درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 خرداد 1400 - 18:09   

اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است

  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد

  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


ادامه ادامه مطلب سه

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری
  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت
  اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران نمونه استان های کشور از سوی بانک رفاه کارگران
  مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی در بانک سینا ایجاد می شود
  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری
  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
  طرح آمایش و توسعه شبکه شعب بانک سینا در سال 1400 اجرا می شود
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30758صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 16 مرداد 1396 - 10:03
ترفندهایی برای متعهد نگه‌داشتن مخاطب بعد از سخنرانی
به‌عنوان یک سخنران بازاریابی و کسی که در کنفرانس‌های متعدد شرکت می‌کند، بسیار خوش‌شانس هستم که با برخی از بهترین افراد در این صنعت آشنا شده‌ام و چیزهای زیادی از آنها آموخته‌ام. متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات که سخنرانان مرتکب می‌شوند این است که پشت تریبون می‌روند و با ایراد سخنرانی خود محل را ترک می‌کنند و تا کنفرانس بعدی دیده نمی‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، به‌عنوان یک سخنران بازاریابی و کسی که در کنفرانس‌های متعدد شرکت می‌کند، بسیار خوش‌شانس هستم که با برخی از بهترین افراد در این صنعت آشنا شده‌ام و چیزهای زیادی از آنها آموخته‌ام. متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات که سخنرانان مرتکب می‌شوند این است که پشت تریبون می‌روند و با ایراد سخنرانی خود محل را ترک می‌کنند و تا کنفرانس بعدی دیده نمی‌شوند.

 

مهم نیست سخنرانی شما تا چه حد جذاب و پویاست، اگر مخاطبان خود را بعد از سخنرانی متعهد نسازید، پس از پایان سخنرانی هیچ‌کس شما را به یاد نخواهد آورد.تبدیل شدن به یک سخنران کلیدی و اشتراک دانش‌تان در رویدادها، فرصت فوق‌العاده‌ای برای ایجاد مخاطب، کسب اعتماد آنها، ارتباط با دیگر تاثیرگذاران در سخنوری و حتی ملاقات با مشتریان جدید فراهم می‌کند. اگر زمانی که چراغ‌های اتاق کنفرانس خاموش می‌شود، شما نیز ناپدید شوید، نمی‌توانید هیچ کدام از کارهای گفته شده را انجام دهید.خوشبختانه مجبور نیستید برای همیشه پشت تریبون بمانید تا مخاطبان را متعهد به خود نگه دارید و شاهد بازخوردهای جامع از سخنرانی‌های خود باشید. می‌توانید- و باید- با تکیه بر «محتوا» یک «استراتژی پیگیری» موثر را اجرا کنید. در اینجا سه نکته‌ای که می‌توانید برای متعهد نگه‌ داشتن مخاطبان خود بعد از پایان سخنرانی انجام دهید، آورده شده است:

1- اجزای مخصوص کنفرانس را گسترش دهید.

مخاطبان شما در کنفرانس حضور داشتند و هر اندازه که بخواهید غیر این فکر کنید احتمالا آنها تنها برای سخنرانی شما آنجا نبودند و شما هم همین‌طور.با بیان نقل‌قول‌هایی از سایر سخنرانان در «محتوایی» که بعد از سخنرانی مطرح می‌کنید، می‌توانید صدای افراد دیگر را در کنفرانس مطرح کنید و برند خود را با دیگر ذهن‌های برتر در صنعت همراه سازید. به علاوه، اگر مخاطبان شما برخی از سایر سخنرانان بزرگ دیگر را ندیده باشند، محتوای شما می‌تواند دریچه‌ای به سوی دیدگاه‌های آنها بگشاید.استفاده از نقل‌قول‌ها و نکات از سایر سخنرانان نه تنها رابطه شما را با مخاطب محکم‌تر می‌سازد؛ بلکه رابطه شما را با آن سخنران(حتی اگر هرگز یکدیگر را ملاقات نکرده باشید) نیز تقویت خواهد کرد. وقتی این قبیل کنفرانس‌ها را ادامه می‌دهید، با افرادی که در مورد موضوعات مشابه صحبت می‌کنند نیز ارتباط برقرار می‌کنید. تا زمانی که در نهایت موفق به ملاقات با آنها شوید، «محتوای» شما پلی است که شما دو نفر را از کنفرانس‌های متعدد به یکدیگر وصل می‌کند و زمینه را برای یک مشارکت بالقوه مهیا می‌سازد.

2- منبع «محتوای» مربوط به سخنرانی‌تان را بیان کنید.

من بر این باورم که پیش از اینکه برای سخنرانی به پشت تریبون بروید و مخاطبان و (سازمان‌دهندگان کنفرانس) را در مورد سخنرانی خود شگفت‌زده کنید، «محتوا» پیرامون موضوع خود را گسترش دهید. پس از سخنرانی وقت را هدر ندهید؛ «محتوای» خود را در ارتباطات بعد از سخنرانی سازماندهی کنید.با تاثیرگذاری محتوایی که نوشته‌اید می‌توانید این پیگیری‌های حساس به زمان را سریع‌تر ارسال کنید. نباید منتظر پیگیری بمانید؛ خودتان قلم‌ به‌دست بگیرید یا تیم بازاریابی باید در این راستا به شما کمک کند. اگر این محتوا از قبل نوشته شده است (و برای کمک به استحکام تعهد مخاطبانتان در درجه اول استفاده می‌شود) دسترسی و همکاری زمانی که آماده هستید بسیار آسان‌تر است.

3- الگوهای ایمیلی برای ماندگار کردن ارتباطات ایجاد کنید.

امیدوارانه با چندین نفر در کنفرانس صحبت کرده و کارت ویزیت مبادله کنید. اجازه ندهید این تعاملات به‌طور رسمی به پایان برسند؛ با افرادی که به صورت رودررو با آنها ملاقات می‌کنید پیگیری‌های شخصی داشته باشید.اگر با 30 نفر ملاقات داشته‌اید، نیاز ندارید 30 ایمیل کاملا منحصر‌به‌فرد بنویسید تا آنها را تحت‌تاثیر قرار دهید. یک قالب یا طرح کلی از نکته‌ای که می‌خواهید مطرح کنید ایجاد کرده و سپس آن را با نکته‌ای شخصی از تعاملی که با هر فرد داشتید شخصی‌سازی کنید.من دوست دارم نکاتی را پشت کارت‌های‌ ویزیتی که دریافت می‌کنم یادداشت کنم تا بحث‌هایی که با هر فرد داشتم را به یاد داشته باشم. زمانی که به دفتر کارم برگشتم، کل کارت‌های ویزیت را روی زمین پخش می‌کنم و شروع به سفارشی‌کردن ایمیل‌هایم با اطلاعات شخصی از هر کارت می‌کنم. به این ترتیب، می‌توانم روابط واقعی بسازم.

می‌توانید این ارتباطات شخصی را محکم‌تر کنید تا دسترسی به محتوا و پیام برندتان بعد از سخنرانی را بیشتر کنید. به‌عنوان مثال، قالب ایمیل شما می‌تواند با سلام و احترام شروع شود، فضایی برای تصدیق مکالمه‌ای که در کنفرانس داشتید ایجاد کنید و سپس دسترسی برای محتوای مربوطه فراهم کنید. با ایجاد این ارتباطات و افزودن ارزش از طریق محتوا، شمار نگاه‌ها را بر «محتوای» بعد از سخنرانی افزایش داده، برندتان را رشد خواهید داد و خودتان را در جایگاهی قرار می‌دهید که ارزش شنیده شدن از سوی مخاطب را دارد.فرصت‌ها نیاز به پرورش دارند و این هم برای مخاطبان شخصی شما و هم مخاطبان دیجیتال‌تان صادق است. بعد از سخنرانی سعی نکنید مخفیانه از در پشتی خارج شوید؛ از حضور خود استفاده کنید تا مخاطبان را به محتوای پسارویداد جلب کنید. با استفاده از جذابیت شخصی‌تان، می‌توانید به محتوای خود یک جلوه خاص بدهید و تاثیرات آنلاین و آفلاین خود را بسازید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4113

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 روش برای معرفی یک شغل تجاری در اقلیم مدرن


  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  3 راه برای تقویت روابط عمومی کسب و کارها


  نشست اعضای هیئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران"


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


  تقدیر رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از روابط‌عمومی منطقه کرمان


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین کنفرانس ویدیویی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود