درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 - 07:33   

انتصاب مدیر ارتباطات سایپا

  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


ادامه ادامه مطلب یک

واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند

  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سال 2022
  جنبش متاورس
  دیدار رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با مدیرکل روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
  4 نکته در برنامه ریزی روابط عمومی کسب و کار
  جلسه مدیران روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد
  چگونه می‌توان به‌رغم اختلاف زیاد، گفتگو کرد؟
  تاکید معاون استاندار لرستان بر لزوم تقویت روابط‌عمومی‌ها
  مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت: قصد داریم روابط عمومی مردم باشیم
  دکتر للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران: آماده توسعه همکاری‌های متقابل با دانشگاه علوم پزشکی ایران هستیم
  وزیر علوم: ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30992صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 28 مرداد 1396 - 09:04
کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره راه اندازی مدیریت روابط با مشتریان
پرسش: صاحب کسب و کار متوسطی هستم و قصد دارم برای شرکت واحد مدیریت ارتباط با مشتری راه اندازی کنم. چه توصیه ای برای من دارید؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پرسش: صاحب کسب و کار متوسطی هستم و قصد دارم برای شرکت واحد مدیریت ارتباط با مشتری راه اندازی کنم. چه توصیه ای برای من دارید؟

پاسخ کارشناس: نخستین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که راه اندازی دقیق و درست سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM یکی از فعالیت های پیچیده هر سازمانی است. از آنجایی که CRM یک فرآیند است که بخش های مختلف یک سازمان را درگیر می کند، هماهنگی و اجرای آن مشکل است.

معمولا بخش فروش، روابط عمومی، امور مالی، انفورماتیک و مدیریت در این فرآیند درگیر هستند. این مدیریت همانند مدیریت های دیگر یک سازمان نیست که چند کارمند مستقل داشته باشد و کار مشخصی را انجام دهند. در واقع مسئول CRM فرآیندی را در سازمان جاری می کند که توسط بخش های مختلف اجرا می شوند و همین کار را مشکل می کند.

پیشنهاد می کنیم در ابتدا یک متخصص باتجربه را در این خصوص استخدام و خود شما نیز مطالبی را در این زمینه مطالعه کنید. سپس جلسه ای با حضور همه واحدهای درگیر برگزار و تصمیم قاطع خود را برای اجرای CRM در شرکت بیان و از همه درخواست کنید با فرد یا افراد مسئول همکاری کنند. این جلسات هماهنگی را به صورت دوره ای برگزار کنید. در غیر  این صورت کارها به خوبی پیش نخواهد رفت.

می توانید از نرم افزارهای موجود در بازار استفاده کنید، اما هر شرکتی مسائل خاص خود را دارد و درنهایت اگر می خواهید CRM به خوبی در سازمان شما اجرا شود مجبور خواهید شد یک نرم افزار اختصاصی برای خود سفارش دهید. نکته آخر اینکه یک اتاق فکر ویژه برای این منظور ایجاد کنید. خروجی این اتاق فکر باید این باشد که با مشتریان شرکت از جهات مختلف چطور رفتار شود. سپس تصمیمات تصویب شده برای اجرا به واحد CRM ابلاغ شوند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چطور برنامه ای را با روش های نوین برای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم؟


  4 نکته در برنامه ریزی روابط عمومی کسب و کار


  روابط‌عمومی‌ها‌ و نشانه‌های ضعف ساختاری


  وزیر علوم: ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد


  450 دانشمند، شرکت‌های روابط‌عمومی و تبلیغاتی را متهم به انتشار اطلاعات نادرست می‌کنند


  چهار انتصاب در روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی


  تغییر ساختار سازمانی دانشگاه تهران؛ تنزل جایگاه روابط‌عمومی ادامه دارد


  جلسه مدیران روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد


  دیدار رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با مدیرکل روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


  مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت: قصد داریم روابط عمومی مردم باشیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود