درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 - 07:22   

آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟

  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


ادامه ادامه مطلب یک

لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار

  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب سه

قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید

  قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی
  حضور رییس انجمن بین المللی روابط عمومی و مدیر عامل هلدینگ میدکو
  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید
  نیاز مبرم روابط عمومی شهرداری‌های استان یزد به تغییر نگرش
  مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان: روابط عمومی، یکی از مهم‌ترین، سخت‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه‌های کاری در ادارات است
  استاندار کرمان: روابط عمومی ها تجارب دوره مقابله با کرونا را مستندسازی کنند
  کارگاه آموزشی مجازی « تاثیرسواد رسانه ای بر اثربخشی فعالیت های رسانه ای روابط عمومی ها» برگزار می شود
  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار
  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟
  مدیر روابط عمومی فرودگاه های گلستان: هنر روابط عمومی، پیوند میان درون و بیرون سازمان است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30849صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 21 مرداد 1396 - 09:36
مذاکره اثر بخش
مذاکره اثر بخش می تواند شما را به اهدافی برساند که انتظار ان را می کشید به تمام مذاکرات اهمیت دهید و به یاد داشته باشید هر گفتگوی می تواند یک مذاکره باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همه ما روزانه با افراد زیادی مذاکره می کنیم، بعضی از این مذاکره ها موفق و بعضی ناموفق می باشد. سوال اینجاست ایا میشود مذاکره موفقی داشته باشیم با ید چه کنیم و چگونه عمل کنیم که در مذاکره موفق باشیم، در این مقاله سعی دارم شما را با مذاکره برد برد که مد نظر همه مدیران فروشندگان است آشنا کنم.

مذاکره مذاکره یک فرایند است و هر فرایندی نیاز به مهارت دارد. پس مذاکره نیز نیاز به مهارت دارد قبل از اینکه مذاکره ای را شروع کنید هدف از مذاکره را برای خود مشخص کنید و بدانید کجا هستید و در این مذاکره به کجا می خواهید بروید امکانات شرایط کاستیهای خود را شناسایی کنید سپس به شناسایی طرف دوم که همان فرد یا گروهی که شما قصد مذاکره را با او دارید بپردازید نقاط قوت و ضعف سپس به نقاط مشترک فکر کنید و سعی کنید وقتی می خواهید منافعی را دریافت کنید بااستفاده از نقاط مشترک و اشاره به انان در جهت اهداف خود پیش روید هیشه در مذاکره از دکمه مکث استفاده کنید قبل از هر کلامی دکمه مکث را بزنید یعنی فکر کنید هیچوقت خود را در دامی که برای خود ایجاد کرده اید قرار ندهید به عبارتی محدودیت در مذاکره ایجاد نکنید مثلا نگوید تا فردا شما باید تصمیم بگیرید در غیر اینصورت معامله امکان پذیر نمی باشد شاید طرف مقابل امکانات لازم را تا فردا نتواند فراهم کند در این شرایط شما یا باید حرف خود را عوض کنید که درست نیست و اعتبار خود را از دست می دهید.در مذاکره اصلی که بسیار مهم است احترام به طرف مقابل می باشد در صورتی که متوجه اشتباه فرد شدید با زیرکی عنوان نکنید یا در صورت لزوم با مهارت فرد مورد نظر را از اشتباه درآورید.


هیچوقت در مذاکره بلوف نزنید کالا یا شرایط را بهتر از آن چیزی که هست معرفی نکنید در مقابل فرد موردنظر اعتماد به نفس خود را حفظ کنید از جملاتی که شما را فرد ضعیف نشان می دهد بپرهیزید مردم دوست دارند با افراد قدرتمند معامله کنند آرام باشید و خوب گوش دهید اگر خوب گوش دهید و به حرکات طرف مقابل توجه کنید به اطلاعاتی دست خواهید یافت که می توانید در فرایند مذاکره از انها در جهت اهداف خوداستفاده کنید یادتان باشد برای کسب موفقیت و مذاکره برد برد باید به منافع طرف مقابل نیز توجه شود فقط به فکر خود نباشید به محض اینکه مزیتی به طرف مقابل دادید حتما مزیتی دریافت کنید مثلا در صورت دادن تخفیف حتما بخواهید که نقدا پرداخت داشته باشد البته خاطر نشان کنم فعالیتها متفاوت است و مذاکرات نیز متفاوت خواهد بود.


صادق باشید وقتی حرفه ای عمل می کنید نیازی به عدم صداقت نیست صداقت اعتماد ایجاد می کند و مزیتی برای شما و کسب و کارتان بوجود می آورد که که نتیجه آن مشتریان وفادار می باشد

نتیجه
مذاکره اثر بخش می تواند شما را به اهدافی برساند که انتظار ان را می کشید به تمام مذاکرات اهمیت دهید و به یاد داشته باشید هر گفتگوی می تواند یک مذاکره باشد .

نویسنده: مریم رنجبری پورمدرس و مشاور بازاریابی و کسب و کار

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ابزارهای روابط عمومی و تکنولوژی بازاریابی- دخالت انسان در روابط عمومی را حفظ کنید


  محمد آقازاده از «خبرنگاران هزارتومانی» می‌گوید


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز روابط عمومی


  چرا ویروس کرونا به فرهنگ‌های «سهل‌انگار» بیشتر آسیب رسانده است


  احمق باش تا کامروا شوی


  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید


  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


  مهارت مدیر در تیم «حل مشکل»


  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400