درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 14 آذر 1400 - 16:12   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط‌عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عزل شد

  مدیر روابط‌عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عزل شد


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی

  روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت منصوب شد

  رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی بین‌المللی
  برترین کمپین‌های روابط عمومی در سال ۲۰۲۱
  روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی
  بزرگ شوید و رشد کنید
  پژوهش/ نقش و کاربرد رسانه های اجتماعی و دیجیتالی در روابط عمومی (یک مطالعه دوازده ساله)
  محتوا ستاره درخشان کهکشان نشر
  یک نرم افزار ویژه روابط عمومی ها تولید شد
  دکتر آیت‌اله ابراهیمی در همایش مدیران ارشد بانک سپه: با انسجام و عبور سریع از ادغام، بزرگ و قدرتمند می‌مانیم
  مسابقه فوتبال یا جشنواره تبلیغات
  وب سایت خوب برای کسب وکارها چه ویژگی هایی دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30813صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 18 مرداد 1396 - 08:02
چالش‌ عمل به اصول اخلاقی در روابط عمومی
از آنجا که روابط عمومی به عنوان حرفه‌ای بالنده تلاش دارد تا در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، نماینده مردم و در کنار آن نماینده سازمان هم باشد، کارکنان آن اغلب به معیارهای بالاتری پایبندند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  هر کس در زندگی، با معمای پیچیده اصول اخلاقی مواجه می‌شود. اصول اخلاقی چیست؟ معیارها یا الگوهای مشترک کدامند؟ شیوه‌های پرهیز از تنگناهای اخلاقی و مواجهه با آنها کدام است؟


مارک مک الریث، در کتاب «مدیریت روابط عمومی نظام یافته و اخلاقی»، اصول اخلاقی را چنین تعریف می‌کند: «مجموعه معیارهایی که با آن، درباره درست یا غلط بودن هر چیز داوری می‌شود».


«از نظر وی، کار ویژه مدیران روابط عمومی ایجاد معیارهایی است که بر پایه آن در سازمان تصمیم‌گیری می‌شود.» به این ترتیب، مدیران رهنمودهایی را ارایه می‌دهند که براساس، آن کارکنان درباره درست و یا غلط بودن هر چیز داوری کنند. اصول اخلاقی برای روابط عمومی به چهار دلیل، مورد توجه خاص قرار دارد:


1ـ کارکنان آگاهند که روابط عمومی‌ها تا حدی مشهور به رفتار غیر اخلاقی هستند.


2ـ روابط عمومی‌ها اغلب، منبع اظهارات اخلاقی از یک سازمان و منشاء سیاست‌گذاری اخلاقی و اجتماعی برای آن سازمان هستند.


3ـ کارکنان تلاش کرده‌اند تا اصولی اخلاقی در خور حرفه خویش را تدوین کنند.


4ـ کارکنان روابط عمومی‌ها، باید به نمایندگی از سازمان‌های خود، به عنوان میانجی‌های اخلاقی برای کسانی که در خدمت آنها هستند، عمل کنند.


به این ترتیــب، کــارمند روابــط عــمومی بـاید اخلاقی‌ترین فرد در سازمان باشد. همان گونه که اشاره خواهد شد، فعالیت روابط عمومی‌ها بر پایه اعتماد استوار است. نقض کنندگان به این اعتماد، به خود و همکارانشان به یک اندازه آسیب خواهند رساند.


کارکنان روابط عمومی، در خصوص ادعای رفتار غیر اخلاقی، بسیار حساسند و حتی حالت تدافعی دارند. اصطلاح روابط عمومی گاهی به عنوان مترادفی برای دروغگویی، تحریف، گزینشی عمل کردن یا پنهان کردن به کار می‌رود.


روزنامه وال استریت ژورنال، در مقاله‌ای به نقل از معاون سابق روابط عمومی شرکت یونایتد برندز، به کاستی‌های اخلاقی روابط عمومی‌ها اشاره می‌کند. وی می‌گوید: «هر چه بیشتر دربارة این موضوع فکر می‌کردم و هر چه بیشتر در اتفاقات پیرامون خود دقت می‌کردم، بیشتر مطمئن می‌شدم که روابط عمومی‌ها در به افتضاح کشاندن دنیا دست دارند.


می‌توانستم دست روابط عمومی را ببینم که ریسمان‌ها را می‌کشد، حوادث را ایجاد می‌کند و روی اتفاقات سرپوش می‌گذارد… به هر جا نگاه می‌کردم، مثل این بود که قدرت تخیل و سبک نگارش به جای واقعیت نشسته‌اند»


اگرچه برخی از پژوهش‌های محدود، این حرفه را از نظر صداقت و پایبندی به اصول اخلاقی در رتبه نازلی قرار داده‌اند، با این حال لین سالوت در پژوهشی تازه، از مردم درخواست تا نظر خود را دربارة کارکنان روابط عمومی بیان کنند.


نتایج این تحقیق هم زمان اخبار خوب و بدی را نشان داد. روی هم رفته، اخبار خوب حاکی از آن است که در نظر عامة مردم، وجهة کارکنان روابط عمومی، بهتر از آن چیزی است که خیلی‌ها تصور می‌کنند. بر اساس نتایج این تحقیق، میزان اعتبار کارکنان روابط عمومی در میان سایر مشاغل «بالاتر از حد متوسط» است.


مانند گروهها یا حرفه‌ای دیگر، روابط عمومی نیز دارای کارکنان پایبند به اصول اخلاقی و کارکنان خاطی است.


با این حال، از آنجا که روابط عمومی به عنوان حرفه‌ای بالنده تلاش دارد تا در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، نماینده مردم و در کنار آن نماینده سازمان هم باشد، کارکنان آن اغلب به معیارهای بالاتری پایبندند. رسانه‌ها و افراد مختلف، به سرعت رفتار فریبکارانه را که شاید در سایر حرفه‌های رقیب امری عادی به شمار آید، برملا خواهند ساخت.
 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پژوهش/ نقش و کاربرد رسانه های اجتماعی و دیجیتالی در روابط عمومی (یک مطالعه دوازده ساله)


  روابط عمومی بین‌المللی


  آیا میزان ثمربخشی روابط عمومی قابل اندازه‌گیری است؟


  تبلیغات سازمانی در روابط عمومی بین المللی


  پنج راه مطمئن روابط‌عمومی برای راه‌اندازی، تثبیت و توسعه یک کسب وکار جدید


  همزمان‌سازی انواع نشر و توسعه فرایند اطلاع‌رسانی سازمانی


  مسابقه فوتبال یا جشنواره تبلیغات


  ۱۰ مهارت برای رهبران بازاریابی


  دو اشتباه رایج روابط‌عمومی


  رییس جمهور برای تقویت روابط عمومی ها اقدام جدی انجام دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود