک محیط تیمی مطرح کنند، آنها را مستقیما به شما می‌گویند، شما با یک شکاف ارتباطی جدی بین کارمندان خود روبه‌رو هستید؛ شکافی که حاکی از فقدان اعتماد در تیم شماست.

 

همکاری در تیم‌تان داوطلبانه نیست

یک تیم کارآ، تا حد زیادی خود را سازماندهی می‌کند. وقتی کار مشترک وجود دارد، اعضا با یکدیگر مشاوره خواهند کرد، درخواست اطلاعات می‌کنند و ایده‌ها را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت.ممکن است همیشه به‌دور از تعارض نباشد، اما همکاری و تعاون یک هنجار در سازمان محسوب می‌شود. اگر تنها زمانی که زیردستان شما مشترکا با یکدیگر کار می‌کنند، زمانی باشد که شما صریحا آنها را به انجام کاری منصوب می‌کنید، با مشکل روبه‌رو هستید.در این شرایط، در حال مدیریت یک تیم از گرگ‌های تنها هستید؛ کسانی که به هر دلیلی، به تخصص یکدیگر احترام نمی‌گذارند.

 

به سوالات در مورد سلامت تیم پاسخ می‌دهید

فقط اینکه زیردستان شما در مورد نارضایتی خود با شما صحبت نمی‌کنند، به این معنا نیست که با دیگران نیز در این مورد حرفی نمی‌زنند. اگر همکاران سوالاتی در مورد نحوه انجام امور در تیم‌تان می‌پرسند، علاقه آنها را به عنوان شاخصی از وجود کاستی در تیم‌تان در نظر بگیرید.در واقع این نشانه‌ای است که اعضای تیم شما آنقدر ناامید هستند که به‌جای اینکه مسائل خود را مستقیما با شما در میان بگذارند، به همکاران خود می‌گویند.ممکن است آنها تلاش ‌کنند تا جلوی رئیس‌شان حفظ آبرو کنند یا بدتر از آن، یکی از آنها یا بیشترشان ممکن است شما را به عنوان بخشی از مشکل بدانند. اگر احساس می‌کنید که تیم‌تان ناراضی است، باید بیندیشید که چگونه خود را از این مرحله بحرانی خارج سازید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4123

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  7 اصل راهنما برای برنامه ریزی استراتژیک


  تنظیم موثر اهداف و مقاصد برنامه ریزی روابط عمومی


  برنامه ریزی راهبردی


  نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در راهبرد ارتباط با همسایگان


  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


  انتخاب رئیس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌


  کتاب روابط‌عمومی‌ در تئوری و عمل منتشر شد


  سه نکته برای آماده سازی استراتژی روابط‌عمومی دیجیتال خود برای سال جدید


  5 نکته برای رد کردن مودبانه جلسات بی فایده


  شماره جدید ماهنامه روابط‌عمومی‌ منتشر شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود