درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 28 شهریور 1400 - 16:12   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور: توسعه ارتباطات بین بخشی نیاز ورزش همگانی است

  عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور: توسعه ارتباطات بین بخشی نیاز ورزش همگانی است


ادامه ادامه مطلب دو

فتح 4 قله مرتفع ایران توسط رئیس  روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار

  فتح 4 قله مرتفع ایران توسط رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار


ادامه ادامه مطلب سه

برنامه ریزی مانع روزمرگی در روابط‌عمومی است

  برنامه ریزی مانع روزمرگی در روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فنون روابط عمومی/ برگزاری‌ مراسم‌
  انتشار کتاب فنون روابط عمومی -دفترچه راهنمای متخصصان روابط عمومی
  فتح 4 قله مرتفع ایران توسط رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار
  فوتبال و پروپاگاندا
  دو روزنامه‌نگار، یک دوشس و نظام رسانه‌ای
  کتاب: پنج گفتار مدیریت محتـوا
  عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور: توسعه ارتباطات بین بخشی نیاز ورزش همگانی است
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  نقد و بررسی فصل 8 کتاب روزنامه نگاری برند در کمیته سرآمدی و اثربخشی برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  برنامه ریزی مانع روزمرگی در روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30871صفحه نخست » پژوهشنامه روابط عمومی پنجشنبه، 12 مرداد 1396 - 08:13
نکاتی برای صاحبان کسب‌وکارها در جهت بهبود بازخوردها
اگر شما بازخوردهای مشتریان‌تان را جمع‌آوری می‌کنید، این‌ کار بسیار خوبی است و شما هم‌اکنون از بسیاری کسب‌وکاری کوچک دیگر جلوتر هستید. اما هنوز وظیفه شما کامل نشده است. در واقع بزرگ‌ترین اشتباه شرکت‌ها این است که نتایج بازخوردها را با کارکنان‌شان به اشتراک نمی‌گذارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر شما بازخوردهای مشتریان‌تان را جمع‌آوری می‌کنید، این‌ کار بسیار خوبی است و شما هم‌اکنون از بسیاری کسب‌وکاری کوچک دیگر جلوتر هستید. اما هنوز وظیفه شما کامل نشده است. در واقع بزرگ‌ترین اشتباه شرکت‌ها این است که نتایج بازخوردها را با کارکنان‌شان به اشتراک نمی‌گذارند.

هنگامی که شما بازخوردهای مشتریان‌تان را جمع‌آوری می‌کنید مطمئنا از این پس تجربه بهتری برای آن‌ها خواهید ساخت. شما ممکن است داده‌ها را تشریح کنید، برخی از راه‌حل‌ها و تغییرات را پیدا کنید و آن‌ها را با تیم مدیریتی به اشتراک بگذارید. اما اگر شما این بازخوردها را با کارکنان‌تان که بیشتر با مشتریان در تعامل هستید به اشتراک نگذارید هیچ‌کدام از این کارها به خوبی انجام نخواهد شد.

فقط به اشتراک‌گذاری دیدگاه‌های کلی شما از بازخوردها کافی نیست. گاهی اوقات بسیار موثر خواهد بود اگر کارکنان به طور مستقیم نظرات مشتریان را بشنوند.

بنابراین چگونه باید بازخوردهای مشتریان را به اشتراک بگذارید؟

به عنوان مثال پس از این‌که مشتری یک خرید از شما انجام داد، شما درجه رضایت او را بپرسید و سپس یک سیستم برای توزیع آن در سراسر شرکت راه‌اندازی کنید.

شما می‌توانید گزارش‌های هفتگی، ماهانه و یا هر سه ماه یک‌بار تهیه کنید که شامل نمرات کلی شرکت در طول آن مدت باشد. این هم‌چنین نشان می‌دهد که شما در حال اندازه‌گیری بازخورد از مشتریان هستید. شما می‌توانید یک گزارش مفصل تهیه کنید و آن را به کلیه همکاران از تیم فروش تا حمل‌ونقل ارائه کنید.

از آن‌جا که داده‌های بسیاری در دسترس شما خواهد بود، لذا قبل از این‌که آن داده‌ها را با کارکنان‌تان به اشتراک بگذارید، بهتر است کمی آن‌ها را فیلتر کنید. برای این کار:
یک سیستم CRM استفاده کنید که داده‌ها را براساس مناسب بودن‌شان فیلتر کند.
از ابزارهای بررسی مثل Flexible استفاده کنید.

متوقف نشوید.
شما همچنان به جمع‌آوری بازخورد از مشتریان ادامه بدهید و این نتایج را با کارکنان خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب هنگامی که شما تصمیم گرفتید تغییراتی را به وجود بیاورید تا تجربه مشتری بهتر شود، اگر آن‌ها منجر به بهبود شوند خواهید فهمید و کارکنان هم می‌دانند که برای رسیدن به اهداف چه کاری باید انجام دهند.

علاوه بر آن، لازم است هر دو بازخورد مثبت و منفی به اشتراک گذاشته شود. هم‌چنین شما باید هرگونه پیشنهاد مشتریان را نیز با آن‌ها به اشتراک بگذارید. کارکنان شما نیاز به انتقاد سازنده برای رشد و بهبود دارند. آن‌ها هم‌چنین نیاز دارند آن‌چه را که به درستی انجام می‌دهند را بدانند تا به انجام دادن آن ادامه بدهند.

به اشتراک گذاری این دیدگاه‌ها با کارکنان باعث می‌شود که آن‌ها احساس تعهد نسبت به شرکت داشته باشند. به گزارش گالوپ از بررسی های جهانی تنها 13 درصد از کارکنان در محل کار احساس تعهد دارند. اما اگر شما اطلاعات زیادی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید می‌توانید این احساس را در آن‌ها تقویت کنید.


منبع: www.ibazaryabi.com
رها صابری

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فنون روابط عمومی را بخوانید


  کتاب: پنج گفتار مدیریت محتـوا


  آنچه باید بدانیم!/ قدرت‌ مشاوره‌ مدیریت‌


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کتاب: مقررات روابط عمومی


  فنون روابط عمومی/ ترتیب‌ دادن‌ جلسات‌ عمومی


  فنون روابط عمومی/ برگزاری‌ مراسم‌


  آنچه باید بدانیم!/ تحقیق‌، اساس‌ یک‌ برنامه‌ روابط‌عمومی‌ است‌


  شش مرحله برای گسترش روابط‌عمومی


  برگزیدگان سومین جشنواره روابط‌عمومی‌های برق حرارتی معرفی شدند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی