درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:57   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30845صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 29 مرداد 1396 - 08:15
پنج راهکار روابط عمومی دیجیتال
آریا - رسانه‌های دیجیتال موجب شده‌اند تا عرصه رقابت برای کسب‌وکارهای کوچک به نسبت برندهای بزرگ در سطحی برابر قرارگرفته و کسب نتایج قابل‌اندازه‌گیری را از طریق اصول روابط عمومی دیجیتال از هر زمان دیگری ساده‌تر ساخته است. اما برای موفقیت در این زمینه باید اصول بازی را یاد بگیرید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه‌های دیجیتال موجب شده‌اند تا عرصه رقابت برای کسب‌وکارهای کوچک به نسبت برندهای بزرگ در سطحی برابر قرارگرفته و کسب نتایج قابل‌اندازه‌گیری را از طریق اصول روابط عمومی دیجیتال از هر زمان دیگری ساده‌تر ساخته است. اما برای موفقیت در این زمینه باید اصول بازی را یاد بگیرید.

موردتوجه قرار گرفتن توسط فرد یا مجموعه هدف به‌واقع می‌تواند موجب حرکت سازمان شما و یک‌قدم نزدیک‌تر شدن آن به هدف خودش شود، اما دیگر زمان توزیع اعلامیه و تراکت از طرق مختلف برای اطلاع‌رسانی در رابطه با محصول یا خدمات خودتان به سر آمده است. روش بازی تغییر کرده و طبیعتاً بازیکنان هم‌تغییر کرده‌اند.

 

هدف روابط عمومی امروزه برقراری ارتباط با تأثیرگذاران منتخب به شیوه‌هایی خاص است. یک فرد تأثیرگذار در یک صنعت، مثلاً یک وبلاگ نویس که در حوزه خاص محصولات و خدمات شما قلم می‌زند، به‌اندازه یک روزنامه معروف صبح کشور برای کسب‌وکار شما می‌تواند اهمیت داشته باشد، چراکه وی اعتماد گروه مشتریان هدف شما جلب کرده است. به عبارتی باید توجه داشت که اینجا همه‌چیز وابسته به مخاطبین شما و آن‌هاست. 5 راهکاری که در ادامه به آن اشاره می‌کنم به شما اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های اثربخش روابط عمومی دیجیتال را به‌خوبی اجرا کنید و نتیجه مطلوبی برابر با برندهای بزرگ از آنها کسب کنید:

1- درنتیجه جستجوهای گوگل مطرح شوید.
امروزه مردم زمانی که در موتورهای جستجو آنلاین چیزی را جستجو می‌کنند، عموماً بر روی لینک‌هایی کلیک می‌کنند که در صفحه اول نتایج به آن‌ها نشان می‌دهد و نیاز خودشان را با همان نتایج رفع می‌کنند. پس این نکته خود اهمیت مطرح‌شدن و نشان داده شدن شما در بین نتایج معرفی‌شده در صفحه اول را به‌خوبی نشان می‌دهد. پس باید ضمن داشتن استراتژی‌ها و رعایت اصول مرتبط با بهینه‌سازی نتایج، کارهایی را در عرصه روابط عمومی دیجیتال انجام دهید که به نشان داده شدن شما در صفحه اول کمک کند.

یکی از این راهکارها شناخت درست و اصولی مخاطب است. برای هر مخاطب هدف (هر فرد، هر گروه و یا . . .) باید یک پروفایل خاص تشکیل دهید و خواسته و نیازهای وی را شناسایی کنید و مکتوب داشته باشید. بدانید برای رفع نیازهای خودش از چه کلماتی برای جستجو استفاده می‌کند و اینکه کدام آن کلمات مناسب با کسب‌وکار شما و از آن کلمات در محتوا وب خود استفاده کنید.

2- یک داستان خوب مطرح کنید، فقط سریع‌تر آن را مطرح کنید.
حجم محتوا آنلاین امروزه نسبت به قبل بسیار افزایش پیداکرده است و این موضوع خود بیانگر این نکته است که مخاطب زمان که کمتری برای اختصاص دادن به محتوای شما در اختیار دارد و برای این منظور باید محتوایی تولید و منتشر کنید که از جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته باشد. یکی از این راهکارها این است که داستان خود را در فرمت‌ها و شکل‌هایی از محتوا ارائه کنید که در زمان کمتر حجم بیشتری از محتوا شما برای مخاطب قابل‌درک و استفاده باشد، یعنی فرمت‌هایی مثل فیلم، پادکست و عکس. چراکه در اغلب موارد شما می‌توانید محتوایی شامل مثلاً 20 تا 30 خط مطلب را تنها با یک عکس به‌راحتی به مخاطب خود انتقال دهید.

3- دیگر تأثیرگذاران مهم در صنعت خود را شناسایی کرده و از آن‌ها استفاده کنید.
گاهی اوقات یک روش کاراتر برای رساندن پیام و سخن خود به مخاطبین استفاده از افرادی است که پیش‌ازاین مخاطبین شما به آن‌ها اعتماد داشته و سخن آن‌ها را در آن موضوع خاص مورد تائید قرار می‌دهند. این روش تحت عنوان بازاریابی بر اساس اعتماد و تأثیر معتمدین و افراد بانفوذ شناخته می‌شود. به این موضوع هم توجه داشته که در دوره فعلی نوع بسیاری از رسانه‌ها و کارکردهای آن‌ها تغییر کرده است، تلویزیون قدیم جای خودش را به شبکه یوتیوب و نسخه وطنی خودش یعنی آپارات داده است، رادیو جای خودش را به پادکست داده و روزنامه هم‌اکنون به‌صورت وبلاگ، فروم و شبکه‌های اجتماعی در اختیار ما هستند. بازاریابی از طریق افراد صاحب نفوذ در بین جمعیت هدف ما بر این اساس است که باید بر اشتراک‌گذاری پیام شما توسط این افراد کلیدی تمرکز داشته باشید که اغلب صاحبان وبلاگ‌های مهم و معتبر بوده یا دنبال کنندگان زیادی در شبکه‌های اجتماعی هستند.

برای آغاز بهترین راه داشتن یک نظرسنجی از بین مخاطبین هدف، دادن یک مشوق به آن‌ها جهت پاسخگویی به نظرسنجی شما و پیدا کردن شبکه‌های ارتباطی است که آن‌ها بیشتر با آن وقت خود را سپری می‌کنند. سپس باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را در آن‌ها جستجو کنید و ببینید چه کسی درواقع در بستر این رسانه‌ها از اعتبار کافی برخوردار است و محتوایی مشابه و هم‌راستا با محتوای شما تولید می‌کند که رقیب شما به‌حساب نمی‌آید و سپس تمرکز بر روی آن‌ها برای رساندن پیام خود به مخاطبان هدف موردنظر هست.

4- شبکه‌های اجتماعی ابزار چندمنظوره شماست.
شبکه‌های اجتماعی درواقع ابزاری برای تغییر دادن بازی در عرصه روابط عمومی هستند که کاربردهایی برای داستان‌سرایی، نظارت و تبلیغ و ترویج دارند. کسب‌وکارها هم می‌توانند به‌صورت درست و اصولی از آن‌ها برای توسعه و شکل دادن به روابط خود با گزارشگران و صاحبان نفوذ در صنعت خود بپردازند. فراموش نکنید که این خبرنگاران و افراد دارای نفوذ هم در درجه اول انسان هستند و با استفاده از این ابزارها می‌توانید ارتباطات خود را به صورتی شخصی با آن‌ها پیش ببرید، چراکه آن‌ها هم مطمئناً عکسی شخصی از خانواده، کسب‌وکار و مسافرت‌های خود منتشر می‌کنند. در این‌گونه مواقع با یک سؤال خیلی ساده، مثلاً اینکه نژاد حیوان خانگی شما چیست، می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و رفته‌رفته این ارتباط را گسترش دهید. اما معرفی و تبلیغ کالا و خدمات خودتان را بگذارید برای پیام‌های شخصی و از انتشار آن‌ها در فضای عمومی باهدف دیده شدن توسط آن‌ها شدیداً اجتناب کنید.

5- با معیارهای جدید در عرصه روابط اجتماعی آشنا شده و از آن‌ها استفاده کنید.
در رسانه‌های چاپی، اطلاع پیدا کردن از این اینکه چه نفر پیام شما را خوانده‌اند کاری بسیار سخت و دشوار است. اما روابط عمومی دیجیتال نظارت بر عملکرد محتوای شمارا به‌صورت بسیار دقیق ممکن می‌سازد. با این کار به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که کدام کانال‌ها در حال سرازیر کردن ترافیک به‌سوی وب‌سایت شما هستند و اینکه چه مطالب و محتوایی برای آن‌ها از همه مهم‌تر و جذاب‌تر بوده است. با استفاده از این اطلاعات به‌راحتی می‌توانید محتوای مشابه ازنظر موضوع با شکل و فرمت را برای مخاطبین خود مهیا کنید.

فقط به یاد داشته باشید که ابزار روابط عمومی دیجیتال برعکس روابط عمومی سنتی دقیقاً همان فرصت‌هایی را در اختیار شما قرار داده است که برندهای بزرگ در اختیاردارند و برای پیشبرد کار خود از آن‌ها بهره می‌برند و در این عرصه کسب موفقیت فقط و فقط وابسته به چگونگی استفاده شما از این ابزارهاست.

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد